Co nowego?
Pinterest Ad Labs, to innowacyjny program, mający na celu przetestowanie nowych narzędzi kreatywnych i reklamowych, opartych na funkcjach sztucznej inteligencji, przez wybrane marki. “Naszym celem jest zachęcenie do eksperymentowania i nauka poprzez otrzymywany od reklamodawców feedback’u, abyśmy mogli szybko wprowadzać na rynek jak najlepsze narzędzia”.
Źródło: https://newsroom.pinterest.com
Na początku testom poddano dwa rozwiązania: generowanie personalizowanego tła – amerykańscy użytkownicy platformy Pinterest mają do dyspozycji narzędzie umożliwiające umieszczanie danego obiektu na tle, które odpowiada ich estetyce (np. zamiast oglądać krzesło na białym tle, można “umieścić je w pokoju” w stylu Japandi lub minimalistycznym), co pozwala lepiej zwizualizować, jak produkt będzie prezentować się w wybranym wystroju wnętrza.
Kolaże dla reklamodawców – kolaże to nowy sposób na selekcjonowanie i dzielenie się pomysłami, a także robienie zakupów. Wybrani reklamodawcy mogą tworzyć angażujące treści w formie grafik, na których oznaczają produkty i promują je, aby użytkownicy poprzez kliknięcie mogli dowiedzieć się więcej na temat samego produktu jak i marki; w celu zebrania feedbacku zaproszono niewielką grupę testerów (Nike, Wayfair, NYX Professional Makeup, John Lewis i Bumble and bumble), a w kolejnych miesiącach planowane jest poszerzanie tych działań o następne brandy.
Bezpieczeństwo platformy
Pinterest dokłada starań, aby platforma była innowacyjnym i efektywnym, ale także bezpiecznym, miejscem dla użytkowników i brandów, dlatego aktualizuje i wdraża zasady dotyczące publikowanych treści oraz podejmuje współpracę z wiodącymi w branży organizacjami, które będą mogły potwierdzić skuteczność tych kroków.
Źródło:
https://newsroom.pinterest.com/news/introducing-new-ai-tools-for-creative-and-performance/
https://searchengineland.com/pinterest-launches-ai-ad-tools-443232