Złamać tabu przemocy
Pandemia COVID-19 i wynikający z niego lockdown wpłynęły na wzrost przemocy domowej. W odpowiedzi na ten problem coraz więcej marek zdecydowało się zaadresować go w swojej komunikacji. Działania CSR miały na celu nie tylko jego nagłośnienie oraz przełamanie tabu. Marki nawiązały strategiczne partnerstwa pozwalające na stworzenie programów, platform i narzędzi, które realnie pomagają w rozwiązaniu problemu przemocy.
Co łączy kosmetyki i meble?
Kampanie na temat przemocy nie są już pozostawione wyłącznie NGO. Coraz mocniejszy głos zabierają także globalne marki, które na pierwszy rzut oka mogą nie kojarzyć się z tym problemem. Jednak to nie profil działalności firmy, a jej grupa odbiorców ma tutaj znaczenie. A przemoc to wyzwanie, z którym na co dzień mierzą się miliony konsumentów.
Poniżej przedstawiamy listę wybranych kampanii marek z różnych branż, które zdecydowały się na otwarte mówienie o problemie:
YSL Beauty – Abuse is Not Love
IKEA – Ghost
Avon – Mów o tym głośno
Beats by Dre – Silence is violence
Warto też przypomnieć o wyjątkowym polskim projekcie fikcyjnego sklepu z kosmetykami Rumianki i Bratki,
Źródło: opracowanie własne