Nowa Funkcjonalność w Google Ads – „Search Themes”

Źródło graficzne: Freepik.com

„Search Themes” to nowa funkcja beta w Google Ads, która pozwala efektywnie wykorzystać wiedzę eksperta w celu wskazania Google AI, jakie tematy wyszukiwania powinny być brane pod uwagę przy wyświetlaniu reklam.

Performance Max analizuje udostępnione zasoby, kanały i strony docelowe, aby przewidzieć, które miejsca, w tym zapytania w wyszukiwarce, będą najbardziej efektywne. Nowa funkcjonalność ‘Search Themes” ma na celu pozyskać nowy ruch.

Kiedy „Search Themes” jest szczególnie przydatne?

  • Gdy strona docelowa nie zawiera pełnych informacji o oferowanych produktach czy usługach
  • Gdy sprzedaż rozpoczynana jest na nowym rynku lub wprowadzana jest nowa usługa
  • Gdy planowane są wyprzedaże lub promocje, które do tej pory nie były realizowane
  • Gdy celem jest poszerzenie działań w Sieci Wyszukiwania

Najistotniejsze informacje

  • ‘Search Themes” można wprowadzić przez podanie tematów wyszukiwań, które są uznawane przez nas istotne z punktu widzenia prowadzonych działań marketingowych.
  • Możemy dodać do 25 tematów wyszukiwań na grupę zasobów
  • „Search Themes” będzie respektować wykluczenia brandu w Performance Max oraz wykluczające słowa kluczowe na poziomie konta.

Co dalej?

Na początku  2024 r. Google automatycznie zamieni istniejące segmenty niestandardowe oparte na aktywności związanych z wyszukiwanymi hasłami  na „Search Themes”. Po wprowadzeniu „Search Themes’ nie będzie możliwości dodawania i edytowania w Performance Max  segmentów niestandardowych opartych na aktywności związanej z wyszukiwanymi hasłami. 

Źródło:

https://support.google.com/google-ads/answer/14179631?sjid=7681794430597294378-EU