Rozpoczęły się długo zapowiadane zmiany w Telewizji Polskiej
20 grudnia 2023 roku wstrzymano emisję kanału TVP Info. Wiązało się to także z niewyemitowaniem planowanych spotów. Wg informacji otrzymanych z Biura Reklamy TVP, reklamodawcy nie zapłacą za niewyemitowane spoty przez zmiany programowe. Jeżeli Klient kupił emisje z cennika, w tym wypadku brak emisji oznacza brak kosztów za planowane pozycje. Jeśli jednak emisja wchodziła w skład pakietu, stacja musi zrealizować liczbę GRP innymi emisjami lub zwrócić tę wartość – w tym przypadku kampania nie zostanie zrealizowana wg pierwotnego planu.
Tego dnia widzowie TVP nie obejrzeli również programu ,,Wiadomości”, a zamiast tego zobaczyli wystąpienie Marka Czyża, który zapowiedział nową odsłonę programu, która na stałe zagości w stacji pod nazwą 19.30.
21 grudnia, pierwsze wydanie nowego serwisu oglądało średnio 4,3 mln widzów w grupie All 4+. Dla porównania, w listopadzie w samej TVP 1 ,,Wiadomości” oglądało średnio 1.89 mln widzów.
Zmiany w TVP nie mają wpływu na funkcjonowanie Biura Reklamy TVP. Sprzedaż czasu reklamowego wszystkich formatów odbywa się tak jak dotychczas. Nie przewiduje się również zmian w ramówce wiosennej.
Źródło: Opracowanie własne.
Dane na podstawie danych z Nielsen Measurement na TG: All 4+