A w nim:
- Apple TV Plus od 1 listopada w Polsce
- TVN i Polsat stworzą wspólną platformę streamingową
- Nowe narzędzie profilaktyczne Facebooka
- Instagram i bezpieczeństwo
- Instagram testuje rozszerzoną rzeczywistość
- Facebook News, czyli wiadomości od FB
- Zmiany na Pinterest
- Snapchat prezentuje nowy produkt reklamowy dla e-commerce’u
- Zdrowie emocjonalne ważne dla pokolenia Z
- Facebook kupuje firmę CTRL-Labs
- SEM – testy A/B w kampaniach PLA przy użyciu
user bucket - Tryb Incognito w Google Maps, YouTube i Google Assistant
- ProxiCloud udostępnia pomiar wizyt offline przez Campaign Managera
- Digital Masters Meet Up – Power of One Social
Apple TV Plus od 1 listopada w Polsce
Apple TV+ w naszym i innych 100 krajach od 1 listopada.
Przez pierwszych siedem dni korzystać można z niego za darmo. Miesięczny abonament kosztuje 24,99 zł i umożliwia tzw. rodzinne oglądanie, czyli jednoczesny dostęp dla sześciu osób, a dokładnie dla Chmury rodzinnej, bo tak nazywa to Apple.
Klienci, którzy kupią nowy iPhone, iPad, Apple TV, Mac lub iPod touch od 10 września 2019 roku, mogą bezpłatnie korzystać z rocznego Apple TV +.
Usługa będzie dostępna w aplikacji Apple TV na iPhone’a, iPada, Apple TV, iPoda touch, Maca, a także na wybranych inteligentnych telewizorach.
Źródło: https://www.apple.com
TVN i Polsat stworzą wspólną platformę streamingową
Pod koniec października znane marki telewizyjne TVN i Polsat poinformowały o założeniu przez nich wspólnej spółki joint venture. Celem współpracy ma być utworzenie nowej platformy VoD. Mają się w niej znaleźć dostępne produkcje Grupy TVN, Telewizji Polsat i od zewnętrznych podmiotów. Co ważne obecne platformy, czyli Player.pl i Ipla.tv mają dalej funkcjonować.
Według przedstawicieli stacji intencją jest stworzenie platformy, na której będzie można prezentować jak najwięcej polskich treści, również na rynkach międzynarodowych. Ruch ten ma być odpowiedzią na zmiany w potrzebach widzów, którzy chcą mieć dostęp do ulubionych programów w jednym miejscu.
Gra toczy się o to kto zajmie pozycję głównego dostawcy programingu i zaawansowanych usług do polskich domów w dobie wszechobecnego internetu.
W komunikacie giełdowym Cyfrowy Polsat poinformował, że obaj nadawcy zapewnią wspólnemu podmiotowi po maksymalnie 30 mln zł początkowego finansowania. Na razie tę spółkę założył Cyfrowy Polsat, a po uzyskaniu zgody UOKiK-u Discovery (TVN) przejmie 50 proc. jej udziałów.
Źródło: Polsat
Nowe narzędzie profilaktyczne Facebooka
28 października Facebook uruchomił nowe narzędzie zaprojektowane w celu pomocy w profilaktyce chorób serca, raka i sezonowej grypy. Preventive Health jest obecnie dostępne jedynie dla użytkowników Facebooka w Stanach Zjednoczonych. Narzędzie pobiera wiek i płeć użytkownika z jego profilu na Facebooku i udostępnia mu listę zalecanych badań na podstawie tych dwóch danych. Przy użyciu Preventive Health ludzie mogą zaplanować przypomnienie o wizycie kontrolnej. Mogą również przy pomocy lokalizacji wyszukać w innych ośrodków zdrowia. Aplikacja pokazuje również, gdzie ludzie mogą dostać szczepionkę przeciw grypie w sezonie grypowym. Na razie narzędzie testowane jest jedynie w Stanach Zjednoczonych. Freddy Abnousi, szef badań medycznych na Facebooku, zapewnia, że jeśli okaże się ono pomocne i angażujące, zostanie rozszerzone na kolejne kraje, a dodatkowo wzbogacone o inne schorzenia.
Źródło: https://www.theverge.com/2019/10/28/20936541/facebook-preventative-health-cancer-heart-disease-flu-tool
Instagram i bezpieczeństwo
Instagram dodał nową funkcję dla użytkowników do kontrolowania danych, które dzielą z aplikacjami innych firm. Aby zobaczyć, które usługi innych firm mają dostęp do twoich danych kliknij: Ustawienia -> Bezpieczeństwo -> Aplikacje i strony internetowe, Stamtąd użytkownicy mogą przeglądać aktywne i wygasłe autoryzowane aplikacje, które mogły mieć dostęp do danych, takich jak informacje w profilu, nazwa użytkownika, typ konta, podpisy i zdjęcia. Funkcja nie jest jeszcze dostępna na wszystkich kontach, a Instagram twierdzi, że jej wdrożenie zajmie około 6 miesięcy.
Źródło: https://www.theverge.com
Instagram testuje rozszerzoną rzeczywistość
Na kontach wybranych reklamodawców, Instagram testuje funkcję zakupów w rzeczywistości rozszerzonej.
