IAB protestuje przeciwko propozycji podatku od reklamy przez rząd

2 lutego po południu w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowego podatku nazywanego “składką z tytułu reklamy”. Objęte nim będą portale internetowe oraz tradycyjne media, a także kina i firmy oferujące zewnętrzne nośniki reklam.

4 lutego Związek Pracodawców Branży internetowej IAB Polska wezwał rząd do wycofania się z propozycji podatku.

Jakie mogą być konsekwencje wprowadzenia podatku?

IAB zwraca uwagę na konsekwencje wprowadzenia dodatkowych opłat, które będą w rzeczywistości oznaczać przerzucenie kosztów na reklamodawców, którzy podniosą ceny swoich produktów, a co za tym idzie, to tak naprawdę konsumenci będą obciążeni dodatkowymi opłatami. 

Nowy podatek zagrożeniem dla rzetelnego dziennikarstwa

Związek również ostrzega, że nowy podatek stanowi poważne zagrożenie dla jakościowego i rzetelnego dziennikarstwa, ponieważ reklama jest obecnie dominującym źródłem finansowania mediów. Reklama cyfrowa odgrywa kluczową rolę wychodzenia gospodarki z kryzysu, wprowadzenie nowego podatku znacząco zwolni wyjście z recesji. Podatek odbije się również negatywnie na rynku pracy, nowe obciążenie podatkowe będzie ciężkie do udźwignięcia dla wielu firm, co skutkować będzie redukcjami zatrudnienia.

Źródło: https://businessinsider.com.pl/media/internet/iab-krytykuje-podatek-od-reklam/px14m1c