Październik 2019

newsletter Październik 2019

A w nim:

  1. Apple TV Plus od 1 listopada w Polsce
  2. TVN i Polsat stworzą wspólną platformę streamingową
  3. Nowe narzędzie profilaktyczne Facebooka
  4. Instagram i bezpieczeństwo
  5. Instagram testuje rozszerzoną rzeczywistość
  6. Facebook News, czyli wiadomości od FB
  7. Zmiany na Pinterest
  8. Snapchat prezentuje nowy produkt reklamowy dla e-commerce’u
  9. Zdrowie emocjonalne ważne dla pokolenia Z
  10. Facebook kupuje firmę CTRL-Labs
  11. SEM – testy A/B w kampaniach PLA przy użyciu
    user bucket
  12. Tryb Incognito w Google Maps, YouTube i Google Assistant
  13. ProxiCloud udostępnia pomiar wizyt offline przez Campaign Managera
  14. Digital Masters Meet Up – Power of One Social

Apple TV Plus od 1 listopada w Polsce


                       Apple TV+  w naszym i innych 100 krajach od  1 listopada.

Apple TV+

Przez pierwszych siedem dni korzystać można z niego za darmo. Miesięczny abonament kosztuje 24,99 zł i umożliwia tzw. rodzinne oglądanie, czyli jednoczesny dostęp dla sześciu osób, a dokładnie dla Chmury rodzinnej, bo tak nazywa to Apple.

Klienci, którzy kupią nowy iPhone, iPad, Apple TV, Mac lub iPod touch od 10 września 2019 roku, mogą bezpłatnie korzystać z rocznego Apple TV +.

Usługa będzie dostępna w aplikacji Apple TV na iPhone’a, iPada, Apple TV, iPoda touch, Maca, a także na  wybranych inteligentnych telewizorach.

Źródło:  https://www.apple.com


TVN i Polsat stworzą wspólną platformę streamingową


Pod koniec października znane marki telewizyjne TVN Polsat poinformowały o założeniu przez nich wspólnej spółki joint venture.  Celem współpracy ma być utworzenie nowej platformy VoD. Mają się w niej znaleźć dostępne produkcje Grupy TVN, Telewizji Polsat i od zewnętrznych podmiotów. Co ważne  obecne platformy, czyli Player.plIpla.tv mają dalej funkcjonować.

TVN i Polsat stworzą wspólną platformę streamingową

Według przedstawicieli stacji intencją jest stworzenie platformy, na której będzie można prezentować jak najwięcej polskich treści, również na rynkach międzynarodowych. Ruch ten ma być odpowiedzią na zmiany w potrzebach widzów, którzy chcą mieć dostęp do ulubionych programów w jednym miejscu.

 Gra toczy się o to kto zajmie pozycję głównego dostawcy programingu i zaawansowanych usług do polskich domów w dobie wszechobecnego internetu.

W komunikacie giełdowym Cyfrowy Polsat poinformował, że obaj nadawcy zapewnią wspólnemu podmiotowi po maksymalnie 30 mln zł początkowego finansowania. Na razie tę spółkę założył Cyfrowy Polsat, a po uzyskaniu zgody UOKiK-u Discovery (TVN) przejmie 50 proc. jej udziałów.

Źródło: Polsat


Nowe narzędzie profilaktyczne Facebooka


 

Preventive Health28 października Facebook uruchomił nowe narzędzie zaprojektowane w celu pomocy w profilaktyce chorób serca, raka i sezonowej grypy. Preventive Health jest obecnie dostępne jedynie dla użytkowników Facebooka w Stanach Zjednoczonych. Narzędzie pobiera wiek i płeć użytkownika z jego profilu na Facebooku i udostępnia mu listę zalecanych badań na podstawie tych dwóch danych. Przy użyciu Preventive Health ludzie mogą zaplanować przypomnienie o wizycie kontrolnej. Mogą również przy pomocy lokalizacji wyszukać w innych ośrodków zdrowia. Aplikacja pokazuje również, gdzie ludzie mogą dostać szczepionkę przeciw grypie w sezonie grypowym. Na razie narzędzie testowane jest jedynie w Stanach Zjednoczonych. Freddy Abnousi, szef badań medycznych na Facebooku, zapewnia, że jeśli okaże się ono pomocne i angażujące, zostanie rozszerzone na kolejne kraje, a dodatkowo wzbogacone o inne schorzenia.

