Amerykańska sieć restauracji typu „Fast Food” Burger King znana jest z łamiących schematy kampanii. Wśród nich możemy wymienić między innymi: “Whopper Detour” czy “Burn that Ad”, w której za wirtualne ‘’spalenie’’ reklamy konkurencji przy użyciu AR restauracja gwarantowała do odbioru flagową kanapkę sieci tj. Whooper’a.
Pod koniec 2023 roku Burger King ponownie potwierdził swoją kreatywność, zachęcając użytkowników do uzyskania personalizowanej zniżki na podstawie oceny poziomu… kaca. Kampania „Hangover Whopper”, o której mowa została zorganizowana w Brazylii podczas noworocznego okresu, gdzie po długich imprezowych wieczorach, przychodzi poranne spotkanie z rzeczywistością… I wtedy na ratunek w ocenie Burger Kinga przychodzą mobilne zniżki.
Promocja wykorzystuje technologię rozpoznawania twarzy, która tym razem posłużyć miała do pomiaru „poziomu kaca” danej osoby (3 stopnie ‘’zmęczenia’’). Na podstawie otrzymanej oceny użytkownik uprawniony był, do odpowiedniego skorzystania z kuponu, który dotyczył: Whopper Jr. Double, Whopper lub Whopper Double.
Zrobione selfie można było udostępniać także w mediach społecznościowych. Celem było poszerzenie zasięgu akcji oraz humorystyczne zaangażowanie użytkowników.
Inne, ciekawe akcje marketingowe Burger Kinga dostępne są tutaj:
Burger King reklamuje McDonald’s. Zaskakująca współpraca konkurentów
Burger King na ratunek głodnym romantykom