„Search Themes” to nowa funkcja beta w Google Ads, która pozwala efektywnie wykorzystać wiedzę eksperta w celu wskazania Google AI, jakie tematy wyszukiwania powinny być brane pod uwagę przy wyświetlaniu reklam.
Performance Max analizuje udostępnione zasoby, kanały i strony docelowe, aby przewidzieć, które miejsca, w tym zapytania w wyszukiwarce, będą najbardziej efektywne. Nowa funkcjonalność ‘Search Themes” ma na celu pozyskać nowy ruch.
Kiedy „Search Themes” jest szczególnie przydatne?
- Gdy strona docelowa nie zawiera pełnych informacji o oferowanych produktach czy usługach
- Gdy sprzedaż rozpoczynana jest na nowym rynku lub wprowadzana jest nowa usługa
- Gdy planowane są wyprzedaże lub promocje, które do tej pory nie były realizowane
- Gdy celem jest poszerzenie działań w Sieci Wyszukiwania
Najistotniejsze informacje
- ‘Search Themes” można wprowadzić przez podanie tematów wyszukiwań, które są uznawane przez nas istotne z punktu widzenia prowadzonych działań marketingowych.
- Możemy dodać do 25 tematów wyszukiwań na grupę zasobów
- „Search Themes” będzie respektować wykluczenia brandu w Performance Max oraz wykluczające słowa kluczowe na poziomie konta.
Co dalej?
Na początku 2024 r. Google automatycznie zamieni istniejące segmenty niestandardowe oparte na aktywności związanych z wyszukiwanymi hasłami na „Search Themes”. Po wprowadzeniu „Search Themes’ nie będzie możliwości dodawania i edytowania w Performance Max segmentów niestandardowych opartych na aktywności związanej z wyszukiwanymi hasłami.
Źródło:
https://support.google.com/google-ads/answer/14179631?sjid=7681794430597294378-EU