Twórcy raportu wyodrębnili pięć kluczowych trendów, które będą miały największe znaczenie w nadchodzącym roku. Do tych obszarów należą:
- Recykling, ponowne użycie oraz rekonstrukcja
- Klimat i piękno
- Świadomość finansowa
- Metaverse
- Podjęcie działania
Trendy kluczowe z perspektywy marketingu
Instagram przewiduje, że członkowie pokolenia Z będą w stanie chętniej przeznaczać pieniądze na wspieranie słusznych spraw i społeczności. Ponadto 2 na 3 kupujących z pokolenia Z planuje zakup produktów do pielęgnacji skóry lub kosmetyków chroniących przed ekstremalnymi warunkami pogodowymi.
Więcej twórców internetowych
Raport prognozuje wzrost liczby wirtualnych influencerów i cyfrowych awatarów, ale twórcy również zauważają, że wielu użytkowników pokolenia Z w 2023 roku planuje wykorzystać media społecznościowe do zarabiania pieniędzy. Wzrost trendów związanych z wirtualną rzeczywistością i pojęciem Metaverse przełoży się również na zwiększenie wpływu wirtualnych influencerów na decyzje zakupowe, w szczególności w branży beauty oraz fashion.