Group One jako pierwsze dołączyło do programu Ad Net Zero Poland

Walne Zgromadzenie SAR przyjęło uchwałę o implementacji przez Członków SAR globalnego programu Ad Net Zero, który jest odpowiedzią branży reklamowej na kryzys klimatyczny. Group One jako pierwsze w Polsce dołączyło do inicjatywy, podpisując umowę dla firm i agencji wspierających Ad Net Zero Poland.

Program Ad Net Zero obejmuje działania edukacyjne, współdzielenie wiedzy i narzędzi w celu liczenia i ograniczenia śladu węglowego w reklamie w ramach 5 punktowego planu działania: redukcja emisji z własnej działalności operacyjnej agencji, redukcja emisji w produkcji reklamowej (TV), redukcja emisji w planowaniu i w zakupie mediów, redukcja emisji w eventach i poprzez konkursy, wykorzystanie siły reklamy do wspierania zrównoważonych wyborów i zachowań. 

Po przyjęciu przez zgromadzenie SAR uchwały o implementacji przez Członków SAR globalnego programu Ad Net Zero, dołączyła do niego polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna Group One. Tym samym zobowiązując się do ustalenia (w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, opartego na naukowych podstawach) celu redukcji emisji z własnej działalności, mierzenia postępów w realizacji tego celu i raz w roku raportowanie swoich postępów do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, wdrażania 5-punktowego planu działania Ad Net Zero w odpowiednich obszarach swojej działalności i wspierania go przez następne 12 miesięcy oraz udostępnienia planu współpracownikom, aby zapewnić jasne i wspólne rozumienie działań. Umowa ta będzie obowiązywała wszystkich członków SAR, którzy podpiszą się pod przyjętą uchwałą.

Wszystkie agencje, które dołączą do programu Ad Net Zero uzyskają pomoc w wypracowaniu ścieżki ograniczenia emisji, dostęp do wiedzy, narzędzi badawczych i pomiarowych, uczestnictwo w wydarzeniach Ad Net Zero i Showcase Sessions, aktualną wiedzę na temat legislacji i regulacji środowiskowych.

W ostatnich latach Group One z sukcesem wprowadziło szereg rozwiązań i inwestycji, które pozwoliły na ograniczenie śladu węglowego w pełni zależnego od firmy. Polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna dołączyła do grupy i projektu SAR GoESG, który ma na celu wypracowanie kodeksu ESG, do inicjatywy klimatycznej Chapter Zero powołanej przez World Economic Forum – Climate Governance Initiative i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Ma też swoje przedstawicielstwo w Komisji Etyki Reklamy, której celem jest m.in. przeciwdziałanie greenwashingowi. W lutym br. Group One z ocenią “B-” awansowało w globalnym klimatycznym rankingu CDP i dołączyło tym samym do światowej ligi holdingów z branży komunikacji marketingowej ujawniających swoje działania i politykę klimatyczną na globalnej, platformie CDP, która uznawana jest za złoty standard dla korporacyjnych raportów środowiskowych.