Czym jest „senny stream”?
Senny stream to nic innego jak transmisja swojego snu na żywo. Nowy trend zaskakująco szybko przyjął się w środowisku influencerów i pozwolił na zaangażowanie dużej publiczności. Jednym z bardziej popularnych prekursorów tego trendu jest 26 letni azjatycki youtuber znany pod pseudonimem Asian Andy.
Jak to działa?
Streamer idzie spać i włącza kamerkę. Widzowie mają możliwość nie tylko obserwacji śpiącego youtubera ale również rywalizacji między sobą kto szybciej go obudzi. Po wpłaceniu pieniędzy na jego konto użytkownik może przesłać mu wiadomość głosową, dowolną muzykę lub odgłos np. szczekającego psa.
Andy ujawnił, że w ciągu jednej nocy podczas transmisji na żywo w serwisie Twitch zarobił 16 000$.
Fenomen live stream’a
Mimo, że sam case jest humorystyczny i z przymrużeniem oka, warto zauważyć, że w przeciągu kilku ostatnich lat transmisja na żywo wśród influencerów i celebrytów, stała się ważną funkcją społecznościową.
Prawie każda platforma oferuje jakąś formę transmisji video. Użytkownik za jej pomocą kontaktuje się ze swoją publicznością i na żywo angażuje swoich widzów w sposób natychmiastowy i autentyczny, co jest często niemożliwe w przypadku innych treści. Transmisja na żywo daje szerokie spectrum możliwości w marketingu. Akcja promocyjna marki, pokazanie produktów w czasie rzeczywistym to tylko przykłady wykorzystania tego narzędzia. Można je dopasować do profilu marki i celu, który chce się osiągnąć. Warto więc już dziś zacząć wykorzystywać live streaming w planowaniu działań marketingowych.