Nowe narzędzia dla e-commerce od Google oparte o AI
Google wprowadza nowe możliwości edycji obrazów, aby reklamodawcy mogli dodawać nowe obiekty, rozszerzać tła i przycinać obrazy oraz dostosować je do dowolnego formatu, rozmiaru i orientacji. Ponadto sprzedawcy detaliczni będą mogli wyróżniać swoje produkty w kanałach Google Merchant Center i korzystać z możliwości edycji.
Gdy reklamodawcy będą stopniowo odkrywać nowe kreatywne pomysły, sztuczna inteligencja Google wygeneruje więcej rekomendacji prezentujących produkty w różnych sytuacjach, z użyciem różnych kontekstów i w różnych scenariuszach. Reklamodawcom zostaną udostępnione nowe efekty wizualne oparte na sztucznej inteligencji, takie jak wirtualna przymierzalnia (Virtual Try On) czy obrotowe reklamy 3D.
Nowe formaty reklamowe w wyszukiwarce i YouTube
Nowe funkcje reklamowe pojawią się również w YouTube Shorts. Do tego rodzaju filmów zostaną wpięte wertykalne formaty reklamowe, naklejki reklamowe z wezwaniem do działania oraz nowe animowane reklamy graficzne, automatycznie generowane w oparciu o obrazy z kont reklamodawców i plików o produktach w ramach Demand Gen.
Google zaoferuje także reklamodawcom nowe opcje promocji obok wyników wyszukiwania w oparciu o AI. Ponadto Google ogłosił, że menedżer danych Google Ads jest już teraz dostępny dla wszystkich. Narzędzie to umożliwia reklamodawcom proste gromadzenie własnych danych w jednym miejscu, co pozwala na ich łatwą analizę i wykorzystanie w kampaniach reklamowych.
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-zaangazuje-ai-do-rozwiazan-reklamowych