Najlepszy format wideo w mediach społecznościowych

Źródło graficzne: Freepik.com

Platforma Emplifi zebrała dane pod kątem skuteczności różnych formatów wideo na Instagramie, Facebooku oraz TikToku.  Za pomocą Emplifi Social Marketing Cloud, przeanalizowano wyniki dla tysięcy kont firm w mediach społecznościowych. Przedstawione poniżej dane mogą przydać się podczas opracowywania strategii na rok 2024.

Wyniki

Porównując krótkie, średnie i długie wideo, te najdłuższe zyskują największe zaangażowanie użytkowników. Trwające ponad 90 sekund rolki na Instagramie, generują ponad dwukrotnie większą średnią liczbę wyświetleń niż filmy na TikToku, natomiast na platformie TikTok, długość wideo nie wpływała aż tak bardzo na oglądalność. Facebook Reels osiągają większy zasięg przy dłuższych niż przy krótszych wideo, a wskaźnik zaangażowania Rolek jest ponad trzykrotnie większy niż innych wideo na Facebooku.

Rolki na Instagramie swoją skutecznością przewyższają filmy na innych platformach społecznościowych, ale również osiągnęły sześciokrotnie większy zasięg niż Instagram Story. Pomimo tego, w 2023 r., marki publikowały więcej Instagram Stories (w okresie maj – październik pięciokrotnie więcej).

Wnioski

Nastąpiła widoczna zmiana w zachowaniu użytkowników, którzy są bardziej zaangażowani przy dłuższych niż przy krótszych formatach wideo. Facebook oraz Instagram Reels sprawdzają się lepiej niż inne wideo na tych platformach. Najbardziej skuteczne dla marek są Rolki na Instagramie.

Źródło:

https://emplifi.io/press/emplifi-reports-instagram-reels-outperformed-other-video-content-instagram-facebook-tiktok