Jak uniknąć współpracy z fake influencerami? 

Materiał graficzny: freepik.com

Głośna afera z Caroline Drepienski

Głośna afera z influencerką/celebrytką Caroline Drapiński zwróciła uwagę marketerów na bardzo ważny aspekt, jakim jest dokładne przeprowadzenie analizy profilu wybranych twórców, na podstawie podejmowania współpracy z influencerami.Jak dobrze przygotować strategię influencer marketing?

Jak dobrze przygotować strategię influencer marketing?

Obecnie w mediach społecznościowych obserwujemy powrót do autentyczności w treściach publikowanych przez twórców. Przy tworzeniu strategii influencer marketingowej w Labconie jako specjaliści zwracamy uwagę nie tylko na kreatywne i naturalne umieszczenie produktu.

Drugim filarem oferty jest rzetelny audyt proponowanych twórców. Audyt ten obejmuje między innymi analizę pochodzenia ich obserwujących (minimum 70% z Polski), zaangażowanie odbiorców pod postami (wskaźnik interakcji), podział obserwujących ze względu na płeć oraz analizę współpracy z konkurencją. Warto pamiętać również o sprawdzeniu  publikowanych treści. Wiąże się to z ryzykiem bezpieczeństwa dla wizerunku marki.  Do takich treści należą niecenzuralne wypowiedzi, naruszenie prawa, czy niebezpieczne zachowania.

Oprócz analizy zasięgów i twardych danych, ważny jest również monitoring informacji w mediach. Dzięki komentarzom oraz artykułom wnioskujemy o wizerunku celebryty/influencer w opinii publicznej.

Kompleksowo przygotowany audyt, pozwala na obiektywną ocenę wybranego twórcy oraz poznanie jego sposobu komunikacji z followersami. Dzięki przygotowanej analizie powstaje oferta dobrze dopasowana do marki. Jest to połączenie strategii marketingowej produktu oraz kreatywnej, a także naturalne lokowanie produktu na profilach influencerów. 

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/caroline-derpienski-instagram-kupione-lajki-jak-to-sie-robi-karolina-derpienska