Lipiec 2019

newsletter Lipiec 2019

A w nim:

  1. Twitch wciąż najpopularniejszą platformą streamingową. Facebook i Youtube daleko w tyle
  2. Nowe narzędzie w SalesTube – „TV Boost Analyzer”
  3. Facebook wprowadza zmiany w rozmiarach obrazów w postach na mobile’u
  4. Youtube ogłosił rozszerzone opcje zarabiania dla twórców
  5. Instagram wprowadza reklamy na karcie Eksploruj
  6. YouTube umożliwia reklamodawcom nową formę rezerwacji i emisji reklam
  7. WhatsApp w Indiach osiągnął 400 milionów użytkowników
  8. The Guardian przeciwko fake news w social media
  9. Instagram: narzędzia do walki z hejtem
  10. Facebook: Dlaczego widzę tę reklamę?
  11. Poprawa jakości powierzchni kupowanej w mobilnych aplikacjach
  12. Można już mierzyć wspólny zasięg kampanii cross-mediowej

 

Twitch wciąż najpopularniejszą platformą streamingową. Facebook i Youtube daleko w tyle


W drugim kwartale bieżącego roku widzowie poświęcili około 3,7 miliarda godzin na oglądanie transmisji na żywo. Wynik ten dotyczy wszystkich dedykowanych platform, ale to Twitch zajmuje pierwsze miejsce w wyścigu o widza.

twitch facebook youtube logo

Najpopularniejszej platformie streamingowej na świecie, pozycję lidera zapewnia wynik 2,7 mld godzin obejrzanych przez odbiorców na żywo.  

Drugie miejsce zajął YouTube z wynikiem 735 milionów godzin.  Na trzeciej pozycji jest natomiast Facebook, na którym transmisje na żywo oglądane były przez 197 mln godzin. 

W rankingu znalazł się także mało popularny w Polsce Mixer z 112 mln godzinami na koncie. Oznacza to, że Twitch posiada aż 72,2 procent udziałów w rynku, YouTube 19,5 procent, Facebook 5 procent, a Mixer jedynie 3 procent.

Źródło: https://ithardware.pl


Nowe narzędzie w SalesTube – „TV Boost Analyzer”


TV Boost Analyzer jest to narzędzie umożliwiające zbadanie wpływu telewizji na ruch i konwersje na stronie internetowej. Łączy ze sobą dane telewizyjne takie jak liczba GRP, emisje spotu w podziale na długość spotu, kanał, porę dnia, dzień tygodnia, pozycję w bloku czy pozycję programową. Agreguje on również dane internetowe dotyczące liczby sesji i konwersji ze źródeł direct, organic i płatnych reklam z wyszukiwarek na słowa brandowe. Narzędzie umożliwia także sprawdzenie jak spot emitowany w danej minucie wpłynął w krótkim terminie na aktywności w Internecie. Co za tym idzie, pozwala na bardziej efektywne zaplanowanie kampanii telewizyjnej w przyszłości tak, aby efekt sprzedażowy był jeszcze większy. Narzędzie pomaga w podjęciu decyzji kiedy kupować TV, na jaki split stacji postawić i przy jakich programach być obecnym.

TV Boost Analyzertv boost analyzer

 

TV Boost Analyzer został już wdrożony na klientach takich jak AZA Group i AXA.

 

Źródło: własne


Facebook wprowadza zmiany w rozmiarach obrazów w postach na mobile’u


Facebook ogłosił, że z dniem 19 sierpnia 2019 wejdą w życie zmiany w obrębie formatów zdjęć i filmów wyświetlanych w kanałach informacyjnych na urządzeniach mobilnych. Tym samym zapowiedział również zmiany w maksymalnej ilości wyświetlanego tekstu w postach na mobile’u. 

Facebook wprowadza zmiany w rozmiarach obrazów w postach na mobile’u

Po przekształceniach, maksymalny format reklamowy, zmieni proporcje z  dotychczasowych 2:3 na 4:5. Tym samym obrazy wyższe niż 4:5 będą automatycznie maskowane na kanale mobilnym, co oznacza, że użytkownicy, aby zobaczyć treść w całości, będą musieli ją specjalnie otworzyć. 

