Wygodne i praktyczne rozwiązanie
Konsumenci podczas rozmowy ze znajomymi na czacie, mogą jednocześnie być na bieżąco z rozmową i robić zakupy. Taki proces jest szybszy i nie rozprasza przełączaniem się pomiędzy aplikacjami lub kartami przeglądarki. Dzięki chat commerce, firmy mają możliwość: zwrócenia uwagi konsumenta na swoją ofertę, zautomatyzowania obsługi, a tym samym wygenerowania oszczędności.
Przykładami tego trendu są m.in.: Facebook Messenger, który pracuje z Uberem nad zamawianiem auta przez chat, czy JioMart w Indiach, który umożliwia zrobienie zakupów za pośrednictwem WhatsApp. W trendzie są też Amazon i Capital One, które dążą to tego, by klienci banku mogli zapytać o saldo, dokonać płatności lub sprawdzić ostatnie transakcje przy pomocy Alexy.
Bycie tam, gdzie są Twoi klienci, staje się coraz prostsze
Korzystając z chatbotów, można obsługiwać konsumentów zdalnie w czasie rzeczywistym i w dowolnym miejscu na świecie. Ograniczenie wymaganych kroków i liczby źródeł informacji skraca dystans między potencjalnym klientem, a zakupem. Biorąc pod uwagę zalety tego trendu, można przewidywać, że będzie on tylko zyskiwał na popularności.
Źródło: https://influencermarketinghub.com/digital-marketing-trends/#toc-0 ; https://www.shopify.com/blog/113660229-how-conversational-commerce-is-forever-changing-the-way-we-shop ; https://about.fb.com/news/2022/08/shop-on-whatsapp-with-jiomart-in-india/