Jak wynika z najnowszego raportu z badania AdEx w pierwszym kwartale 2019 roku w reklamę online zainwestowano 1,1 mld zł, dzięki czemu jej wartość wzrosła o 9% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Z dodatkowych analiz wynika także, że wydatki reklamodawców na internet stały się większe od nakładów na telewizję.
Wydatki na reklamę internetową rosną
“Pierwszy kwartał 2019 przyniósł historyczną zmianę na rynku reklamowym w Polsce, zmianę na pozycji lidera. Analizy przewidywały, że ta zmiana wkrótce nastąpi, podobnie jak to miało miejsce na największych rynkach europejskich, również w Polsce wydatki na reklamę internetową przewyższą te na reklamę telewizyjną.”
Podział tortu reklamowego online nie uległ istotnym zmianom. Dotychczas obserwowane trendy także się utrzymały. Istotnej zmianie nie uległ również udział poszczególnych branż w wydatkach reklamowych online.
Źródło: https://iab.org.pl/aktualnosci/