To samo dotyczy maksymalnej długości wyświetlanego tekstu w postach. Z obecnych 7 wierszy, zostanie on zredukowany do 3 wierszy tekstu podstawowego. Podobnie jak w przypadku grafiki, jeżeli post będzie zawierał więcej niż 3 wiersze, użytkownicy zostaną poproszeni o kliknięcie w przycisk ,,Zobacz więcej” w celu wyświetlenia całości tekstu.

Facebook twierdzi, że zmiany poprawią przede wszystkim spójność usług mobilnych, a także zwiększą skuteczność reklam i ułatwią korzystanie z tych samych zasobów na Facebooku i Instagramie.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com


Youtube ogłosił rozszerzone opcje zarabiania dla twórców


Platforma Youtube ogłosiła wprowadzenie nowych możliwości zarabiania dla twórców w postaci Super Naklejek. 

Youtube rozszerzone opcje zarabiania

Super Naklejki

Animacje będą dostępne w wielu językach, a także będą zorientowane wokół różnych kategorii takich jak uroda czy jedzenie. W oparciu o wprowadzoną w zeszłym roku funkcję Super Chats, widzowie będą mogli nabywać animowane naklejki w trakcie transmisji na żywo jako poparcie dla twórców. Dla prawie 20 tysięcy kanałów Super Chats są teraz największym źródłem przychodów na YouTubie. Twórcy Super Naklejek mają nadzieję, że liczba ta wzrośnie wraz z pojawieniem się nowych możliwości interakcji. 

Poziomy członkostwa

Wcześniej, aby uzyskać dostęp do ekskluzywnych treści, widzowie płacili stałą miesięczną opłatę 4,99$. Teraz twórcy będą mogli wprowadzać ceny na poszczególnych poziomach członkostwa, co pozwoli im oferować zróżnicowane treści w zależności od wysokości opłaty fanów. YouTuberzy będą mogli ustawić maksymalnie pięć różnych punktów cenowych za członkostwo na kanale z wybranymi korzyściami na każdym poziomie. 

Partnerzy handlowi

Do dotychczasowych partnerów handlowych YouTube dołącza Crowdmade, DFTBA, Fanjoy, Represent i Rooster Teeth. Uprawnieni twórcy, którzy dystrybuują towary za pośrednictwem którejkolwiek z tych firm, mogą teraz skorzystać z funkcji ,,Półka produktowa”.  YouTube twierdzi, że tysiące kanałów zwiększyło ponad dwukrotnie całkowite przychody wykorzystując nowe narzędzia oprócz reklamy.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com


Instagram wprowadza reklamy na karcie Eksploruj


Instagram ogłosił, że w nadchodzących miesiącach zacznie wprowadzać reklamy do sekcji Eksploruj. Jak sam twierdzi, zmiany będą przeprowadzone stopniowo i dużą uważnością.

instagram eksploruj reklamy

Susan Bucker Rose, Dyrektor ds. Marketingu produktów biznesowych na Instagramie, powiedziała, że zmiany zaczną się od powolnego testowania reklam promujących IGTV, aby potem stopniowo oferować tę powierzchnię reklamową wybranym markom. 

Umieszczenie reklam na karcie Eksploruj daje reklamodawcom nowe możliwości dotarcia do użytkowników spoza ich kanałów. Podczas pierwszego wdrożenia Instagram będzie wyświetlał reklamy użytkownikom dopiero po zaangażowaniu się w ich zawartość – po kliknięciu na zdjęcie lub film w Eksploruj. Następnym krokiem jest wdrożenie rozwiązania w którym użytkownik widzi reklamy jako część przeglądania – tak jak na kanale głównym. 

Źródło: https://marketingland.com


YouTube umożliwia reklamodawcom nową formę rezerwacji i emisji reklam 


Pomyślnie zakończone beta-testy polegające na emisji reklam w formacie masthead i kupowanych, nie jak dotąd w modelu CPD (cost per day), ale w modelu CPM spowodowały, że Google chce udostępnić tę możliwość na szerszą skalę.

 YouTube umożliwia reklamodawcom nową formę rezerwacji i emisji reklam

Google jednocześnie nie rezygnuje z dotychczasowego modelu zakupu emisji reklam w formacie masthead. Rozliczanie w ramach kosztu dziennego będzie nadal dostępne. Do tej pory skorzystanie z tego modelu było poza zasięgiem wielu reklamodawców. Utrudniona była również emisja reklam do konkretnej grupy odbiorców. Często reklama na stronie głównej YouTube była widoczna dla każdego, kto odwiedził w czasie kampanii ten popularny serwis.

