Które stacje zyskały, a które straciły najwięcej?
Końcówka zeszłego roku przyniosła ze sobą duże zamieszanie w telewizji. Nowy zarząd, decyzje oraz zmiany w emisji kanałów przez kilka dni wywołały duże zmiany w oglądalności i zainteresowaniu odbiorców.
W styczniu br. oglądalność telewizji w grupie All 4+ spadła o niecałe 6 minut w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Liderem stycznia z największą średnią oglądalnością była stacja TVN24 z aż 20,39 ATV, przesuwając TVP2 (zeszłorocznego lidera) na drugie miejsce z 17,92 ATV.
Z kolei biorąc pod uwagę największy udział wśród stacji informacyjnych, pierwsze miejsce dalej utrzymuje stacja TVN24 z 7,66 % podczas gdy TV Republika zwiększyła swój udział na rynku z 1,1% do 3%, a liczba reklamodawców w stacji zmalała o 70%. Pomimo tego, stacja zanotowała największy wzrost oglądalności w styczniu – 3,49 % w porównaniu do zeszłego roku, w którym to wynosiło tylko 0,1 %
Na pozycję ósmą awansował nowy kanał Polsat News Polityka, którego średni rynkowy udział wyniósł 0,33 % licząc od startu tj. 10 stycznia tego roku.
Wciąż obserwujemy zmiany, jakie zachodzą w oglądalności powyższych stacji. Niektóre z nich pobijają swoje historyczne miesięczne wyniki, niektóre zdecydowanie tracą swoją przewagę. Mimo spadku oglądalności pod koniec 2023 roku, poszczególne stacje telewizyjne potrafiły nie tylko utrzymać swoją pozycję na rynku, ale nawet awansować na wyższe miejsce.
Źródło:
Opracowanie własne, informacje na podstawie danych z Nielsen Audience Measurement na TG: All 4+