Listopad 2018

newsletter Listopad 2018

A w nim:

  1. Aż 11 nagród dla Group One w konkursie Effie Awards 2018!
  2. Kampania Land Rovera Geotrapping otrzymała nominację w kategorii „Most Effective Automotive Campaign or Solution” w konkursie Effective Mobile Marketing Awards!
  3. Wprowadzenie nowej wersji systemu reCAPTCHA
  4. Idea Bank ponownie Klientem Value Media!
  5. SEM – Zmiany zasad Customer Match
  6. Value Media i SalesTube wygrywają przetarg Grupy Pracuj!
  7. Nowa, długo oczekiwana funkcjonalność Messengera
  8. Programmatic – Display & Video 360 zmienia politykę dotyczącą wykorzystywania danych zewnętrznych
  9. Facebook Attribution – nowe narzędzie dla marketerów
  10. Coraz więcej transakcji finalizowanych mobilnie
  11. Nowy kwadratowy format reklamowy
  12. Kolejna polska marka na sukces której będzie pracować Value Media!

 

 

 

Aż 11 nagród dla Group One w konkursie Effie Awards 2018!


W najważniejszym konkursie branżowym Effie Awards 2018, który co roku nagradza najbardziej efektywną komunikację marek, Group One zdobył aż 11 nagród. Najwięcej, bo aż 4 statuetki, otrzymał dom mediowy Value Media. Kolejne 3 nagrody otrzymała agencja kreatywna Gong. SalesTube, one stop shop for e-commerce oraz agencja branded content Labcon, specjalizująca się w tworzeniu strategii, produkcji i zarządzaniu treściami na platformach społecznościowych zdobyły po 2 statuetki Effie 2018. Value Media zajęło również pozycję TOP 4 najlepszych agencji mediowych!

11 nagród dla Group One w konkursie Effie Awards 2018

Źródło: Własne


Kampania Land Rovera Geotrapping otrzymała nominację w kategorii „Most Effective Automotive Campaign or Solution” w konkursie Effective Mobile Marketing Awards!


Celem Effective Mobile Marketing Awards jest wyróżnienie Kampania Land Rovera Geotrapping otrzymała nominację w kategorii „Most Effective Automotive Campaign or Solution"firm, które najskuteczniej wykorzystują kanały mobilne w swoich usługach i działaniach marketingowych. Finaliści, wśród których jesteśmy i my, zostali wybrani przez eksperckie jury spośród zgłoszeń z całego świata.

Źródło:  Własne


Wprowadzenie nowej wersji systemu reCAPTCHA


29 października Google oficjalnie ogłosiło, po półrocznych testach wersji beta, wprowadzenie nowej, trzeciej wersji systemu weryfikacji użytkowników reCAPTCHA.

System reCAPTCHA umożliwia odróżnianie realnych użytkowników serwisu od automatycznych botów. Najnowsza wersja nie wymaga od odwiedzających żadnej dodatkowej interakcji ze stroną. Oceniani są automatycznie, na podstawie ich aktywności i wcześniej zebranych danych, w skali od 0 do 1 – im niższy wynik tym większe prawdopodobieństwo, że jest botem. Użytkownik z niskim wynikiem nie jest w jakikolwiek automatyczny sposób blokowany – wszelkie dalsze kroki system pozostawia deweloperom strony.

nowa wersja reCAPTCHA

Poprzednie wersje wymagały od użytkowników zaznaczenia odpowiedniego okienka, oraz, w przypadku wątpliwości, wykonania testu rozpoznawania obrazków, co mogło być uciążliwe. Nowa wersja pozbywa się tego problemu a jednocześnie zostawia deweloperom swobodę, w jaki sposób traktować podejrzanych użytkowników.

Dotychczasowa wersja nadal będzie wspierana.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com


Idea Bank ponownie Klientem Value Media!


Idea Bank ponownie Klientem Value Media

Po kilku miesiącach rozłąki, znów będziemy odpowiadać za całość działań digitalowych tej polskiej marki. Przed bankiem duże wyzwania i tym bardziej jesteśmy dumni z tego, że to w nas Idea Bank widzi swojego partnera biznesowego, o czym mówi Beata Nanasik, Dyrektor Marketingu i PR:

“W ważnym dla Banku momencie, kluczowe znaczenie ma dla nas partner, który doskonale identyfikuje i rozumie zarówno potrzeby banku jak i naszych klientów. To, co wyróżnia propozycję Value Media to z pewnością strategiczne podejście do realizacji założonych celów biznesowych, których osiągnięcie zależy m.in. od skutecznej komunikacji mediowej. Nie bez znaczenia przy wyborze Value Media miało również praktyczne doświadczenie i wysokie kompetencje zespołu, szczególnie w obszarze marketingu efektywnościowego.”

