Zbliżający się czas świąteczny to najbardziej gorący okres sprzedażowy. Dzięki pełnej gamie możliwości promocyjnych w Google sprzedawcy mogą pojawiać się na całej ścieżce zakupowej, pozostając w centrum uwagi konsumentów. Poniżej przedstawiamy, jak w okresie świątecznym zmienić samo zainteresowanie konsumentów w udany zakup.
- Poznaj nadchodzące, przewidywane trendy dzięki prognozom popytu na stronie Statystyki.
- Skorzystaj z planera skuteczności kampanii, aby zrozumieć, jak zmiany w wydatkach na reklamę wpłyną na przewidywane kliknięcia, konwersje i wartości konwersji.
- Zadbaj o jakość pliku produktowego. Te statystyki pozwalają dostrzec oferty o niskiej skuteczności, zidentyfikować produkty z brakującymi atrybutami pliku danych i porównać swoją ofertę z najlepszymi konkurentami.
- Wykorzystaj możliwości uczenia maszynowego stosując dopasowanie przybliżone, elastyczne reklamy z odpowiednimi strategiami optymalizacji stawek
- Uzupełnij kampanie w sieci wyszukiwania o Performance Max, która znajduje dodatkowych klientów dokonujących konwersji w YouTube, Display, Search, Discover, Gmail i Mapach.
- Wykorzystaj potencjał pliku produktowego dzięki zachęcającym do działania kampaniom YouTube Video i reklamom Discovery, które prezentują nowe możliwości zakupów dla Twojej marki w chwilach szukania inspiracji.
- Dzięki kampaniom promującym aplikacje promuj swoją aplikację wśród kupujących w największych usługach Google, takich wyszukiwarka Google, Google Play czy YouTube.
- Informuj w pliku produktowym o szacowanym czasie dostawy i zwrotach.
Zadbanie o powyższe oczywiście nie zagwarantuje nam 100% sukcesu, ale na pewno sprawi, że będziemy o krok bliżej, aby zamienić zainteresowanie konsumentów w zakup.
Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/turn-curiosity-into-customers/