Opcja automatycznej transkrypcji została już jakiś czas temu wprowadzona na IGTV i być może już niedługo pojawi się też na IG Stories. Instagram potwierdził, że trwa faza testowa naklejki „Captions”. Chociaż data premiery nie jest jeszcze znana, do sieci przedostały się już materiały demonstrujące działanie nowej funkcji i wszystko wskazuje na to, że prace są w zaawansowanym stadium.
Jak będą działać automatyczne napisy na Stories?
Naklejka „Captions” ma umożliwić automatyczną transkrypcję Stories. Cały proces ma przebiegać w czasie rzeczywistym – wystarczy dodać naklejkę i wybrać jeden z fontów – dostępne będą zarówno klasyczne, jak i bardziej fantazyjne, imitujące maszynopis, czy powiększające poszczególne słowa, co pozwoli wyróżnić najważniejsze elementy w relacjach.
Co na napisach na Stories zyskają reklamodawcy?
Przeglądając materiały video użytkownicy bardzo często nie mogą lub zwyczajnie nie chcą włączać dźwięku – chociażby po to, by nie przerywać odtwarzanej w tym czasie na słuchawkach ulubionej playlisty. Czasami przekaz nie może dotrzeć do użytkownika, nawet jeśli ten ma włączony dźwięk, bo akurat znajduje się w hałaśliwym miejscu – w metrze, tramwaju, na dworcu. W obu sytuacjach odbiór treści może opierać się wyłącznie na podstawie obrazu.
Automatyczna transkrypcja może więc w znaczący sposób ułatwić dotarcie do licznych użytkowników, którzy nie korzystają z dźwięku, jak również umożliwić odbiór przekazu reklamowego osobom niesłyszącym lub niedosłyszącym. Wiadomo już, że zrozumienie tych potrzeb pozwala zyskać przychylność użytkowników – z opublikowanego przez Facebooka w 2020 roku badania wynika, że materiały wideo dostosowane do odtwarzania bez dźwięku są odbierane jako bardziej trafne i dopasowane (48%), a w 42% przypadków zwiększają zamiar zakupu produktu lub usługi.
Źródło: Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-auto-captions-option-for-instagram-stories/596409/