Wraz z wprowadzeniem modelu CPM rozszerzone zostaną również możliwości kierowania reklamy, które odtąd „będą bardziej elastyczne”. Gwarantowany zasięg będzie dotyczył kampanii, których czas trwania wyniesie od 1 do 7 dni.

Wprowadzone zmiany mają spowodować większą dostępność, jak i zwiększyć efektywność tego atrakcyjnego, ale będącego często poza zasięgiem wielu reklamodawców, formatu reklamowego.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com


WhatsApp w Indiach osiągnął 400 milionów użytkowników


Według raportu TechCrunch w Indiach odnotowano 400 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, co czyni ten kraj największym rynkiem WhatsApp. Według tego samego raportu firma badawcza Counterpoint szacuje, że Indie mają około 450 milionów użytkowników smartfonów, co oznacza, że 90% tych osób posiada konto na WhatsApp.

WhatsApp w Indiach
A WhatsApp logo is seen on an iPhone screen in this photo illustration in Warsaw, Poland on March 5, 2019. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto via Getty Images)

Amitabh Kant, prezes think-tank NITI Aayog w czasie konferencji prasowej zorganizowanej przez WhatsApp 25 lipca 2019 w New Delhi ujawnił powyższe statystyki, które potwierdził także rzecznik WhatsApp. Na wspomnianej konferencji globalny szef WhatsApp Will Cathcart powiedział o planie wprowadzenia usługi płatniczej WhatsApp Pay pod koniec roku. Pojawienie się tej usługi może stanowić poważną konkurencję dla Google Pay czy Paytm.

Źródło: https://techcrunch.com


The Guardian przeciwko fake news w social media


Stare wiadomości z The Guardian będą oznaczane datą publikacji gdy zostaną udostępnione w mediach społecznościowych. Facebook, Twitter czy WhatsApp nie pokazują daty publikacji wiadomości w czasie, kiedy jest ona udostępniana, dlatego rozwiązanie The Guardian może pomóc ograniczyć dezinformację, na którą ma wpływ dzielenie się starymi wiadomościami. 

The Guardian przeciwko fake news

W czasie udostępniania informacji prasowej, na karcie informacyjnej pojawia się nagłówek, zdjęcie i podsumowanie artykułu, ale nie wyświetla się data napisania artykułu. Sprawia to, że wiele wiadomości staje się po latach viralami. The Guardian będzie dodawać do artykułów starszych niż 12 miesięcy wyraźne oznaczenie z informacją kiedy powstał dany artykuł.

Źródło: https://www.bbc.com


Instagram: narzędzia do walki z hejtem


Misją Instagrama jest łączenie nas z ludźmi i rzeczami, które kochamy. Dzieje się tak, gdy czujemy się swobodnie, wyrażając samych siebie. Aby umożliwić przeżywanie pozytywnych doświadczeń, portal regularnie pracuje nad rozwiązaniami, które zminimalizują zjawisko nękania i zastraszania w sieci. 

Instagram: narzędzia do walki z hejtem

Ostatnio została ogłoszona nowa funkcja, która analizuje generowane w aplikacji negatywne zachowania i emocje. Narzędzie bazuje na sztucznej inteligencji, która wykrywa szkodliwe treści w komentarzach, zdjęciach oraz filmach i powiadamia o nich użytkownika, zanim ten opublikuje materiał. Wysyłany przez narzędzie komunikat daje szansę użytkownikowi na ponowne przemyślenie swoich zamiarów. Wczesne testy funkcji pokazały, że przekonuje to niektóre osoby do cofnięcia komentarza, a nawet zachęca do podzielenia się treścią w sposób mniej bolesny. 

Obecnie trwają prace nad funkcją, która będzie miała pomóc użytkownikom kontrolować treści w sposób mniej inwazyjny niż opcja „Blokuj”. Młodzi ludzie przyznają, że niechętnie blokują wrogo nastawione osoby z obawy przed eskalacją problemu. Zwłaszcza, że często z tymi samymi ludźmi spotykają się bezpośrednio, w świecie offline. Blokowanie uniemożliwia także śledzenie zamiarów wroga. 

