Netflix wychodzi naprzeciw reklamodawcom

Źródło graficzne: Freepik.com

W maju platforma streamingowa Netflix ogłosiła, że uruchamia własną platformę technologii reklamowej, co oznacza, że serwis już niedługo będzie mógł postawić się w bezpośredniej konkurencji z takimi gigantami jak Google, Amazon i Comcast. To posunięcie oznacza więc odejście przez platformę VOD od współpracy z Microsoftem, która miała pomóc jej szybko wejść na rynek reklamowy. Posiadanie własnego serwera reklamowego pozwoli Netflixowi także na pełną kontrolę nad swoimi reklamami, umożliwiając bardziej spersonalizowane i ukierunkowane kampanie dla swojej bazy subskrybentów.

Wdrożenie naszej własnej technologii reklamowej umożliwi nam realizację planu reklamowego na tym samym poziomie doskonałości, dzięki któremu Netflix jest dziś liderem technologii przesyłania strumieniowego” – powiedziała Amy Reinhard, prezes ds. reklamy Netflix. „Podchodzimy niezwykle strategicznie do sposobu prezentowania reklam, ponieważ chcemy, aby nasi członkowie mieli fenomenalne doświadczenia. Prowadzimy dogłębne badania konsumenckie, aby mieć pewność, że wyprzedzamy konkurencję, oferując możliwości lepsze dla członków i lepsze dla marek” – dodaje.

Netflix nie przedstawił dokładnie, w jaki sposób jego własne rozwiązanie zmieni sposób wyświetlania reklam, ale prawdopodobnie platforma odejdzie od reklam ogólnych. Według „Financial Times” Netflix chce eksperymentować z kampaniami „odcinkowymi”, które obejmują serię reklam opowiadających historię, a nie wyświetlające powtarzające się reklamy.  

Firma zapowiedziała również rozszerzenie możliwości zakupowych i planuje rozpoczęcie współpracy z The Trade Desk, Google Display & Video 360 oraz Magnite.

Obecnie z usługi Netflix w planie z reklamami korzysta 40 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na świecie, dla porównania w styczniu 2024 roku było to 23 miliony.

Źródło:

https://about.netflix.com/en/news/netflix-upfront-2024-the-year-of-growth-and-momentum?utm_source=gmp_linkedin&utm_medium=social&utm_campaign=netflix_051624cowanie własne/link

https://techcrunch.com/2024/05/15/netflix-in-house-advertising-technology-platform/