A w nim:
- Dynamiczne listy odbiorców dostępne w Google Analytics dla Firebase
- Raport Interaktywnie.com
- Instagram à la Pinterest?
- Dłuższe Ad stories na Instagramie?
- Instagram testuje nową funkcję
- Nowa aktualizacja Facebooka w systemie Android
- Oscary 2019 – delikatne odbicie się od dna
- W świecie cyfrowym radio nie może pozostać analogowe
- Wydawca „Vogue Polska” ujawnił dane o sprzedaży
- Google wprowadza nową Kartę wyników mobilnych Speed oraz Kalkulator wpływu
- Twitter wprowadza Sponsored Moments
- Facebook ujawnia użytkownikom, w jaki sposób wykorzystywane są ich dane
- Kampanie dla Jaguar Land Rover Polska kompleksowo realizowane pod jednym dachem Group One
- W trosce o bezpieczeństwo użytkowników YouTube coraz bardziej zaostrza swoją politykę
- Influencer – zawód przyszłości?
Dynamiczne listy odbiorców dostępne w Google Analytics dla Firebase
Google wprowadziło nowe możliwości analityczne dla platform Firebase, które mają pomóc w precyzyjnym segmentowaniu użytkowników. Pierwszą ważną zmianą jest wprowadzenie dynamicznych list odbiorców remarketingu. Od teraz wszystkie tworzone listy będą zgodne z nowym założeniem. Oznacza to, że gdy tylko użytkownik spełni kryteria przypisane do danej listy, zostanie do niej dodany. Analogicznie, gdy przestanie je spełniać, zostanie usunięty. Rozwiązanie to pozwoli zachować aktualność raz utworzonych list bez konieczności ich odświeżania.
Kolejną nowością jest możliwość stosowania wykluczeń. Przykładowo, możliwe jest stworzenie segmentu użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka, ale nie sfinalizowali zakupu.
Ostatnią dodaną przez Google funkcjonalnością jest opcja dodania do list remarketingowych przedziału czasu jako warunku. Możliwe będzie np. stworzenie segmentu „użytkownicy, którzy skonwertowali w ciągu ostatnich 30 dni”. Nowe funkcjonalności pozwolą precyzyjniej i bardziej adekwatnie dopasowywać komunikaty marketingowe wysyłane do użytkowników aplikacji.
Źródło: https://www.blog.google
Raport Interaktywnie.com
Według najnowszych danych Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Jak wybić się ze sprzedażą w internecie, gdzie roczne wydatki na świecie wynoszą już 1,5 biliona dolarów? Dlaczego inwestycja w Marketing Automation to konieczność oraz jakie są kluczowe czynniki sukcesu sklepów on-line? O tym w artykułach ekspertów SalesTube, które znalazły się w Raporcie E-commerce 2019 opublikowanym przez Interaktywnie.com.
“Sklep internetowy bez wsparcia w postaci narzędzi Marketing Automation, w zasadzie nie ma prawa funkcjonować w dzisiejszym świecie. Każdy sklep, który chce pozostać w walce o klienta, prędzej czy później będzie zmuszony wdrożyć rozwiązania z płaszczyzny Marketing Automation. Ten, kto będzie automatyzować marketing w sposób bardziej efektywny – wygra”
– Michał Salamon
“Fala wzrostowa ogarniająca całą branżę (e-commerce) nie będzie jednak trwać wiecznie. W pewnym momencie nasycenie rynku sklepami on-line sprawi, że konkurencja stanie się jeszcze bardziej zaciekła, a oczekiwania klientów wyższe. Warto więc dobrze wykorzystać ten czas, aby już teraz zająć jak najlepsze miejsce na rynku i przywiązać klientów do swojego sklepu”
– Konrad Chojnacki
Pełne wypowiedzi dostępne są w raporcie, który można pobrać pod linkiem: https://bit.ly/2I5CocP.
Instagram à la Pinterest?
Instagram testuje możliwość upubliczniania zdjęć zapisanych w kolekcjach – informuje techcrunch.com. Dwa lata temu portal wprowadził narzędzie pozwalające na zapisywanie zdjęć, a następnie rozbudował je o możliwość tworzenia kolekcji, czyli grupowania zapisanych treści. Teraz serwis testuje nową opcję, dzięki której korzystający z aplikacji mogliby upubliczniać swoje kolekcje, a także pozwalać na ich edycję innym użytkownikom – podaje źródło.