Nowe narzędzie o nazwie „Ogranicz” przyda się, gdy zechcemy, aby komentarze od danego użytkownika wyświetlały się wyłącznie jemu. Będziemy mogli również zadecydować, kto będzie widział, kiedy jesteśmy aktywni lub kiedy czytamy ich bezpośrednie wiadomości. 

Źródło: https://instagram-press.com


Facebook: Dlaczego widzę tę reklamę?


Bez względu na to, czy jesteśmy nowymi użytkownikami Facebooka, czy korzystamy z niego od lat, powinniśmy wiedzieć, w jaki sposób selekcjonowane są wyświetlane nam reklamy.

Facebook: Dlaczego widzę tę reklamę?

Cztery lata temu Facebook wprowadził narzędzia „Dlaczego widzę tę reklamę?” oraz „Preferencję reklam”. Do giganta dochodziły jednak głosy, że informacje z tych źródeł nie są wystarczająco czytelne i pełne. Po czerwcowych aktualizacjach sytuacja uległa zmianie.

Po pierwsze Facebook zaczął pokazywać więcej powodów, dla których widzimy konkretne reklamy. Do tej pory opiewały one jedynie demografię lub adnotacje na temat odwiedzonych witryn. Teraz dowiemy się, która z opcji targetowania jest relewantna w stosunku do naszych aktywności, np. zainteresowań. Wskazane mamy również, gdzie platforma pozyskała informacje na nasz temat. 

Druga zmiana to wprowadzenie narzędzia za pomocą którego możemy wyrazić swoje odczucia na temat wyświetlonej reklamy, tak aby w przyszłości mogły one zostać lepiej dopasowane. 

Zaktualizowane została też funkcja „Preferencje reklam”, w której teraz widnieją dwie sekcje:

  1. Reklamodawcy, którzy przesłali listę z informacjami na nasz temat i użyli tej listy do uruchomienia co najmniej jednej reklamy w ciągu ostatnich siedmiu dni. 
  2. Firmy, które przesłały i udostępniły listę z informacjami na nasz temat wraz z każdym reklamodawcą, który użył tej listy do wyświetlania reklamy w ciągu ostatnich 90 dni.

Biorąc pod uwagę podejście Facebooka do transparentności działań reklamowych, gigant zapewne na tych jedynie zmianach nie poprzestanie.

Źródło: https://newsroom.fb.com


Poprawa jakości powierzchni kupowanej w mobilnych aplikacjach


Google ogłosił, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy platforma Display & Video 360 będzie automatycznie wykluczać zasoby reklamowe pochodzące od nieautoryzowanych sprzedawców powierzchni reklamowej w aplikacjach mobilnych i Connected TV.

Display & Video 360 Google

Dla reklamodawców poprawa jakości kupowanej emisji reklamy będzie możliwa, dzięki wprowadzaniu w tym roku rozwiązania – app-ads.txt.

App-ads.txt – to plik, który deweloperzy umieszczają w swoich aplikacjach, ma on na celu eliminować ruch fraudowy i zagwarantować jakość powierzchni reklamowej kupowanej w modelu programmatic buying.

Platforma DSP Centro podaje, że według stanu na 24 lipca, 60% bid requestów pochodzenia in-app, które otrzymali w ciągu ostatnich 24 godzin, pochodziło od wydawców, którzy wgrali plik app-ads.txt.

Źródło: https://digiday.com


Można już mierzyć wspólny zasięg kampanii cross-mediowej


Gemius AdrealTV umożliwił opcję mierzenia i raportowania zasięgu kampanii emitowanej w wielu kanałach mediowych.

wspólny zasięg kampanii cross-mediowej

Sound-matching to technologia, dzięki której możliwe jest zweryfikowanie, czy dany użytkownik miał kontakt z reklamą telewizyjną i/lub radiową. Zainstalowany na poziomie systemu operacyjnego telefonu komórkowego miernik dźwięku rejestruje, czy w otoczeniu telefonu emitowana była reklama telewizyjna i/lub radiowa. Zważywszy na to, że o tym samym użytkowniku zbierane są informacje dotyczące kontaktów z kampanią digital (mobile, desktop, aplikacje), dostajemy jednoźródłowe badanie o wspólnym dla tych mediów zasięgu. 

Na ten moment oferowane dane uwzględniają sygnał 36 stacji TV i 19 stacji radiowych. Panel mediów offline liczy 1000 użytkowników.

Źródło: własne


 

Dziękujemy