Ogólnopolski blackout branży mediowej w Polsce

,,W tym miejscu powinien być Twój ulubiony program”

10 lutego po włączeniu telewizorów, Internetu, czy słuchając ulubionego radia, cała Polska dowiedziała się o akcji ,,Media bez wyboru”. Do końca dnia konsumenci nie mieli możliwości otrzymania przekazu mediowego od większości prywatnych nadawców. Jedynie media publiczne nadawały sygnał bez zmian.

Protest był odpowiedzią na zapowiadany przez partię rządzącą haracz od mediów prywatnych. 

Dlaczego ta sprawa powinna nas zainteresować?

Nowy podatek uderzy nie tylko we właścicieli mediów, ale przede wszystkim w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę oraz sport. Dodatkowe koszty, które będą nakładane na media, wydawcy przerzucą na reklamodawców, a Ci podwyższą ceny oferowanych produktów. Poza wzrostem kosztów oznacza to ograniczone możliwości wyboru mediów i źródeł informacji. 

Źródło: opracowanie własne