Powstało nowe badanie mediów przy współpracy Gemius i PBI

Dzięki współpracy firmy Gemius z Polskim Badaniem Internetu powstały nowe standardy badania korzystania z internetu, telewizji i radia. 

Nowe badanie mediów Gemius i PBI

Badanie powstało w wyniku połączenia dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI oraz cross-mediowego badania Gemius, obejmującego pasywny pomiar telewizji oraz radia. Miernikiem danych jest smartfon z odpowiednim oprogramowaniem będący w posiadaniu panelisty. Z jego pomocą możemy posiadać informacje na temat tego, czego słucha i ogląda w domu, ale i poza nim. 

Korzyści z nowego badania Gemius i PBI

Największą wartością badania (dostępną po raz pierwszy) jest możliwość obserwacji współkorzystania pomiędzy trzema badanymi mediami. Oprócz tego zostały wprowadzone istotne zmiany, m.in. ulepszony pomiar czasu oglądania stron internetowych, możliwość przeprowadzania analiz w dowolnych okresach oraz możliwość definiowania grup celowych przy pomocy wskaźników behawioralnych, nie tylko społeczno-demograficznych.

Prezentowane wskaźniki obejmują m.in. liczbę użytkowników, odtworzenia, średni czas korzystania czy udział w łącznym czasie korzystania. Nowe badanie ma być dostępne w październiku.

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jednozrodlowe-badanie-mediow-gemius-i-pbi