Źródło: https://www.theverge.com/2019/10/28/20936541/facebook-preventative-health-cancer-heart-disease-flu-tool


Instagram i bezpieczeństwo


instagram aktywne i wygasłe autoryzowane aplikacje

Instagram dodał nową funkcję dla użytkowników do kontrolowania danych, które dzielą z aplikacjami innych firm.  Aby zobaczyć, które usługi innych firm mają dostęp do twoich danych kliknij: Ustawienia -> Bezpieczeństwo -> Aplikacje i strony internetowe, Stamtąd użytkownicy mogą przeglądać aktywne i wygasłe autoryzowane aplikacje, które mogły mieć dostęp do danych, takich jak informacje w profilu, nazwa użytkownika, typ konta, podpisy i zdjęcia. Funkcja nie jest jeszcze dostępna na wszystkich kontach, a Instagram twierdzi, że jej wdrożenie zajmie około 6 miesięcy. 

 

Źródło: https://www.theverge.com


Instagram testuje rozszerzoną rzeczywistość


Na kontach wybranych reklamodawców, Instagram testuje funkcję zakupów w rzeczywistości rozszerzonej.

To pierwsze wykorzystanie VR na platformie społecznościowej. Użytkownicy mogą przymierzyć okulary przeciwsłoneczne, kolory ust i wiele innych – wszystko za jednym kliknięciem.

instagram rozszerzona rzeczywistość

Niestety Instagram nie informuje czy i kiedy ta funkcja będzie dostępna lub dostępna dla większej liczby marek.

 

Źródło: https://www.adespresso.com

 


Facebook News, czyli wiadomości od FB


 

Facebook NewsFacebook pragnie zrobić konkurencję mediom i dostarczać swoim użytkownikom najważniejszych informacji z kraju i świata. W ramach swojego serwisu zamierza stworzyć sekcję News, sprofilowaną pod newsowe gusta użytkownika. Nową zakładkę reklamuje jako „przestrzeń dla wysokiej jakości dziennikarstwa” oraz walczącą z dezinformacją. Właśnie trwają testy nowej usługi. 

Funkcja newsowa będzie dostępna na stronie głównej serwisu, ale również w aplikacji mobilnej w specjalnej zakładce. Wiadomości będą w niej dostępne jako pełne artykuły lub zajawki, które po kliknięciu będą odsyłać do tekstu źródłowego.

Źródło: https://www.thedrum.com

 


Zmiany na Pinterest


Pinterest oficjalnie potwierdził wprowadzenie na rynek zaktualizowanego formatu Pin, który zawiera kilka drobnych poprawek funkcjonalnych i oddziela każdy element.

wprowadzenie na rynek zaktualizowanego formatu Pin

Zmiana jest zgodna ze zaktualizowanym formatem profilu biznesowego Pinteresta, który ogłosił we wrześniu – nowy układ profilu biznesowego umożliwi markom korzystanie z niestandardowych obrazów, a nawet wideo w sekcji nagłówka i będzie zawierać nową zakładkę „Sklep”.

Źródło: https://socialmediatoday.com


Snapchat prezentuje nowy produkt reklamowy dla e-commerce’u


 

Snapchat dla e-commerce’u

Snapchat wprowadza dynamiczne reklamy – nową jednostkę reklamową zaprojektowaną specjalnie dla reklamodawców e-commerce.

Jakie korzyści płyną z wprowadzenia nowego produktu?

  • duży wybór szablonów do prezentacji produktów, dzięki którym zachowujemy natywny charakter reklamy
  • oszczędność czasu, dzięki minimalizacji ręcznego wprowadzania reklam
  • wyświetlanie w czasie rzeczywistym – synchronizacja katalogu produktów, co pozwala na zachowanie zawsze aktualnych informacji o cenie lub dostępności.

