Głośna afera z Caroline Drepienski
Głośna afera z influencerką/celebrytką Caroline Drapiński zwróciła uwagę marketerów na bardzo ważny aspekt, jakim jest dokładne przeprowadzenie analizy profilu wybranych twórców, na podstawie podejmowania współpracy z influencerami.Jak dobrze przygotować strategię influencer marketing?
Jak dobrze przygotować strategię influencer marketing?
Obecnie w mediach społecznościowych obserwujemy powrót do autentyczności w treściach publikowanych przez twórców. Przy tworzeniu strategii influencer marketingowej w Labconie jako specjaliści zwracamy uwagę nie tylko na kreatywne i naturalne umieszczenie produktu.
Drugim filarem oferty jest rzetelny audyt proponowanych twórców. Audyt ten obejmuje między innymi analizę pochodzenia ich obserwujących (minimum 70% z Polski), zaangażowanie odbiorców pod postami (wskaźnik interakcji), podział obserwujących ze względu na płeć oraz analizę współpracy z konkurencją. Warto pamiętać również o sprawdzeniu publikowanych treści. Wiąże się to z ryzykiem bezpieczeństwa dla wizerunku marki. Do takich treści należą niecenzuralne wypowiedzi, naruszenie prawa, czy niebezpieczne zachowania.
Oprócz analizy zasięgów i twardych danych, ważny jest również monitoring informacji w mediach. Dzięki komentarzom oraz artykułom wnioskujemy o wizerunku celebryty/influencer w opinii publicznej.
Kompleksowo przygotowany audyt, pozwala na obiektywną ocenę wybranego twórcy oraz poznanie jego sposobu komunikacji z followersami. Dzięki przygotowanej analizie powstaje oferta dobrze dopasowana do marki. Jest to połączenie strategii marketingowej produktu oraz kreatywnej, a także naturalne lokowanie produktu na profilach influencerów.