Nagrywanie rozmów z reklam Google

Możliwe jest nagrywanie rozmów telefonicznych z reklam generujących połączenia oraz z rozszerzeń połączeń. Nowość ta pojawiła się dość niespodziewanie, a do jej wykorzystania  potrzebny jest numer zarejestrowany w USA. 

Jakie są wymagania do nagrywania rozmów z reklam?

Poza wspomnianym numerem w USA, aby móc dotrzeć do nagrań należy mieć dostęp administracyjny, włączony raport połączeń oraz zweryfikowaną własność domeny. Nagrania będą dostępne przez 30 dni od daty połączenia, a w odpowiednich formatach reklam pojawi się informacja “Firma Google i jej partnerzy mogą nagrać tę rozmowę i zachować ją do celów związanych z jakością i badaniami”. Administrator może w dowolnej chwili włączyć lub wyłączyć tę funkcję.

W jakim celu nagrywać rozmowy z reklam?

Nagrywanie może pomóc poprawić jakość połączeń z odpłatnych reklam. Według argumentów Google ma to pozwolić “na obronę przed spamem i potencjalnymi oszustwami”.  Może być również wykorzystane do sprawdzenia jakości działań pracowników obsługi telefonicznej. Uruchomienie tej opcji powinno być skonsultowane z działem prawnym.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9882108?hl=pl#nul