Reklamy dynamiczne będą dostępne w wersji beta już za kilka  tygodni w Stanach Zjednoczonych, a w ciągu najbliższych miesięcy w kolejnych krajach.

Źródło: https://searchenginejournal.com


Zdrowie emocjonalne ważne dla pokolenia Z


 

pokolenia Z zakupy

Interesujący insight z badnia firmy A.T. Kearney. Pokolenie Z (urodzeni w latach 90. i w okolicach 2000 r.) bardziej troszczy się o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne niż wcześniejsze pokolenia. To wpływa na sposób robienia przez nich zakupów.

Jak wynika z badań, pokolenie Z chce ograniczać czas spędzany w mediach społecznościowych, bo czuje przesyt informacjami. Stąd aż 81% osób z pokolenia Z deklaruje, że lubi robić zakupy w tradycyjnych sklepach, a 58% twierdzi, że wizyty w tych sklepach pozwalają im odłączyć się od mediów społecznościowych i świata cyfrowego.

Źródło: Marketing Drive


Facebook kupuje firmę CTRL-Labs


CTRL-Labs

Kolejna spółka w portfelu Facebook. Tym razem gigant social media chce umożliwić sterowanie komputerem za pomocą elektronicznej opaski i poleceń wydawanych w myśli.

CTRL-Labs to spółka, która pracuje nad elektroniczną opaską, która ma pozwolić ludziom wykonywać takie czynności jak klikanie myszką komputerową, dzielenie się zdjęciami w mediach społecznościowych i wykonywanie podobnych zadań po prostu przez pomyślenie o nich. Urządzenie jest na razie w fazie prototypu i upłynie co najmniej kilka lat, zanim będzie można mówić o wdrożeniu komercyjnym.

Źródło: Business Insider


SEM –  testy A/B w kampaniach PLA przy użyciu user bucket


Po co nam testy?

W przypadku działań reklamowych realizowanych w wyszukiwarce nawet najlepsza biznesowa intuicja nie zastąpi rzetelnej analizy wyników kampanii. Do podejmowania decyzji potrzebne są testy. W searchu testujemy kampanie za pomocą eksperymentów a co z kampaniami  shoppingowymi? W kampaniach PLA do testów wykorzystujemy segmentacje userów powracających za pomocą parametrów z Analyticsa.  

User Bucket - jak działa

User Bucket – jak działa

Analytics losowo przypisuje każdego z Twoich użytkowników do jednej ze 100 grup. W przypadku każdego użytkownika wymiar Grupa użytkowników (wartości od 1 do 100) wskazuje grupę, do której został on przypisany. Uwzględniając warunek Grupa użytkowników w definicji odbiorców, możesz utworzyć wiele różnych grup odbiorców, które będą się różnić tylko wartością Grupa użytkowników. Możesz następnie porównywać wyniki różnych kampanii dla identycznych odbiorców.

Źródło: własne


Tryb Incognito w Google Maps, YouTube i Google Assistant


Tryb Incognito w Google MapsGoogle ogłosiło trzy nowe sposoby ukrywania swojej osobistej aktywności podczas korzystania z Google Maps, YouTube i Google Assistant.

Funkcje te zostały ogłoszone w październiku, z okazji miesiąca świadomości cyberbezpieczeństwa. Użytkownicy mogą teraz kontrolować swoją prywatność w sposób, jaki nie mogli tego robić wcześniej korzystając z usług Google.

Po uruchomieniu trybu incognito w Google Maps aplikacja nie będzie udostępniała naszej lokalizacji, miejsc, które odwiedziliśmy ani trasy, którą pokonaliśmy. O tym, że korzystamy z Google Maps w trybie incognito, poinformuje nas czarna, a nie niebieska jak obecnie, ikona położenia i czarny pasek na górze mapy.

Tryb incognito sprawi, że odwiedzane przez nas miejsca nie będą powiązane z naszym kontem Google, a dzięki temu nie będziemy otrzymywali spersonalizowanych reklam. Co ważne, aby nie być śledzonym przez aplikację, tryb incognito trzeba będzie włączać za każdym razem przed wyruszeniem w trasę.

