W lipcu odbył się pierwszy w Polsce festiwal muzyczny w metaverse – Samsung Galaxy Virtual Vibes. Wydarzenie było jednocześnie pierwszym festiwalem na świecie na platformie Roblox, w którym udział wzięło w sumie ponad 230 000 uczestników, redefiniując tym samym przyszłość imprez muzycznych w Polsce. Za ideę, przygotowanie oraz realizację wydarzenia, odpowiada należąca do Group One agencja Game Changer.
Festiwal muzyczny Samsung Galaxy Virtual Vibes oferował uczestnikom innowacyjne,
interaktywne i zupełnie darmowe doświadczenia muzyczne. Na scenie festiwalu wystąpili topowi polscy artyści młodego pokolenia: Kizo, Young Leosia, Szpaku, Kacper Blonsky, a także pierwszy polski zespół składający się wyłącznie z osób Głuchych — UNMUTE. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii i kreatywnych możliwości oferowanych przez platformę Roblox zgromadzona w wirtualnym świecie publiczność oprócz uczestnictwa w muzycznym show miała okazję doświadczyć niezwykłych efektów wizualnych, interaktywnych elementów scenograficznych oraz dynamicznych aranżacji, które nie byłyby możliwe do zrealizowania w świecie rzeczywistym. Festiwal muzyczny Samsung Galaxy Virtual Vibes to ponadto wydarzenie inkluzywne przeznaczone także dla osób z niepełnosprawnościami.
Wydarzenie na platformie Roblox zgromadziło w dzień wydarzenia na żywo aż 90 301
uczestników – co potwierdza badge (indywidualne poświadczenie uczestnictwa) na stronie gry. Tym samym Samsung Galaxy Virtual Vibes wyprzedził frekwencyjnie rekordowy koncert, Dawida Podsiadło na Stadionie Śląskim z czerwca br 1. Doliczając do tego uczestników, którzy zdecydowali się na streaming na platformach Twitch czy TikTok, szacowana frekwencja uczestniczącej pierwszej edycji festiwalu wirtualnej publiczności to ok. 130 ooo osób w dniu wydarzenia. Pełne statystyki wydarzenia zostaną przedstawione w pierwszej połowie sierpnia, po zakończeniu pierwszej edycji Samsung Galaxy Virtual Vibes, którego powtórki były dostępne na platformie Roblox w każdą sobotę lipca o 19:00.
Pomysłodawcą i właścicielem marki Virtual Vibes jest agencja Game Changer. Sponsorem tytularnym pierwszej edycji był Samsung Galaxy. Natomiast partnerami medialnymi festiwalu zostali Cinema City, Eventim, Radio Eska, Media Marketing Polska oraz WERE Fantasy. Dzięki współpracy z Cinema City festiwal był transmitowany na żywo w pięciu kinach: Westfield Arkadia w Warszawie, Bonarka w Krakowie, Wroclavia we Wrocławiu, Manufaktura w Łodzi oraz Punkt44 w Katowicach.
Za pomysł i realizację Samsung Galaxy Virtual Vibes odpowiadała należąca do Group One agencja metaverse Game Changer. Nad inkluzywnością całego wydarzenia czuwała agencja UNMUTE (również należąca do Group One).