Raport Digital 2024 Poland już dostępny
Według Raportu Digital 2024 Poland opublikowanego 31 stycznia przez We Are Social i Meltwater 88,1% Polaków korzysta z internetu – co daje liczbę 35,75 milionów użytkowników. Przypada na nich 27,90 milionów kont na social mediach – jednak liczba ta stale rośnie.
Ponad 97% Polaków posiada smartfon, za to komputer (czy to laptop, czy komputer stacjonarny) zaledwie 79,7%. Dodatkowo ciągle zwiększa się liczba Polaków kupujących telefony, zaś posiadaczy komputerów maleje.
Przeciętnie spędzamy w internecie 6 godzin i 17 minut, z czego godzinę i 54 minuty na social mediach. Najwięcej Polaków używa Facebooka, który to wymieniany jest jako ulubione social medium. Jako następne plasują się Messenger i Instagram. Najwięcej czasu spędzamy jednak na platformach z kontentem video – na TikTok’u i Youtube.
58% Polaków kupiło coś przez internet w tamtym roku. Najbardziej do zakupu zachęca ich darmowa dostawa. Polacy najchętniej szukają produktów przez przeglądarki internetowe (40,5%) i porównywarki (35,8%). Przy szukaniu informacji o markach również najczęściej wybierają przeglądarki (58,8%), strony z recenzjami i porównywarki.
Na reklamę wydano w Polsce 3,70 miliarda dolarów – w tym digital 2,15 miliarda. Budżet na reklamy wzrósł o 4,9%, a na reklamy digital o 8,5%.
Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2024-poland