Facebook we wrześniu ogłosił wprowadzenie nowych formatów reklamowych. Mają one nie tylko podnosić interaktywność, ale i wzmacniać komunikację z potencjalnym klientem.
Nowości w interaktywnych reklamach Facebooka
Pierwsza nowość opiera się na możliwości tworzenia przez reklamodawcę materiałów wideo z ankietami i publikowaniu ich na portalu społecznościowym. Funkcja dostępna będzie na urządzeniach mobilnych.
Kolejna nowa opcja wiąże się z wciąż rozwijaną technologią rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality). Portal Facebook zwiększy zakres możliwości wprowadzenia reklam AR, dzięki czemu będzie można w ciekawy sposób zaprezentować promowane produkty oraz usługi . Wersja beta ma być dostępna już w tym roku.
Facebook wprowadza reklamy grywalne
Dodatkowo postanowiono powiększyć katalog interaktywnych formatów o reklamy grywalne. Jako przykład podawana jest gra wprowadzona przez markę Vans, w której odbiorca wciela się w Stevena Van Dorena. Rezultatem nowej kreacji był wzrost wskaźnika rozpoznawalności i przychylności do marki o 2,4 pkt (favorability).
Wszystkie powyższe nowości będą dostępne na całym świecie.
Źródło: https://www.cnbc.com