Instagram rozszerza reklamy overlay na Instagram Reels

Źródło graficzne: Freepik.com

Meta umożliwia reklamodawcom zastosowanie nowego placementu reklamowego w formie banerów lub karuzeli poprzez Instagram Reels. Krok ten ma usprawnić strategię Mety, dotyczącą monetyzowania działań reklamowych na Instagramie przy użyciu rolek.

Reklamy overlay są widoczne w chwili, gdy odbiorca ogląda video. Banery zajmują taki fragment powierzchni, który nie powinien negatywnie wpływać na odbiór prezentowanych materiałów, ale za to będzie mógł on przykuwać uwagę oglądającego. 

Instagram Reels uważane są za dynamicznie rozwijający się typ treści, który z powodzeniem angażuje użytkowników aplikacji. Taka opcja placementu ma zapewnić skuteczność w docieraniu do grup odbiorców oraz elastyczność w tworzeniu i prezentowaniu informacji o produktach. 

Co wiemy na ten moment?

  • Ustawienie reklam możliwe jest poprzez Ads Managera (placementy Advantage+ lub manualne).
  • Meta zaznacza, że wprowadza tę funkcję stopniowo, dlatego może ona nie być jeszcze dostępna dla wszystkich zainteresowanych.

    Źródła:

https://searchengineland.com/meta-overlay-ads-instagram-reels-444217

https://www.socialmediatoday.com/news/meta-expands-reels-overlay-ads-more-brands/721691/