SalesTube został oficjalnym partnerem Google Cloud

Czym jest Google Cloud?

Google Cloud jest to platforma łącząca wiele narzędzi, wśród których możemy wyróżnić następujące kategorie: Computing, Storage, Big Data, Machine Learning (ML). Celem platformy jest m.in. pomoc marketerom w osiągnięciu lepszych wyników biznesowych. Połączenia ww. technologii umożliwia wdrożenie zaawansowanych marketingowych rozwiązań analitycznych, którymi są między innymi:  Customer Data Platform, segmentacja danych przy udziale machine learning, czy np. personalizacja za pośrednictwem AI.

Do czego możesz wykorzystać Google Cloud?

Wiadomości  opublikowane  w marcu 2022 r. na blogu Google, informowały nas, że od lipca 2023 r.  Universal Analytics przestanie zbierać nowe dane o hitach, a wycofanie usługi 360 miałoby nastąpić już w październiku 2023 r. W lutym 2023 r. pojawiła się aktualizacja harmonogramu wycofania usługi. Okres, w którym podmioty posiadające licencję mogą korzystać z usługi premium, został przedłużony do początku lipca 2024 r., Universal Analytics zostanie zastąpiony przez GA4.

W wyniku zmian organizacje mają do dyspozycji nowe możliwości, które oferuje połączenie GA4 z rozwiązaniami dostępnymi w ramach Google Cloud:

  • Integracja z BigQuery (BQ) pozwala na analizowanie dużych zbiorów danych bez próbkowania (w przypadku standardowych raportów).
  • Możliwość stworzenia bardziej zaawansowanych raportów w Looker Studio.
  • Wykorzystanie modeli ML.
  • Integracja danych z innych źródeł poza GA4.

Wyniki analiz związanych z wykorzystaniem synergii narzędzi BQ, ML, GA4 i Looker Studio posłużą wsparciem w podejmowaniu decyzji przez marketerów. Dla przykładu duży e-commerce, który ma zaimplementowane usługi GA4 i wykorzystuje je do trackingu oraz mierzenia ruchu na stronie internetowej, czy swojej  aplikacji ma teraz możliwość także analizować ruch i zachowania użytkowników w jednym systemie.  W omawianym powyżej przypadku mamy do czynienia z dużą ilością danych zebranych zarówno w CRM’ie jak i w innych  narzędziach m.in. ekosystemu Google Marketing Platform (np. Campaign Manager 360, Display & Video 360 czy Search Ads 360). Wykorzystując BQ dane z ww. źródeł można połączyć do analizy przy wsparciu także  innych rozwiązań GCP. W dalszym kroku możemy przedstawić customizowane raporty na podstawie zintegrowanych danych w jednym miejscu za pośrednictwem Looker Studio. Następnie, gdy już widzimy wartościowe wskazówki w raportach, możemy przejść do stworzenia odpowiednich segmentów do komunikacji, czy to reklamowej, czy też MA i użyć w bardziej spersonalizowanych scenariuszach.

Jakie zastosowanie ma Google Cloud w transformacji cyfrowej?

W ostatnich latach przedsiębiorstwa zwracają coraz większą uwagę na odpowiedni poziom transformacji cyfrowej w swojej organizacji. W związku z tym pojawiają się pytania: Jakie są jej kluczowe elementy?  W jaki sposób wykorzystać technologie chmurowe i dlaczego organizacje dążą do wykorzystania zasobów technologicznych w jak najefektywniejszy sposób?  W ramach Google Cloud transformacja cyfrowa jest definiowana jako sytuacja, w której  organizacja wykorzystująca technologie cyfrowe, takie jak platformy chmurowe, aby stworzyć odpowiednie procesy, w celu zaadresowania potrzeb biznesowych, co zapewnienia  z kolei odpowiednie customer expirience.

Ekosystem Google Cloud oferuje marketerom wszystko to, czego rynek komunikacji marketingowej naprawdę potrzebuje: jest połączeniem technologii, danych oraz sztucznej inteligencji, które wpływają na polepszenie customer expirience. Jako agencja, ale także jako wieloletni Sales Partner Google Marketing Platform, doskonale rozumiemy, jak pomóc organizacjom zarówno na poziomie integracji danych, ich modelowania, a także na poziomie ich aktywacji na wielu płaszczyznach kontaktu z konsumentem” – mówi
Joanna Czekaj Managing Director w SalesTube.