Nowy atrybut w Google Merchant Center pomoże wyróżnić się na tle konkurencji

Źródło graficzne: Freepik.com

Google Merchant Center dodaje nowy atrybut umożliwiający wyróżnienie się produktom  na tle konkurencji: atrybut 3D Model Link [virtual_model_link]. Oto wszystko, co musisz o nim wiedzieć:

1. Co to jest atrybut 3D Model Link [virtual_model_link]?

Atrybut 3D Model Link pozwala dodawać linki do trójwymiarowych obrazów produktów. Dzięki temu klienci będą mogli zobaczyć produkty w trójwymiarze, co zwiększa interaktywność i angażuje użytkowników podczas zakupów.

2. Dla jakich produktów jest dostępny?

Atrybut jest obecnie dostępny dla obuwia i artykułów gospodarstwa domowego, ale ograniczony do produktów sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych. Z pewnością jest to kwestia czasu, jak ta funkcjonalność GMC będzie dostępna szerzej. Warto więc już teraz zacząć przygotowywać się do wdrożenia tej funkcjonalności w swoim biznesie, np. od przygotowywania modeli 3d produktów.

3. Jakie są techniczne wymagania do wdrożenia nowej funkcjonalności?

  • Wykorzystywany jest w niej model 3D. Zalecany rozmiar pliku to 10MB, ale nie powinien przekraczać 15 MB.
  • Bardzo ważne jest podanie dokładnego adres URL w danych produktu, wskazujący na plik .gltf lub .glb.
  • Produkty muszą spełniać zasady GMC. Można użyć narzędzia walidacyjnego do sprawdzenia, czy model 3D działa prawidłowo.

4. Dlaczego to ważne?

Modele 3D i AR mogą zwiększyć widoczność produktu w wynikach wyszukiwania Google, prowadząc do większej liczby kliknięć i przekierowań na stronę internetową. Ostatecznie może to prowadzić do większej liczby konwersji i sprzedaży na stronie. Z niecierpliwością czekamy na możliwość skorzystania z tej funkcjonalności także w Polsce. Damy Wam znać, kiedy będzie już dostępna.