Reklamy w wyszukiwarce bardziej skuteczne dzięki AI

Zdjęcie: Freepik.com

Google poinformował niedawno o powstaniu nowych funkcjonalności zwiększających skuteczność reklam w wyszukiwarce dzięki sztucznej inteligencji (AI).

Nowa funkcjonalność powstała z myślą o dostosowaniu się do szybko zmieniających się trendów w wyszukiwaniach i zachowaniach klientów. W kontekście Google Ads taki efekt jest możliwy do osiągnięcia, ale wymaga testowania dużej ilości reklam i przeprowadzenia wielu eksperymentów.

Aby usprawnić ten proces, już w zeszłym roku Google wprowadził możliwość automatycznego tworzenia zasobów np. na podstawie strony docelowej. Ponadto opcja ta umożliwia reklamom elastycznym w wyszukiwarce wyświetlenia kombinacji tekstów reklamowych, które zwiększą szanse na realizację celu kampanii.

 Kolejne usprawnienia, jakie Google zapowiada to:

  • podczas ustalania oceny, siła reklamy będzie uwzględniać zarówno zasoby utworzone automatycznie, jak i istniejące zasoby,
  • zasoby utworzone automatycznie będą uwzględniać dane wejściowe takie jak słowa kluczowe, w celu dostosowania nagłówków i poprawienia ich trafność,
  • automatycznie utworzone zasoby, których nie będziemy chcieli uwzględnić w reklamach, będziemy mogli usunąć.

Opcja automatycznego tworzenia zasobów aktualnie jest dostępna w ramach otwartej wersji beta dla wszystkich reklamodawców w języku angielskim. W planach jest rozszerzenie tej funkcjonalności na inne języki jeszcze w tym roku.

Na co warto zwrócić uwagę?

Automatycznie utworzone reklamy mogą stanowić bardzo duży wkład w przyspieszenie pracy, natomiast zawsze należy zwracać uwagę na jakość takich reklam, zwłaszcza utworzonych w języku polskim (w przyszłości).

Źródło: Dane Google & Opracowanie Własne