Jak czytamy, ślady nowej funkcji odkryła w kodzie aplikacji Jane Manchun Wong i poinformowała o tym na Twitterze. Na udostępnionym przez nią zrzucie ekranu widać przełącznik, który pozwala na upublicznienie zapisanej kolekcji oraz pole, w którym można dodać osoby, które będą mogły edytować listę. W obecnym kodzie aplikacji nie widać jednak, aby testowana funkcja pozwalała na śledzenie kolekcji innych użytkowników, ale wydaje się to następnym krokiem.
Źródło: https://techcrunch.com
Dłuższe Ad stories na Instagramie?
Instagram testuje rozszerzony format reklam dla 12 marek, w tym California Pizza Kitchen, Netflix i Paramount. Serwis społecznościowy otwiera również dla marek z programu partnerów marketingowych Facebooka, kupujących reklamy w sposób zautomatyzowany, nowy format określony jako reklamy karuzelowe Instagram Stories.
Dzięki dłuższym ad stories wybrane marki mogą wyświetlać nawet trzy różne kreacje w jednej reklamie (zamiast jednej). Poprzez potrojenie liczby postów w reklamie Stories, Instagram pozwala markom na większą kreatywność kampanii, eliminując tym samym nacisk na kompresję treści w jedno 15-sekundowe video.
Aby pomóc markom zidentyfikować efektywność kampanii z użyciem karuzeli, Instagram udostępni reklamodawcom liczbę wyświetleń i przesunięć dla każdego posta w Stories. Wyświetlenia będą jednak liczone tylko raz – w momencie wyświetlenia reklamy, niezależnie od ilości obejrzanych wpisów.
Instagram nie wyklucza zwiększenia liczby postów w reklamie karuzelowej w późniejszych etapach. Kolejne zmiany będą uzależnione od reakcji odbiorców.
Źródło: https://marketingland.com/
Instagram testuje nową funkcję
Instagram pracuje nad wprowadzeniem w sekcji Stories nowej naklejki „Donation” (w wolnym tłumaczeniu „Darowizna”), dzięki której użytkownicy mogliby wpłacić datki na wybraną organizację non-profit – poinformował portal theverge.com.
Osoby korzystające z platformy za pośrednictwem tej naklejki mogłyby również organizować zbiórki pieniędzy na wybrane cele charytatywne, angażując w nie swoich obserwatorów – pisze źródło.
Portal przypomina, że funkcja wpłacania darowizn działa już na Facebooku i od czasu jej uruchomienia użytkownicy zebrali dzięki niej łączną sumę ponad jednego miliarda dolarów.
Jak podaje źródło, informację o pracach nad nowym narzędziem Instagram ogłosił podczas ostatniego wydarzenia Communities Summit.
Źródło: https://www.theverge.com
Nowa aktualizacja Facebooka w systemie Android
Facebook zapowiedział aktualizację przeznaczoną dla użytkowników korzystających z aplikacji na urządzeniach z systemem Android, która ma zagwarantować większy wybór dotyczący sposobu gromadzenia i przechowywania danych o ich lokalizacji – poinformował portal wersm.com.
Jak czytamy, użytkownicy będą mogli decydować o tym, czy chcą, aby serwis Zuckerberga zbierał ich dane lokalizacyjne również w momencie, kiedy z niego nie korzystają. Taka możliwość wyboru przysługuje już osobom, które posługują się urządzeniami z systemem iOS. Mogą one wyłączyć możliwość śledzenia ich, gdy aplikacja działa w tle lub całkowicie zablokować dostęp do tych danych – pisze portal.
Źródło przypomina, że do tej pory osoby korzystające z aplikacji Facebooka na systemie Android mogły włączyć lub wyłączyć narzędzie zwane historią lokalizacji. Jednak przez tę opcję użytkownik mógł albo zupełnie nie zgodzić się na udostępnianie tego typu danych, albo pozwolić serwisowi na ich zbieranie również w momencie, gdy nie korzystał z aplikacji – pisze wersm.com.
Źródło: https://wersm.com
Oscary 2019 – delikatne odbicie się od dna
W tym roku informację na temat oglądalności gali oscarowej można podać w dwójnasób:
“W tym roku przed odbiornikami telewizyjnymi zasiadło 12 proc. więcej widzów niż przed rokiem” lub wariant mniej optymistyczny “Drugi najgorszy wynik w historii”. Sugeruje to oczywiście, że w 2018 widownia również do rekordowych nie należała…
Rozdanie Oscarów w tym roku oglądało 29,6 mln osób – podała transmitująca galę stacja telewizyjna ABC. Przed rokiem oglądalność była najniższa w historii (pomiary rozpoczęto w 1974 roku) i wyniosła 26,5 mln widzów. Poprzedni najgorszy wynik zanotowano w 2008 roku, gdy ceremonię oglądało 32 mln widzów. Dla porównania w 2017 roku Oscary przyciągnęły przed telewizory 32,9 mln Amerykanów.