To pierwsze wykorzystanie VR na platformie społecznościowej. Użytkownicy mogą przymierzyć okulary przeciwsłoneczne, kolory ust i wiele innych – wszystko za jednym kliknięciem.
Niestety Instagram nie informuje czy i kiedy ta funkcja będzie dostępna lub dostępna dla większej liczby marek.
Źródło: https://www.adespresso.com
Facebook News, czyli wiadomości od FB
Facebook pragnie zrobić konkurencję mediom i dostarczać swoim użytkownikom najważniejszych informacji z kraju i świata. W ramach swojego serwisu zamierza stworzyć sekcję News, sprofilowaną pod newsowe gusta użytkownika. Nową zakładkę reklamuje jako „przestrzeń dla wysokiej jakości dziennikarstwa” oraz walczącą z dezinformacją. Właśnie trwają testy nowej usługi.
Funkcja newsowa będzie dostępna na stronie głównej serwisu, ale również w aplikacji mobilnej w specjalnej zakładce. Wiadomości będą w niej dostępne jako pełne artykuły lub zajawki, które po kliknięciu będą odsyłać do tekstu źródłowego.
Źródło: https://www.thedrum.com
Zmiany na Pinterest
Pinterest oficjalnie potwierdził wprowadzenie na rynek zaktualizowanego formatu Pin, który zawiera kilka drobnych poprawek funkcjonalnych i oddziela każdy element.
Zmiana jest zgodna ze zaktualizowanym formatem profilu biznesowego Pinteresta, który ogłosił we wrześniu – nowy układ profilu biznesowego umożliwi markom korzystanie z niestandardowych obrazów, a nawet wideo w sekcji nagłówka i będzie zawierać nową zakładkę „Sklep”.
Źródło: https://socialmediatoday.com
Snapchat prezentuje nowy produkt reklamowy dla e-commerce’u
Snapchat wprowadza dynamiczne reklamy – nową jednostkę reklamową zaprojektowaną specjalnie dla reklamodawców e-commerce.
Jakie korzyści płyną z wprowadzenia nowego produktu?
- duży wybór szablonów do prezentacji produktów, dzięki którym zachowujemy natywny charakter reklamy
- oszczędność czasu, dzięki minimalizacji ręcznego wprowadzania reklam
- wyświetlanie w czasie rzeczywistym – synchronizacja katalogu produktów, co pozwala na zachowanie zawsze aktualnych informacji o cenie lub dostępności.
Reklamy dynamiczne będą dostępne w wersji beta już za kilka tygodni w Stanach Zjednoczonych, a w ciągu najbliższych miesięcy w kolejnych krajach.
Źródło: https://searchenginejournal.com
Zdrowie emocjonalne ważne dla pokolenia Z
Interesujący insight z badnia firmy A.T. Kearney. Pokolenie Z (urodzeni w latach 90. i w okolicach 2000 r.) bardziej troszczy się o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne niż wcześniejsze pokolenia. To wpływa na sposób robienia przez nich zakupów.
Jak wynika z badań, pokolenie Z chce ograniczać czas spędzany w mediach społecznościowych, bo czuje przesyt informacjami. Stąd aż 81% osób z pokolenia Z deklaruje, że lubi robić zakupy w tradycyjnych sklepach, a 58% twierdzi, że wizyty w tych sklepach pozwalają im odłączyć się od mediów społecznościowych i świata cyfrowego.
Źródło: Marketing Drive
Facebook kupuje firmę CTRL-Labs
Kolejna spółka w portfelu Facebook. Tym razem gigant social media chce umożliwić sterowanie komputerem za pomocą elektronicznej opaski i poleceń wydawanych w myśli.
CTRL-Labs to spółka, która pracuje nad elektroniczną opaską, która ma pozwolić ludziom wykonywać takie czynności jak klikanie myszką komputerową, dzielenie się zdjęciami w mediach społecznościowych i wykonywanie podobnych zadań po prostu przez pomyślenie o nich. Urządzenie jest na razie w fazie prototypu i upłynie co najmniej kilka lat, zanim będzie można mówić o wdrożeniu komercyjnym.
Źródło: Business Insider
SEM – testy A/B w kampaniach PLA przy użyciu user bucket
Po co nam testy?
W przypadku działań reklamowych realizowanych w wyszukiwarce nawet najlepsza biznesowa intuicja nie zastąpi rzetelnej analizy wyników kampanii. Do podejmowania decyzji potrzebne są testy. W searchu testujemy kampanie za pomocą eksperymentów a co z kampaniami shoppingowymi? W kampaniach PLA do testów wykorzystujemy segmentacje userów powracających za pomocą parametrów z Analyticsa.
User Bucket – jak działa
Analytics losowo przypisuje każdego z Twoich użytkowników do jednej ze 100 grup. W przypadku każdego użytkownika wymiar Grupa użytkowników (wartości od 1 do 100) wskazuje grupę, do której został on przypisany. Uwzględniając warunek Grupa użytkowników w definicji odbiorców, możesz utworzyć wiele różnych grup odbiorców, które będą się różnić tylko wartością Grupa użytkowników. Możesz następnie porównywać wyniki różnych kampanii dla identycznych odbiorców.