Źródło: Własne


SEM – Zmiany zasad Customer Match


22 października Google ogłosiło zmiany w zasadach akceptowania baz klientów Customer Match na kontach Google Ads. Zasady zostały zaostrzone i aktualnie, żeby móc korzystać na swoich kontach z baz Customer Match trzeba spełnić następujące cztery kryteria:

  • dobra historia przestrzegania zasad;
  • dobra historia płatności;
  • co najmniej 90 dni historii w Google Ads;
  • łączne wydatki powyżej 50 000 USD.

Kampanie wykorzystujące kierowanie na Customer Match na kontach, które nie spełniają powyższych zasad mogą przestać działać.

Reklamodawcy, którzy aktualnie korzystają w swoich kampaniach z kierowania na Customer Match mogą skontaktować się z pomocą Google w celu sprawdzenia, czy ich konta spełniają nowe kryteria. Natomiast reklamodawcy, którzy nigdy nie korzystali w przeszłości z kierowania na Customer Match aktualnie nie mogą samodzielnie wgrywać baz klientów i korzystać z tego kierowania. W przyszłości Google planuje udostępnić proces zatwierdzania baz dla nowych reklamodawców.

Źródło: https://support.google.com


Value Media i SalesTube wygrywają przetarg Grupy Pracuj!


Value Media i SalesTube będą obsługiwać jednego z największych graczy na rynku rekrutacyjnym w Polsce.

Value Media i SalesTube wygrywają przetarg Grupy Pracuj.pl

Współpraca, nawiązana w drodze wygranego przetargu, obejmuje planowanie i zakup mediów w kanałach cyfrowych, w ramach kampanii reklamowej, skierowanej do nowych klientów B2B.

Źródło: Własne


Nowa, długo oczekiwana funkcjonalność Messengera


Facebook po raz kolejny stara się odpowiedzieć na potrzeby użytkowników. Niedługo dzięki aktualizacji 191.0, marzenie wielu osób, które pragną cofnąć czas, aby zapobiec przypadkowemu wysłaniu wiadomości, zostanie spełnione. To duży krok naprzód i znaczne ułatwienie, szczególnie dla tych, którzy zwykle prowadzą rozmowy w kilku okienkach jednocześnie. Nowa funkcjonalność pozwoli na usunięcie wiadomości w ciągu 10 minut od jej wysłania. Dzięki temu zniknie ona zarówno z archiwum nadawcy, jak i ze skrzynki odbiorczej osoby, do której została wysłana. Podobne rozwiązania funkcjonują w innych popularnych narzędziach np. Outlooku, Gmailu, Skypie, WhatsAppie czy Snapchacie.B.

cofanie wiadomości na messenger

Źródło: https://www.altpress.com


Programmatic – Display & Video 360 zmienia politykę dotyczącą wykorzystywania danych zewnętrznych


W drugiej połowie października Google wprowadził szereg zmian dotyczących zasad korzystania przez reklamodawców z danych 3rd party w systemie Display & Video 360. Zmiany dotyczą wykorzystywania danych dostarczanych przez zewnętrznych dostawców oraz ładowanych do platformy z zewnętrznych platform DMP.

Programmatic - Display & Video 360

Zgodnie z informacjami Google, aby reklamodawca mógł w pełni wykorzystać potencjał wykorzystywania danych zewnętrznych, musi spełniać następujące warunki:

  • konto reklamodawcy musi mieć dobrą historię przestrzegania zasad polityki zgodności z przepisami regulującymi funkcjonowanie platformy Google
  • konto reklamodawcy musi wykazywać się  dobrą historią płatności
  • konto reklamodawcy musi posiadać przynajmniej 90-dniową historię korzystania z Display & Video 360
  • łączne wydatki konta reklamodawcy w Display & Video 360 muszą opiewać na kwotę co najmniej 50 000$

Jeśli reklamodawcy nie spełnią powyższych warunków, będą mieli ograniczony dostęp do takich funkcjonalności jak import segmentów odbiorców z zewnętrznych DMP, wykorzystanie danych 3rd party, korzystanie z funkcji Customer Match w kampaniach TrueView, bezpośredni upload danych do Display & Video 360 (np. identyfikatory urządzeń mobilnych).

