Okres świąteczny coraz bliżej, warto więc zastanowić się, jak zmaksymalizować przychody w najważniejszym sezonie zakupowym w roku. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które pozwolą z lepszym powodzeniem zrealizować ten cel.
Sezon świąteczny – na co zwrócić uwagę przy ustawianiu kampanii?
Warto zacząć od zróżnicowania opcje realizacji zamówienia. W „szale zakupów” klientom zależy na szybkiej dostawie, ale również na łatwych zwrotach.
Google podaje, że w stosunku W odpowiedzi na tą potrzebę, Google wprowadziło nowe adnotacje dotyczące dostawy i zwrotów w wyszukiwarce oraz Zakupach Google.
Dzięki tym adnotacjom, użytkownik z poziomu wyświetlanej reklamy może sprawdzić, kiedy otrzyma kupione przedmioty, np. „Dostawa do 24 grudnia”, oraz oznaczeniu „Szybko i bezpłatnie” w przypadku zamówień, których dostawa jest bezpłatna. Dodatkowo w adnotacjach o zwrotach możemy wyświetlać informację o czasie, jaki mamy na zwrot, np, „Bezpłatny zwroty do 60 dni” lub „Bezpłatne zwroty do 31 stycznia”.
Opisany efekt możemy osiągnąć dzięki odpowiedniej konfiguracji i dodaniu takich znaczników jak:
- shipping [dostawa]
- [return_policy_label]
Więcej informacji – większa konwersja
Dzięki dodatkowym informacjom możemy liczyć na lepsze wyróżnienie się na tle innych reklamodawców, lepsze wskaźniki CTR i większe prawdopodobieństwo sprzedaży.
Przewidujemy, że w tym czasie będzie o wiele więcej zakupów online niż w latach poprzednich, a adnotacje pozwolą rozwiać obawy kupujących dotyczące terminowej i szybkiej dostawy oraz zwrotów.
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11084839