Google niezmiennie zaskakuje nowymi narzędziami i kolejnymi testami. Zebraliśmy listę najciekawszych informacji, z którymi warto być na bieżąco:
6.03 weszło w życie Digital Markets Act (DMA), w związku z tym Google przypomina o konieczności wdrożenia Consent Mode 2.0. Brak wdrożenia może spowodować zatrzymanie kampanii opartych na listach remarketingowych. W związku z DMA Google wprowadza również zmiany w wynikach wyszukiwania: link
W najbliższych miesiącach nastąpią zmiany w raportowaniu w narzędziach Google Marketing Platform: Display & Video 360 i Campaign Managerze 360. Możemy spodziewać się m.in. zastąpienia raportów offline w pełni raportami instant: link
Pinterest ogłosił rozpoczęcie współpracy z Google – co oznacza, że już wkrótce inventory Pinteresta będzie można zakupić przez Google Ad Managera: link
Bard oficjalnie zmienił się w Gemini. Jednocześnie została wprowadzona także wersja Gemini Advanced, którą można wykupić w ramach Google One AI Premium Plan za 19,99$/msc: link
W ostatnim dniach nastąpiło też wiele zmian w Google Analytics 4: zostały wprowadzone nowe wymiary i raport dotyczące źródeł wizyt i możliwość połączenia SA360 i DV360 z subproperties i roll-up properties oraz aktualizacja zakładki Advertising: link