A w nim:
- Google wprowadza nowe produkty! News z konferencji Google Marketing Live
- Nowości z Facebook Developer Conference F8
- Polskie firmy B2B – zakup i sprzedaż online
- Gmail Ads dostępne w Programmatic
- Event dla branży e-commerce – „Digital Masters Meetup”
Google wprowadza nowe produkty! News z konferencji Google Marketing Live
W świecie, w którym mamy coraz mniej czasu i jeszcze więcej możliwości marki, aby się wyróżnić, muszą przewidzieć czego potrzebują konsumenci. Dla wszystkich cele marketingowe pozostają takie same: dotarcie do potencjalnych klientów z odpowiednią ofertą w odpowiednim czasie i miejscu. By to się udało, projektowane są scenariusze ścieżek konsumenta.
14 maja podczas konferencji Google Marketing Live w San Francisco zostały zaprezentowane innowacje w ofercie Google dla reklamodawców, które mają pomóc w osiągnięciu powyższych celów. Jakie produkty, zmiany i ułatwienia zaczniemy wkrótce wykorzystywać? Przeczytajcie nasz raport z wydarzenia Google.
Budowanie nowych ścieżek konsumenckich
Rola mobile’a w reklamie wciąż rośnie, co stawia przed marketerami jeszcze większe wyzwania. Smartfony pozwalają ludziom angażować się częściej, na wiele sposobów i z większej liczby miejsc niż kiedykolwiek. Oznacza to, że niegdyś prosta ścieżka zakupowa – od poznania marki do rozważenia zakupu – nie tylko ewoluowała, ale nieustannie dynamicznie się zmienia. Podczas Google Marketing Live poznaliśmy kilka nowych produktów zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu skuteczności nowych ścieżek zakupowych.
1. Discovery Ads
Według danych Google 85% konsumentów po natrafieniu na produkt, który ich zainteresuje, w ciągu 24h zacznie szukać informacji na jego temat. Dlatego tak ważna jest obecność komunikacją w miejscach, w których konsument zgłębia wiedzę o produkcie. Discovery Ads są zaprojektowane tak, aby “podążać” za poszukiwaniami konsumenta. To reklamy w formacie karuzeli, która będzie dopasowywała się do wszystkich placementów oferowanych przez Google: wyszukiwarka, YouTube, GMAIL, Images i inne. Sam mechanizm emisji wydaje się podobny do dobrze znanego Smart Shoppingu, czyli “machine learning”, optymalizujący kreacje i placementy, by dostarczyć jak najlepszy rezultat.
2. Showcase shopping ads
Kolejną nowością Googla są Showcase shoppings ads (teraz dostępne dla wybranych reklamodawców), czyli połączenie komunikacji wizerunkowej z reklamą shoppingową. Oprócz zdjęć produktów niektóre formaty reklam showcase będą pokazywały również grafikę wizerunkową. Reklamy te będą pokazywały się w wynikach wyszukiwania, na GMAILu, w feedzie z newsami Discovery, a także na YouTubie.
3. New Shopping Experience
Google wprowadza również nowe możliwości w wynikach shoppingowych. Obecnie po kliknięciu w reklamę trafiamy na stronę produktową, gdzie możemy dokonać zakupu. Jednak w niedługiej przyszłości będziemy mogli kupić produkt bezpośrednio z wyników shoppingowych nie opuszczając platformy Google, który będzie asystował w całym procesie zakupowym i posprzedażowym.
4. Deep linking w aplikacjach
Jest to funkcjonalność wyczekiwana przez wielu, a już na pewno przez wszystkich, którzy serio wykorzystują aplikacje do rozwoju swojego biznesu, jak np.: Allegro, Zalando. Dla użytkowników wyszukujących na mobilu, a tych jest większość jeśli liczyć zapytania, naturalnym LP-kiem jest aplikacja, do której są przyzwyczajeni i zalogowani. Strona mobilna nie jest dobrą alternatywa, tak jak i ekran główny aplikacji. Do tej pory nie było innych opcji. Dzięki Deep linking reklamodawcy będą mogli poprowadzić użytkownika z reklamy prosto do odpowiednich ekranów w aplikacji, czyli dać mu dokładnie to, czego potrzebuje.