W tym roku wręczenie nagród po raz pierwszy od 30 lat nie miało prowadzącego, a transmisja zaczęła się o pół godziny wcześniej niż w 2018 r. Czy to przełożyło się na odbicie od dna? Trudno powiedzieć. Eksperci są podzieleni.
Oscary są jednym z najważniejszych wydarzeń telewizyjnych roku i w USA ustępują pola pod względem oglądalności tylko transmisjom sportowym. Największą popularnością w Stanach cieszy się naturalnie Super Bowl, które oglądało w tym roku 98,2 mln ludzi.
Źródło: https://tvn24bis.pl
W świecie cyfrowym radio nie może pozostać analogowe
Na EBU Director of Technology & Innovation, otwierając coroczną konferencję Digital Radio Summit 2019 zwrócono uwagę na to, że odbiór większości treści radiowych odbywa się drogą emisji rozsiewczych, w miejscu gdzie ciągle tkwi siła dzisiejszego radia.
Cyfryzacja radia jest nowym rozdziałem w historii radiofonii. DAB+ (Digital Audio Broadcasting Plus) to innowacyjna technologia radiofonii cyfrowej, a co za tym idzie przyszłość analogowego medium i odpowiedź na oczekiwania współczesnego odbiorcy. Wprowadzenie zmian niesie za sobą lepszą jakość dźwięku, większy wybór oraz nowe możliwości.
DAB+ umożliwia emisję dźwięku cyfrowego, oferując dodatkowe rozwiązania, m.in. przesyłanie opisów, obrazów a także informacji o ruchu drogowym dla systemów nawigacji.
Źródła: https://radionewsletter.pl, https://www.polskieradio.pl
Wydawca „Vogue Polska” ujawnił dane o sprzedaży
Średnia sprzedaż pięciu pierwszych numerów magazynu „Vogue Polska” wyniosła ponad 82 tys. egz. taką informację podał w komunikacie wydawca. Tytuł znalazł się w czołówce pism luksusowych. Mimo, że po pierwszym numerze zanotowano duży spadek sprzedaży, to nadal jest on w czołówce luksusowych miesięczników dla pań.
Wydawca „Vogue Polska” podał, że pierwszy – marcowy numer magazynu sprzedał się w liczbie 181 750 egz., z czego ok. 10 tys. egz. stanowiła prenumerata.
Visteria (wydawca pisma) poinformowała, że średnia sprzedaż pięciu kolejnych wydań pisma, czyli poza marcowym, także kwietniowego, majowego, czerwcowego i lipcowo-sierpniowego to 82 742 egz., z czego prenumerata stanowiła 6 019 egz. W dalszym ciągu magazyn nie jest zgłoszony oficjalnie do ZKDP, który gromadzi wyniki sprzedaży większości tytułów prasowych w naszym kraju.
Źródło: https://businessinsider.com.pl
Google wprowadza nową kartę wyników mobilnych Speed oraz kalkulator wpływu
W odpowiedzi na rosnące oczekiwania konsumentów względem jakości i prędkości doświadczeń mobilnych, Google wprowadził nową kartę wyników mobilnych Speed oraz kalkulator wpływu.
Nowe funkcjonalności mają zwiększać efektywność witryn mobilnych, zapobiegając sytuacjom, w których są one porzucane ze względu na zbyt długi czas ładowania. Jak wynika z danych Google z 2016 roku, aż 53% odwiedzin jest przerywanych jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy niż trzy sekundy.
Karta wyników mobilnych Speed to proste w użyciu narzędzie, które pozwala porównywać szybkość mobilną z innymi firmami. Pokazuje prędkość tysięcy stron z 12 krajów na całym świecie. Oparta jest na Chrome User Experience Report, największej bazie danych dotyczących doświadczeń użytkowników na witrynach.
Powolne witryny mobilne nie tylko frustrują konsumentów, ale również ograniczają efektywność działalności prowadzonej na stronach. Dla przykładu w handlu detalicznym z każdą sekundą opóźnienia ładowania witryny odnotowuje się spadki konwersji nawet o 20%. Zaradzić ma temu Kalkulator wpływu, który szacuje wpływ poprawy szybkości witryny mobilnej na przychody. Dzięki niemu w prosty sposób możemy sprawdzić, ile zyskamy skracając czas ładowania np. o dwie sekundy w porównaniu z jedną sekundą.