Źródło: własne
Tryb Incognito w Google Maps, YouTube i Google Assistant
Google ogłosiło trzy nowe sposoby ukrywania swojej osobistej aktywności podczas korzystania z Google Maps, YouTube i Google Assistant.
Funkcje te zostały ogłoszone w październiku, z okazji miesiąca świadomości cyberbezpieczeństwa. Użytkownicy mogą teraz kontrolować swoją prywatność w sposób, jaki nie mogli tego robić wcześniej korzystając z usług Google.
Po uruchomieniu trybu incognito w Google Maps aplikacja nie będzie udostępniała naszej lokalizacji, miejsc, które odwiedziliśmy ani trasy, którą pokonaliśmy. O tym, że korzystamy z Google Maps w trybie incognito, poinformuje nas czarna, a nie niebieska jak obecnie, ikona położenia i czarny pasek na górze mapy.
Tryb incognito sprawi, że odwiedzane przez nas miejsca nie będą powiązane z naszym kontem Google, a dzięki temu nie będziemy otrzymywali spersonalizowanych reklam. Co ważne, aby nie być śledzonym przez aplikację, tryb incognito trzeba będzie włączać za każdym razem przed wyruszeniem w trasę.
Źródło: https://searchenginejournal.com
ProxiCloud udostępnia pomiar wizyt offline przez Campaign Managera
Proxi.Cloud to dostawca danych na bazie historycznej lokalizacji użytkownika. Dzięki takim segmentom kampania jest w stanie dotrzeć do użytkowników, którzy fizycznie odwiedzili nasz sklep lub lokalizację konkurencji. Od października 2019 ProxiCloud rozszerzył swoją ofertę o pomiar wizyt offline i mierzenie Store visits conversions za pośrednictwem Campaign Managera. Cały proces oparty jest o Offline Conversions API, które umożliwia wgranie konwersji offline (wizyta w sklepie) i powiązanie jej z działaniami reklamowymi (matchowanie na bazie mobile device ID oraz ClickID) – oznacza to możliwość raportowania i optymalizacji działań pod footfall. Konwersje wgrywane są raz dziennie, co zapewnia dostęp do aktualnych statystyk.
W jaki sposób Washington Post wykorzystuje TikTok’a?
Wciąż zyskująca na popularności aplikacja TikTok jest jedną z najchętniej pobieranych aplikacji przez generację Z. Niedawno jedna z gazet znalazła praktyczny sposób wykorzystania TikTok’a do promocji swojej marki i wyjścia naprzeciw czytelnikom, jednocześnie pokazując jak wygląda praca w newsroomie.
Pomysł przedstawienia jak wygląda praca dziennikarza w newsroomie powstał podczas rozmów o założeniu firmowego konta w aplikacji.
Obecnie konto obserwowane jest przez ponad 220 000 użytkowników i zebrało ponad 7,6 mln serduszek.
Dla niewtajemniczonych TikTok to dwuletnia aplikacja, która szturmem podbija Internet, rywalizując z Instagramem i Snapchatem jako docelowa platforma dla krótkich filmów. Użytkownicy publikują formy video (do 60 sekund), w których prezentują swoje komediowe (i nie tylko) zdolności. Inni użytkownicy mogą je skomentować i polubić.
Fakt, że duże firmy/marki interesują się TikTok’iem może sprawić, że aplikacja jeszcze bardziej zyska na popularności oraz dotrze również do starszych użytkowników.
Źródło: https://edition.cnn.com
Digital Masters Meetup – Power of One Social
23 października w Przestrzeń by Facebook przy ul. Koszykowa 61 w Warszawie odbył się drugi event z cyklu Digital Masters Meetup organizowany przez Group One. Event pod hasłem “Power of One Social” dedykowany był marketerom i dotyczył modelu strategicznego podejścia budowania obecności marki na Facebooku i Instagramie. Partnerem wydarzenia był facebook.
Dobra kreacja, która współgra ze strategią mediową, to podstawa skutecznej komunikacji marek. Kiedy content czerpie z mediów, a media z kreatywnych idei, mówimy o prawdziwie holistycznym podejściu do strategii brandów i firm w mediach społecznościowych. Dlatego One Social to dziś podstawa budowania obecności marki na Facebooku i Instagramie. One Social to strategiczne podejście budowania obecności marki na Facebooku i Instagramie, które łączy w sobie kompetencje planowania mediowego i komunikacji.
Wynikająca z One Social synergia działań paid i komunikacyjnych pozwala:
Precyzyjniej zaplanować komunikację Social Media
Efektywniej realizować stawiane przed marką cele
Lepiej optymalizować prowadzoną komunikację (nie tylko pod kątem mediowym, ale także tworzenia lepszych kreacji)
One Social wynika z filozofii pracy Group One (As one team we deliver positive business change), a jej efektem jest szyta na miarę, kompleksowa rekomendacja, które łączy w sobie kompetencje planowania mediowego i komunikacji.
Źródło: własne
Dziękujemy