Reklamy pojazdów w Google Ads

Źródło graficzne:Freepik.com

Reklamy pojazdów to format reklam skoncentrowanych na wynikach, ukierunkowany na dolną część lejka zakupowego, który umożliwia reklamodawcom motoryzacyjnym promowanie całego swojego portfolio pojazdów dla zainteresowanych klientów przeglądających pojazdy w Google. Reklamodawcy mogą zwiększyć sprzedaż, optymalizując zarówno konwersje online (kontakty) jak i konwersje offline (wizyty w salonach).

Kampania Performance Max z plikami danych o pojazdach to oparty na AI format ukierunkowany na skuteczność wielokanałową, który pomaga reklamodawcom zwiększyć sprzedaż pojazdów. Kampania pokazuje użytkownikom kluczowe informacje i optymalizuje pod cele omnichannelowe. 

Reklamy pojazdów obsługują portfolio obejmujące zarówno nowe, jak i używane pojazdy pochodzące od dealerów, sprzedawców, pośredników oraz producentów oryginalnego sprzętu. Reklamy mogą służyć do promowania wyłącznie pojazdów osobowych do zastosowań niekomercyjnych.

Jak to działa? 

  • Reklamodawcy muszą przesłać plik danych o pojazdach do Merchant Center. Plik musi zawierać informacje takie jak np. marka, model, cena, przebieg czy kolor.
  • Należy utworzyć kampanię Performance Max z plikami o danych o pojazdach.
  • Należy mieć połączone konto z Merchant Center i profilem firmy w Google. 

Reklamy pojazdów są obecnie dostępne w Australii, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych oraz w ograniczonej wersji beta w wybranych krajach.

Źródło:
https://support.google.com/merchants/answer/11189169?hl=en-GB