5. Display & Video 360: TV
Na rynku amerykańskim 73% gospodarstw domowych korzysta ze Smart TV. Dostępność powierzchni placementów na Smart TV w ramach Display & Video 360 wzrosła globalnie aż ośmiokrotnie. Google również inwestuje w rozwijanie nowych funkcji telewizyjnych w Display & Video 360. Umożliwianie wspólnego zakupu powierzchni telewizji linearnej i video online umożliwi marketerom nie tylko pełny zakup mediów, ale również dogłębną analitykę przepływu użytkowników między TV, a platformami online video.
Źródło: https://blog.google/
Nowości z Facebook Developer Conference F8
Podczas odbywającej się na przełomie kwietnia i maja konferencji Facebook Developer Conference F8, Facebook przedstawił szereg nowości dotyczących platformy.
Przewodnim tematem konferencji był slogan “przyszłość jest prywatna”, który jest odpowiedzią na kontrowersje z ostatniego roku dotyczące ingerowania w prywatność użytkowników. Ma ją zapewnić m.in. obustronne szyfrowanie przesyłanych treści, a także możliwość ich bezpowrotnego usunięcia.
Zmiana Facebook Newsfeed
Przebudowie ulegnie cały interface newsfeedu – skupiać się będzie na grupach i eventach. Zamiast ogólnych danych od znajomych, dostarczane będą głównie informacje z grup oraz z eventów, do których dołączył użytkownik.
Ta zmiana ma mieć również wpływ na poszerzenie kręgu znajomości – ma temu pomóc nowa funkcja “Meet New Friends”, która będzie łączyła teoretycznie obce sobie osoby, które mają ze sobą coś wspólnego np. ta sama ukończona szkoła, ten sam pracodawca.
Zmiany w aplikacji mobilnej zostały już wprowadzone w USA, w pozostałych krajach zadzieje się to w najbliższym czasie. Wciąż trwają prace nad zmianą wersji na urządzeniach desktopowych.
Zmiany nie ominą także aplikacji Instagram. Zmianie ma ulec interface aparatu. Dodany zostanie także nowy tryb “Create Mode”, który sprawi, że tworzenie, a także udostępnianie angażujących treści będzie jeszcze łatwiejsze. Rozszerzeniu ulegnie też opcja dokonywania zakupów przez Instagram.
Facebook testuje także system, który ma niemal całkowicie ukryć liczbę polubień wyświetlaną pod materiałami w newsfeedzie, dzięki czemu użytkownik będzie mógł się skupić na materiałach samych w sobie, a nie na tym ile zebrały polubień. Niedługo zostanie to przetestowane w Kanadzie i jeżeli testy okażą się owocne, zmiany zostaną wprowadzone w innych krajach.
Źródło: https://www.theverge.com/
Polskie firmy B2B – zakup i sprzedaż online
Około trzy na cztery firmy w Polsce sprzedają swoje produkty i usługi online. Większość detalistów zaangażowana jest w e-commerce od ponad pięciu lat, a połowa z nich działa również na arenie międzynarodowej.
Oto kilka z najważniejszych informacji z niedawno opublikowanego raportu “The B2B Buying Process in Poland: Challenges, Trends, Inspirations”.
Najważniejsze kanały sprzedaży:
- strony internetowe firm stanowią większość sprzedaży, bo 57%,
- sprzedaż bezpośrednia to kolejno często używany kanał dystrybucji w branży B2B ( 54%),
- własna platforma sprzedaży firm,
- platformy e-commerce i inne systemy zamawiania są na trzecim miejscu (40%),
- za nimi znajdują się sklepy stacjonarne (36%) i media społecznościowe (34%).
Respondenci zostali również zapytani, o powód kupowania produktów dla swoich firm online.Najpopularniejsze odpowiedzi to: możliwość zakupu w wybranym przez siebie czasie i miejscu (70%), ogólna wygoda (67%) i szybkość (65 %). Badanie pokazuje również, że ponad jedna trzecia klientów B2B chciałaby zamawiać produkty za pomocą urządzenia mobilnego.