Źródło: https://searchenginejournal.com


ProxiCloud udostępnia pomiar wizyt offline przez Campaign Managera


Proxi.Cloud to dostawca danych na bazie historycznej lokalizacji użytkownika. Dzięki takim segmentom kampania jest w stanie dotrzeć do użytkowników, którzy fizycznie odwiedzili nasz sklep lub lokalizację konkurencji. Od października 2019 ProxiCloud rozszerzył swoją ofertę o pomiar wizyt offline i mierzenie Store visits conversions za pośrednictwem Campaign Managera. Cały proces oparty jest o Offline Conversions API, które umożliwia wgranie konwersji offline (wizyta w sklepie) i powiązanie jej z działaniami reklamowymi (matchowanie na bazie mobile device ID oraz ClickID) – oznacza to możliwość raportowania i optymalizacji działań pod footfall. Konwersje wgrywane są raz dziennie, co zapewnia dostęp do aktualnych statystyk.

Campaign Manager

 


W jaki sposób Washington Post wykorzystuje TikTok’a?


Wciąż zyskująca na popularności aplikacja TikTok jest jedną z najchętniej pobieranych aplikacji przez generację Z. Niedawno jedna z gazet znalazła praktyczny sposób wykorzystania TikTok’a do promocji swojej marki i wyjścia naprzeciw czytelnikom, jednocześnie pokazując jak wygląda praca w newsroomie.

Washington Post wykorzystuje TikTok’a

Pomysł przedstawienia jak wygląda praca dziennikarza w newsroomie powstał podczas rozmów o założeniu firmowego konta w aplikacji.

Obecnie konto obserwowane jest przez ponad 220 000 użytkowników i zebrało ponad 7,6 mln serduszek.

Dla niewtajemniczonych TikTok to dwuletnia aplikacja, która szturmem podbija Internet, rywalizując z Instagramem i Snapchatem jako docelowa platforma dla krótkich filmów. Użytkownicy publikują formy video (do 60 sekund), w których prezentują swoje komediowe (i nie tylko) zdolności. Inni użytkownicy mogą je skomentować i polubić.

Fakt, że duże firmy/marki interesują się TikTok’iem może sprawić, że aplikacja jeszcze bardziej zyska na popularności oraz dotrze również do starszych użytkowników.

Źródło: https://edition.cnn.com


Digital Masters Meetup – Power of One Social


23 października w Przestrzeń by Facebook przy ul. Koszykowa 61 w Warszawie odbył się drugi event z cyklu Digital Masters Meetup organizowany przez Group One. Event pod hasłem “Power of One Social” dedykowany był marketerom i dotyczył modelu strategicznego podejścia budowania obecności marki na Facebooku i Instagramie. Partnerem wydarzenia był facebook.  

Digital Masters Meetup - Power of One Social

Dobra kreacja, która współgra ze strategią mediową, to podstawa skutecznej komunikacji marek. Kiedy content czerpie z mediów, a media z kreatywnych idei, mówimy o prawdziwie holistycznym podejściu do strategii brandów i firm w mediach społecznościowych. Dlatego One Social to dziś podstawa budowania obecności marki na Facebooku i Instagramie. One Social to strategiczne podejście budowania obecności marki na Facebooku i Instagramie, które łączy w sobie kompetencje planowania mediowego i komunikacji. 

Wynikająca z One Social synergia działań paid i komunikacyjnych pozwala:

Precyzyjniej zaplanować komunikację Social Mediaincremental w social mediach

Efektywniej realizować stawiane przed marką cele

Lepiej optymalizować prowadzoną komunikację (nie tylko pod kątem mediowym, ale także tworzenia lepszych kreacji) 

One Social wynika z filozofii pracy Group One (As one team we deliver positive business change), a jej efektem jest szyta na miarę, kompleksowa rekomendacja, które łączy w sobie kompetencje planowania mediowego i komunikacji. 

Źródło: własne

 

Dziękujemy