Materiał graficzny: freepik.com
Aby pozostać liderem w wyszukiwaniu internetowym, Google przygotowuje się do przekształcenia swojej przeglądarki, by móc oferować bardziej atrakcyjny produkt szczególnie młodszym generacjom. Wyszukiwarka ma zapewnić użytkownikom bardziej spersonalizowane doświadczenie.
Według wewnętrznych dokumentów technologicznych, do których miał dostęp „The Wall Street Journal” nowe funkcjonalności mają pozwolić na prowadzenie rozmów ze sztuczną inteligencją oraz wyświetlanie krótkich filmów i wpisów z social mediów. Firma ma na celu utrzymanie swojej pozycji wyszukiwarki jako najbardziej preferowanej przez użytkowników i konkurować z Microsoftem, który już wykorzystuje AI (ChatGPT) w swojej przeglądarce Bing.
Dzięki wprowadzeniu AI do wyszukiwarki użytkownik mógłby łatwiej znaleźć potrzebne mu informacje, zadając konkretne pytania, bez konieczności przeglądania linków, które wyszukiwarka wyświetla jako wynik, jeden po drugim, aż znajdzie właściwe dane. Wystarczyłoby zadać precyzyjne pytanie, a maszyna odpowiedziałaby na nie tak samo, jak w przypadku Chat GPT.
Google stawia także na większą rolę ludzkiego głosu w wyszukiwaniach oraz na podkreślenie pracy twórców treści na platformach społecznościowych. Firma chce również dać większe znaczenie krótkim wertykalnym filmom, które cieszą się popularnością w aplikacjach takich jak TikTok, czy Instagram. To szczególnie ważne dla młodych użytkowników, którzy coraz częściej korzystają z aplikacji do szybkiego przeglądania informacji w formacie wideo. Jak przyznał kilka miesięcy temu Prabhakar Raghavan, wiceprezes wyszukiwarki Google obecnie 40% użytkowników internetu w wieku od 18 do 24 lat woli wyszukiwać treści na TikToku i Instagramie, niż w Google.
Obecnie, Google wykorzystywany jest do przeprowadzania 90% wyszukiwań dokonywanych w Internecie i tylko w 2022 roku firma zarobiła 162 miliardy euro z reklam online. Spodziewa się, że wprowadzenie nowych funkcjonalności przyciągnie kolejne miliony internautów.
Źródło: https://time.news/how-ai-and-tiktok-are-going-to-change-the-search-engine/