Microsoft wprowadza nowe kierowanie oparte na kategoriach dla reklam w wyszukiwarce

Obraz autorstwa DCStudio na Freepik.com

Microsoft wprowadza targetowanie oparte na kategoriach w reklamach w wyszukiwarce. Nowe rozwiązanie reklamowe Microsoft dla sprzedawców może poprawić wyniki kampanii dzięki targetowaniu opartemu na kategoriach i zwiększonym stawkom.

Microsoft przedstawił nowe podejście do reklamowania w wyszukiwarkach, które ma pomóc firmom w skutecznym dotarciu do swoich docelowych grup na rynku mediów detalicznych.

Rozwiązanie targetowania oparte na kategoriach ma na celu rozwiązanie ograniczeń tradycyjnego targetowania słowami kluczowymi, wykorzystując jednocześnie moc słów kluczowych w optymalizacji wyników kampanii.

Chociaż targetowanie słowami kluczowymi od lat jest fundamentem reklamowania w wyszukiwarkach, ma swoje ograniczenia. Koncentrując się wyłącznie na targetowaniu słowami kluczowymi, reklamodawcy mogą nie wykorzystać wartościowych okazji do promowania swoich produktów, co może negatywnie wpłynąć na wyniki kampanii i ograniczyć jej potencjał.

Sprzedawcy i reklamodawcy zaczynają rozumieć,  że klienci raczej przeglądają ofertę na stronach sklepów detalicznych, zamiast wyłącznie wyszukiwać konkretnych produktów za pomocą słów kluczowych. W rezultacie strategie oparte na targetowaniu słowami kluczowymi nie są wystarczające do zaspokojenia ich potrzeb.

Nowe rozwiązanie Microsoftu targetuje klientów na podstawie kategorii ich przeglądanych produktów, wykorzystując słowa kluczowe do zwiększenia stawek kampanii. Dzięki takiemu podejściu reklamodawcy mogą wykorzystać zachowania obu grup odbiorców, co przekłada się na lepsze wyniki kampanii. Poprzez zwiększenie stawek kampanii za pomocą słów kluczowych, reklamodawcy mogą zwiększyć swoje szanse na przekształcenie intencji zakupowej w sprzedaż. Sprzedawcy mogą optymalizować doświadczenie zakupowe dla klientów poprzez taksonomię produktów, co ułatwia klientom znalezienie tego, czego szukają.

Dlaczego jest to istotne?

To nowe podejście do reklamy w wyszukiwarkach może przynieść pozytywne efekty dla reklamodawców i sprzedawców, którzy szukają sposobów na skuteczniejsze dotarcie do swoich klientów. 

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/microsoft-introduces-category-based-targeting-for-search-ads/482896/