Google poinformował niedawno o powstaniu nowych funkcjonalności zwiększających skuteczność reklam w wyszukiwarce dzięki sztucznej inteligencji (AI).
Nowa funkcjonalność powstała z myślą o dostosowaniu się do szybko zmieniających się trendów w wyszukiwaniach i zachowaniach klientów. W kontekście Google Ads taki efekt jest możliwy do osiągnięcia, ale wymaga testowania dużej ilości reklam i przeprowadzenia wielu eksperymentów.
Aby usprawnić ten proces, już w zeszłym roku Google wprowadził możliwość automatycznego tworzenia zasobów np. na podstawie strony docelowej. Ponadto opcja ta umożliwia reklamom elastycznym w wyszukiwarce wyświetlenia kombinacji tekstów reklamowych, które zwiększą szanse na realizację celu kampanii.
Kolejne usprawnienia, jakie Google zapowiada to:
- podczas ustalania oceny, siła reklamy będzie uwzględniać zarówno zasoby utworzone automatycznie, jak i istniejące zasoby,
- zasoby utworzone automatycznie będą uwzględniać dane wejściowe takie jak słowa kluczowe, w celu dostosowania nagłówków i poprawienia ich trafność,
- automatycznie utworzone zasoby, których nie będziemy chcieli uwzględnić w reklamach, będziemy mogli usunąć.
Opcja automatycznego tworzenia zasobów aktualnie jest dostępna w ramach otwartej wersji beta dla wszystkich reklamodawców w języku angielskim. W planach jest rozszerzenie tej funkcjonalności na inne języki jeszcze w tym roku.
Na co warto zwrócić uwagę?
Automatycznie utworzone reklamy mogą stanowić bardzo duży wkład w przyspieszenie pracy, natomiast zawsze należy zwracać uwagę na jakość takich reklam, zwłaszcza utworzonych w języku polskim (w przyszłości).
Źródło: Dane Google & Opracowanie Własne