Źródło: https://www.blog.google/
Twitter wprowadza Sponsored Moments
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie momentami, Twitter udostępnił nową funkcję – Sponsored Moments. Dzięki niej reklamodawcy będą mogli docierać ze swoim przekazem do odbiorców na dużą skalę w trakcie, gdy oni oglądają pasjonujące ich treści.
Momenty sponsorowane to między innymi tweety z marki i okładki. Analogicznie do innych treści sponsorowanych typu In-Stream, reklamodawcy mogą promować momenty wśród wybranych grup docelowych, rozszerzając zasięg poza swoich obserwujących. Celem momentów sponsorowanych na Twitterze, podobnie jak wszystkich treści sponsorowanych typu In-Stream, jest ścisłe dopasowanie komunikatów do partnerów reklamowych.
Dla wydawców, Sponsored Moments to przede wszystkim kompleksowe rozwiązanie do publikowania i zarabiania na wszelkich formach treści na Twitterze takich jak: tweety, zdjęcia, filmy czy GIF-y. Pozwala ono wydawcom robić to, co robią najlepiej — kreować i opowiadać o wydarzeniach.
Źródło: https://blog.twitter.com
Facebook ujawnia użytkownikom, w jaki sposób wykorzystywane są ich dane
Nowa funkcja aplikacji i strony internetowej Facebooka pozwala użytkownikom zobaczyć, w jaki sposób wykorzystywane są ich dane kontaktowe. Od 28 lutego mogą ją aktywować odbiorcy niestandardowi, klikając ,,Dlaczego to widzę?” w rozwijanym menu postów.
Użytkownicy będą mogli zobaczyć cały proces wykorzystywania ich danych, począwszy od załadowania list klientów, przez udostępnienie danych agencjom reklamowym, po moment, w którym Facebook wyświetlił im reklamę. Dzięki umożliwieniu użytkownikom sprawdzenia jak ich dane kontaktowe są wymieniane między marketerami i Facebookiem, będą oni mogli podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące tego, co widzą na swoich kanałach. W przypadku braku zgody na wykorzystywanie danych, użytkownicy medium społecznościowego będą mogli zgłosić daną reklamę lub całkowicie ją zablokować.
Indywidualne działania miliardów użytkowników Facebooka mogą pomóc w przeciwdziałaniu nadużyć w sieci społecznościowej. Zmiany wpłyną także na ograniczenie wydatków na reklamę przez reklamodawców, którzy docierają do nieresponsywnych odbiorców.
Źródło: https://www.marketingdive.com
Kampanie dla Jaguar Land Rover Polska kompleksowo realizowane pod jednym dachem Group One
Ruszyła najnowsza kampania Range Rovera Evoque, którą kompleksowo zaplanowaliśmy i realizujemy pod jednym dachem Group One, łącząc kompetencje komunikacyjne, mediowe i kreatywne.
Strategię komunikacji oraz ideę kreatywną opracowała agencja Labcon – relevant stories. Value Media odpowiada za strategię i efektywne działania mediowe offline/online. SalesTube realizuje natomiast kampanię w social mediach, z zakresu programmatic buying, działania afiliacyjne oraz kampanię video online na YT i innych platformach video.
Kampania w TV, kinie, w radio i na VOD opiera się na spocie, który po raz pierwszy w historii marki został zrealizowany w Polsce! Za jego koncept oraz produkcję odpowiada Media Ready.
Kampania Land Rover Evoque jest kolejną kampanią realizowaną kompleksowo dla koncernu samochodowego British Automotive Polska przez spółki Group One, jako one team w modelu end-to-end.
W połowie stycznia wystartowała kampania dla Jaguar F-Pace dotycząca modeli z dobrego rocznika 2018, promująca pakiet korzyści w internecie, radio, kinie i w OOH. Od końca lutego komunikacja została uzupełniona o wysokość raty leasingowej i 0% opłaty wstępnej w Radio i OOH, a w marcu do splitu mediowego włączona została intensywna kampania telewizyjna.
Kampanię realizujemy między innymi na zasięgowych portalach horyzontalnych. Agencja Sales Tube odpowiada za: kampanię w social mediach, programmatic buying, kampanię video online (spot 30-sek.) na YT oraz innych platformach video oraz za działania afiliacyjne w tym m.in za wysyłkę mailingów, oraz kampanie realizowana w ramach Google (Search i GDN).