Cena nie jest najważniejszym czynnikiem
Gdy firmy B2B wybierają partnera biznesowego do zakupu produktów lub usług, cena nie jest najważniejszym czynnikiem. Najbardziej uniwersalnym czynnikiem są zdecydowanie dobre warunki współpracy. Według E-point SA wynika to z globalnego trendu nabywców B2B, którzy cenią sobie dobre doświadczenia klientów w stosunku do ceny.
Źródło: https://ecommercenews.eu/
Gmail Ads dostępne w Programmatic
Wraz z końcem kwietnia Google ogłosiło wprowadzenie nowego formatu do platformy Display & Video 360 jaką są Gmail Ads. W przeciągu kilku tygodni reklamodawcy będą mieli możliwość dokonywania zakupu natywnej powierzchni reklamowej jaką oferuje Gmail, zarówno w środowisku urządzeń mobilnych jak i na desktopie.
Aby jak najprecyzyjniej dotrzeć z komunikatem reklamowym do właściwych użytkowników, będziemy mieli do dyspozycji targetowania behawioralne (zainteresowania oraz intencje zakupowe), a także możliwość wykorzystania danych 1st party, co pozwoli na przeprowadzenie emisji remarketingowej.
Co ciekawe, jednostką rozliczeniową nie będzie tutaj – jak w przypadku standardowych banerów display – CPM (koszt tysiąca wyświetleń), lecz „cost per engagement” (CPE), gdzie reklamodawcy będą mieli możliwość manipulowania stawką zakupu powierzchni w zależności od pożądanego zaangażowania użytkowników. W praktyce oznacza to, że będziemy rozliczali się za otworzenie mailingu z reklamą, co utożsamiane jest z zaangażowaniem.
Zakup powierzchni reklamowej w ramach Gmail, możliwy jest od 2015 roku, jednak do tej pory odbywał się jedynie za pośrednictwem Google Ads.
Źródło: https://ppc.land/
Event dla branży e-commerce – „Digital Masters Meetup”
Omnichannel to jeden z najważniejszych trendów w marketingu i filozofia działania, która dąży do spójności pomiędzy wszystkimi kanałami sprzedaży. Jak zapewnić klientowi jeszcze lepszy dostęp do oferty wykorzystując technologie?
Zapraszamy na event w pełni poświęcony omnichanellowi, który odbędzie się już 31 maja w centrum biznesowym The Heart w Warsaw Spire przy Placu Europejskim 1 w Warszawie. Dzięki ekspertom, którzy na co dzień realizują wielokanałowe kampanie w oparciu o technologie, dowiemy się jak z sukcesem zintegrować wszystkie kanały kontaktu z klientem. To jedyne takie spotkanie, które w oparciu o learningi praktyków, case studies kampanii z sukcesem sprzedażowym, ale i doświadczenia innych firm, zainspiruje do wykorzystania technologii w budowaniu nowego multidyscyplinarnego ekosystemu biznesu.
Wydarzenie Omnichannel i AI dla e-commerce otwiera cykl eventów pod szyldem Group One, w których to praktyka jest clue spotkań. Dzielimy się wiedzą i wnioskami bez zbędnego teoretyzowania. Nie tworzymy nowych podręczników szkoleniowych. To nasi eksperci są otwartą księgą, z której uczestnicy dowiedzą się m.in.: jak wprowadzać usprawnienia do strategii, optymalizować bieżące działania, ale przede wszystkim jak rzeczywiście integrować wszystkie kanały marketingu i sprzedaży.
Skorzystaj z doświadczenia praktyków! Wejdź na stronę https://omnicom.groupone.pl/ i zapisz się na bezpłatne spotkanie połączone z sesją networkingową.
Digital Masters Meetup: Omnichannel i IA dla e-commerce
31 maja 2019 w The Heart, Warsaw Spire, Pl. Europejski 1 w Warszawie
Uwaga: liczba miejsc ograniczona. Warunkiem udziału w evencie jest wypełnienie formularza rejestracyjnego podanego na stronie.
Źródło: Własne
Dziękujemy