MAO wchodzi do skrzynek pocztowych. Czy AI namiesza w e-mail marketingu?

Źródło graficzne: Freepic.com

Nowe możliwości w Gmailu

Google zapowiedział wprowadzenie nowego asystenta na podstawie modelu językowego Gemini 1.5. Dzięki tej funkcjonalności użytkownik, wpisując odpowiedni prompt nie będzie musiał czytać wszystkich wiadomości, e-mail, a dostanie podsumowanie kluczowych informacji w punktach.

Co to oznacza dla marketerów?

Po wprowadzeniu asystenta tworzenie komunikacji mailowej będzie wymagało dostosowania strategii marketingowej pod kątem Mailbox Algorithms Optimization (MAO). Marketerzy będą musieli tworzyć treści, które będą atrakcyjne nie tylko dla odbiorców, ale również dla algorytmów AI. Zasady tworzenia treści będą podobne jak przy tworzeniu artykułów zgodnie z regułami SEO. Przez to znacznie mogą stracić, elementy graficzne, a priorytetem stanie się przejrzystość i konkretne informacje, które AI będzie mogło łatwo przetworzyć i podsumować.

Źródło:
https://nowymarketing.pl/mao-wchodzi-do-skrzynek-pocztowych-czy-ai-namiesza-w-e-mail-marketingu