Programmatic stanowi ponad ⅔ wydatków na digital w Europie

Globalny wzrost wydatków na Programmatic w Europie

Raport IAB “PROGRAMMATIC ADVERTISING SPEND IN EUROPE 2019” informuje o wzroście wydatków na działania programatyczne. W 2019 wynosiły one 23,001 miliony euro, co stanowi przeskok zarówno w stosunku do 2018 (18,704 miliony euro).
Programmatic rośnie również jeśli chodzi o udział zakupu mediów w tym modelu w całości wydatków. Jeszcze w 2013 roku wynosił on raptem 20%, natomiast w 2019 roku to już 77%.

Ponad 50% reklam video kupowanych w modelu programmatic

Wskazane dane obrazuja siłę i skalę z jaką Programmatic rozprzestrzenia się na świecie. Według wspomnianego raportu IAB udział Programmatic Video w 2016 roku wyniósł 39%, natomiast już 3 lata później wzrósł do 58%. Oznacza to, że reklamodawcy coraz bardziej doceniają możliwości związane z tym modelem zakupu mediów, m.in. bogate gamę targetowania oraz lepszą kontrolę nad prowadzonymi kampaniami.

Źródło: https://iabeurope.eu/knowledge-hub/the-programmatic-advertising-spend-report-2019/