Value Media, jako partner biznesowy Klienta, odpowiada za strategię dla działań w kanałach online i offline oraz jej realizację i zakup mediów. Działania mediowe obejmują m.in. miesięczną intensywną kampanię na dwóch głównych stacjach: TVN i Polsat oraz w kanałach tematycznych, opartą na 30- sec. spocie.
W radio realizowana jest miesięczna kampania o wysokiej częstotliwości w największych zasięgowych stacjach ogólnopolskich i dopasowanych pakietach stacji regionalnych, a w OOH – wykorzystane konstrukcje wielkoformatowe przy autostradach i wjazdach do kurortów zimowych.
Oferty handlowe Jaguar i Land Rover dostępne są pod linkami:
F-Pace – https://www.jaguar.pl/fpace-012019
RR Evoque – https://www.landrover.pl/rrevoque-012019
W trosce o bezpieczeństwo użytkowników YouTube coraz bardziej zaostrza swoją politykę
Jednak niestety, nigdy nie będzie w stanie zadbać o wszystkich – zarówno widzów, twórców jak i reklamodawców.
Pamiętamy rok 2017, gdy po aferze związanej z kontentem pedofilskim część topowych reklamodawców wycofało swoje budżety z serwisu. YouTube twierdzi, że poza flagowaniem wprowadził odpowiednie narzędzia do walki z tym problemem. Narzędzie to nazywa się smart detection technology. Co kwartał YouTube publikuje również raport o liczbie usuniętych treści:
https://transparencyreport.google.com
By zapewnić bezpieczeństwo dzieciom YouTube stworzył dedykowaną najmłodszym użytkownikom aplikację YouTube Kids. Czy jest na pewno bezpieczna? Niestety nie. Rodzice odkryli skierowane do dzieci precyzyjne instrukcje, w jaki sposób można popełnić samobójstwo:
https://www.washingtonpost.com
Influencer – zawód przyszłości?
Dziś promowanie upubliczniania swojej prywatności, stało się głównym celem Social Mediów i nie tylko. Obecnie w Polsce jest ponad 50 kanałów, które mają powyżej miliona subskrypcji (co oznacza 1 mln stałych widzów!). Dzięki dialogowi z fanami, influencerzy nie tylko tworzą społeczności, ale też stają się trendsetterami wpływającymi na emocje, a co najważniejsze, decyzje i opinie konsumenckie swoich widzów, czy wizerunek marki. Ich rosnący wpływ, utrudnił zdefiniowanie różnicy pomiędzy nimi, a gwiazdami telewizyjnymi, sportowymi czy artystami estradowymi.
Coraz więcej marek i agencji reklamowych decyduje się na wdrożenie influencer marketingu mimo, że nie wie do czego tak naprawdę służy. Podchodząc do niego w ten sam sposób jak do briefu dla kampanii telewizyjnej, firmy błędnie skupiają się przykładowo na „unboxingu”. Prosząc twórców o rozpakowywanie produktów na swoich kanałach, nie biorą pod uwagę, że całkowicie kontrastuje to z treścią, którą zazwyczaj publikują.
Również komercyjni nadawcy zachęceni wynikami (pojawienie się YouTuberów czy Instagramerów w różnych programach telewizyjnych, przyciągnęło młodszą publiczność), często nie zastanawiają się, dlaczego i jakich influencerów chcą wykorzystać na swoich platformach? Wydawcy skupiają się tylko na nowych odbiorcach, których Influencerzy mają im dostarcztć. Zapominają również o rozbieżnych specyfikacjach danego kanału. Przykładowo w telewizji łatwiej stworzyć produkt, gdyż nad osobowością telewizyjną pracuje duży zespół. Prościej jest również oszukać czy doszlifować tworzone kreacje.
W internecie, nie będąc sobą, influencerzy nie mają szansy się obronić. Aby zostać “kupionym” przez widzów, trzeba przede wszystkim skupić się na ‘personal brandingu’ oraz pozakanałowych działaniach. Bezustanny apetyt użytkowników na nowe treści, obliguje influencerów do działań na rozmaitych dostępnych platformach, co staje się ich pracą na pełen etat. W skrajnych przypadkach doprowadzaja to do “kreatywnego wypalenia” twórców. Pytanie pozostaje zatem jedno – jak długo utrzyma się taka pozycja influencerów i czy faktycznie będzie to zawód przyszłości?
Dowiedz się więcej:
- Influencer Itelligence Marketing Report 2020
- “Influencer Zawód Przyszłości” Discovery Channel
Dziękujemy