Kampanie Performance Max zyskują przed okresem świątecznych wyprzedaży szereg nowych funkcjonalności.
Firma Google skupiła się na trzech obszarach, gdzie efektywnie zaplanujemy kampanie, więcej ustawimy w obszarze komponentów (wcześniej zasobów) i skutecznie przeanalizujemy wyniki naszych działań.
Efektywne planowanie kampanii
Reklamodawcy mogą teraz prognozować wyniki kampanii PMax za pomocą narzędzia Google Ads Performance Planner. Dzięki temu widzimy jaką skuteczność nasze działania mogą osiągnąć w niedalekiej przyszłości. Planer skuteczności kampanii był wcześniej dostępny tylko w kampaniach: w sieci wyszukiwania, produktowych, w sieci reklamowej, promujących aplikacje, wideo i kampaniach lokalnych.
Obszar komponentów
Grupy komponentów zostały wyposażone w automatyczne reguły. Dzięki temu możemy zaplanować działania w przód dla poszczególnych elementów kampanii lub możemy ustawić wyświetlanie reklam o określonych porach dnia. Google zwiększyło również liczbę nagłówków (z 5 do 15), które można przesyłać do grup komponentów PMax. Przez dodanie większej liczby nagłówków algorytm machine learning mają do dyspozycji więcej danych, a my mamy lepsze możliwości komunikowania promocji.
Analiza wyników kampanii
Prowadząc kampanię PMax z plikiem produktowym, możemy zobaczyć wyjaśnienia zawierające analizę statusu produktu i bestsellerów. Dzięki tym danym możemy lepiej zrozumieć, które produkty odnotowały największy wzrost sprzedaży w danym okresie. Możemy również dodawać segmenty danych własnych jako sygnały odbiorców w kampaniach PMax. To pomoże Google znajdować więcej klientów, którzy są skłonni do konwersji. Segmenty danych zostaną dodane do statystyk odbiorców na stronie “Statystyki” już w nadchodzących tygodniach.
W tak ważnych sprzedażowo okresach musimy również pamiętać o tym, aby dużą uwagę poświęcać na rosnące zainteresowanie i w miarę możliwości reagować na bieżąco w obszarach korekt sezonowych, strategii optymalizacji stawek i budżetów.