Ze względu na obawy związane z pandemią COVID-19 dotyczące transportu publicznego, Nissan chce wykorzystać wzrost zainteresowania podróżowaniem samochodem. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Bridgestone, ponad połowa Amerykanów planowała podróżować latem wyłącznie autem.
Nissan i Waze z mapą atrakcji turystycznych
W ramach budowania świadomości najnowszego modelu SUV’a – Pathfinder’a, Nissan nawiązał współpracę z Waze. Aplikacja śledzi trasę kierowcy i informuje go o zbliżających się najbardziej malowniczych punktach na mapie: plażach, lasach, rzekach, punktach widokowych. Miejsca warte uwagi zostaną oznaczone specjalnymi pinezkami. Waze wykorzysta informacje o ulubionych miejscach mieszkańców Stanów Zjednoczonych, którzy spędzają czas na świeżym powietrzu, w otoczeniu natury. Aplikacja wprowadzi również zmianę na ekranie pokładowym samochodu – ikonę użytkownika zastąpi najnowszy model Pathfinder’a.
Jakie znaczenie marketingowe ma współpraca?
Dzięki współpracy z Waze, Nissan ma możliwość korzystać z baz danych użytkowników aplikacji. Da to możliwość skierowania przekazu do tych konsumentów, którzy są bardziej zainteresowani zakupem samochodów – czyli lepsze dotarcie do grupy docelowej niż w przypadku szerokiego emitowania reklam. Ponadto Waze pozwoli Nissanowi zdobyć wiedzę o tym, dokąd zmierzają kierowcy, a nie tylko o tym, gdzie aktualnie się znajdują.
Źródło: https://www.mobilemarketingmagazine.com/waze-and-nissan-launch-in-car-campaign-;