Funkcjonalności te są wykorzystywane przez niewielki procent reklamodawców, którzy mają specyficzne potrzeby, a spełnienie wymagań Google w większości przypadków to kwestia przeprowadzenia kilku dobrych kampanii. Dla wszystkich klientów korzystających z Display & Video 360, zanim spełnią powyższe warunki,  jest dostęp do całego spektrum możliwości wykorzystania danych 1st party oraz danych dostarczanych przez Google.

Żródło: https://support.google.com


Facebook Attribution – nowe narzędzie dla marketerów


Niestety coraz trudniej jest optymalizować reklamy pod konkretnych odbiorców. Niezwykle ważna jest obserwacja ścieżki zakupowej klienta i odpowiedź na pytanie “czy reklama doprowadziła bezpośrednio do zakupu?”. O ile jest to jeszcze mierzalne w sferze online, o tyle offline sprawia większe trudności. To właśnie ma zmienić Facebook Attribution. Po ponad rocznych beta testach, Facebook udostępnił nowe narzędzie dla marketerów – Facebook Attribution. Jest to darmowa platforma, która pozwala na całościową ocenę ścieżki, jaką przebył klient przed zakupem – na Facebooku i w offline.

W tym momencie trwają nasze testy wewnętrzne tego narzędzia.

Facebook Attribution

Źródło: https://www.jonloomer.com


Coraz więcej transakcji finalizowanych mobilnie


Jak podaje raport firmy Criteo – aż 44% europejczyków, za swoje zakupy online – płaci mobilnie. Transakcje realizowane przy pomocy smartfonów zdecydowanie rosną w siłę. Zwłaszcza w Europie Północnej i Japonii płatności mobilne stanowią obecnie ponad połowę wszystkich zakupów online. Absolutnym liderem w Europie jest Szwecja, ze wskaźnikiem na poziomie 60%.

W raporcie przeanalizowano ponad 5000 sprzedawców detalicznych, w ponad 80 krajach na całym świecie. Okazało się, że kupujący coraz częściej korzystają ze stron mobilnych i aplikacji zakupowych.

Transakcje realizowane przy pomocy smartfonów zdecydowanie rosną w siłę

Aplikacje są ważnym motorem napędowym sprzedaży online. Wzrost udziału transakcji przeprowadzanych za pomocą aplikacji rok do roku wynosi 30%. Zgodnie z raportem, klienci częściej dokonują konwersji gdy robią zakupy w aplikacji. Na przykład – w Stanach Zjednoczonych wskaźnik konwersji w aplikacjach zakupowych jest ponad trzykrotnie wyższy niż w przypadku witryn mobilnych.

Źródło: https://ecommercenews.eu


Nowy kwadratowy format reklamowy


W październiku Facebook rozpoczął wdrożenie nowego formatu reklamowego – Link Ad w formacie 1:1, które zakończyło się 7 listopada Obecnie możliwe jest stosowanie Link Adsów w formacie kwadratowym 1:1 lub prostokątnym 1:1,91. Dzięki tej zmianie, popularny na Facebooku Link Ad zyskał wygląd i styl zbliżony do Instagrama. Niewątpliwie jest to działanie, które ma na celu zacieśnianie powoli postępującej integracji Facebooka z Instagramem.

Nasze wewnętrzne testy nowego formatu PPL pokazują na razie niejednoznaczne wyniki efektywności nowego formatu.

Nowy kwadratowy format reklamowy na facebook

Źródło: https://www.thomashutter.com


Kolejna polska marka na sukces której będzie pracować Value Media!


Dawtona Sp. z o.o. to jeden z największych polskich producentów przetworów owoców i warzyw. Jest właścicielem trzech zakładów, wyposażonych w najnowsze linie produkcyjne w Europie, które gwarantują bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość wytwarzanych przetworów. Obecna na polskim rynku od ponad 25 lat rodzinna firma Dawtona współpracuje również z partnerami w sektorze handlu nowoczesnego i tradycyjnego w ponad 30 krajach na całym świecie.

Dawtona Sp. z o.o. i value media

Value media wygrało długofalową obsługę komunikacji marki Dawtona w procesie zapytania ofertowego, a współpraca ma charakter długofalowy. Pierwszy etap, którego celem jest promocja nowej platformy marki, rozpoczął się pod koniec września. Kampania reklamowa obejmuje przede wszystkim TV oraz szeroko zakrojone działania on-line.

Źródło: Własne


Dziękujemy