Większa kontrola treści w News Feedzie – dla marek i użytkowników
Meta ogłosiła wdrożenie nowych narzędzi mających na celu umożliwienie reklamodawcom większą kontrolę nad kontekstem oraz treściami pojawiającymi się obok ich reklam. Nową opcją dla użytkowników będzie natomiast możliwość większej personalizacji głównego feedu. Użytkownicy zyskają funkcję dostosowania własnych preferencji dot. treści, które chcą oglądać w swoim kanale aktualności, a którego rodzaju treści Meta ma im wyświetlać mniej lub wcale.
Platforma Meta we współpracy z zewnętrznym dostawcą Zefr przedstawia system AI, który uczy się kategoryzować i klasyfikować treści obarczone dużym lub średnim ryzykiem złamania zasad GARM (The Global Alliance for Responsible Media). Marki w jeszcze prostszy sposób będą mogły teraz uniknąć pojawienia się reklam obok treści nieodpowiednich lub kontrowersyjnych, a użytkownicy-łatwiej kontrolować to, co widzą.
W ramach nowych narzędzi reklamodawcy zyskają:
- możliwość wyboru kategorii, w których mogą pojawić się ich reklamy;
- możliwość wykluczenia określonych słów kluczowych, z którymi reklamy mogą być powiązane.
W trakcie testów dla tego rozwiązania brane są pod uwagę także umiejscowienia Reels, Stories i Video Feedu.
Źródło:
https://www.facebook.com/business/news/brand-safety-suitability-feed-control-verification
https://www.facebook.com/business/news/introducing-more-control-for-brands-and-people-in-feed