Sierpień 2019

newsletter Sierpień 2019

A w nim:

  1. Internet górą! Po raz pierwszy na polskim rynku wydatki na reklamę w internecie większe od telewizyjnych!
  2. Nowy standard emisji w telewizji naziemnej
  3. Google Ads wprowadza korekty sezonowości dla smart bidding
  4. Instagram podwaja reklamy w stories
  5. Disney+ chce powalczyć z Netflixem, także marketingowo
  6. Uber ostro przycina marketing
  7. Google Maps ma trzy nowe funkcje, które czynią narzędzie jeszcze bardziej użytecznym
  8. Filtry AR na Instagram Story dostępne dla każdego
  9. Facebook wprowadza łatwiejszy sposób na komunikację z potencjalnymi klientami poprzez Messenger
  10. Wyniki sprzedaży tygodników i dzienników opinii po pierwszym półroczu 2019. Spadki we wszystkich tytułach
  11. CSS Salestube – jak zaoszczędzić do 20 % kosztów na Reklamach Produktowych?
  12. Spotify będzie dostarczał dane nt. odbiorców podcastów
  13. W 2019 roku rynek E-commerce w Polsce osiągnie wartość 11,64 mld euro

 

Internet górą! Po raz pierwszy na polskim rynku wydatki na reklamę w internecie większe od telewizyjnych!


Jak wynika z najnowszego raportu z badania AdEx w pierwszym kwartale 2019 roku w reklamę online zainwestowano 1,1 mld zł, dzięki czemu jej wartość wzrosła o 9% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Z dodatkowych analiz wynika także, że wydatki reklamodawców na internet stały się większe od nakładów na telewizję.

internet kontra telewizja
“Pierwszy kwartał 2019 przyniósł historyczną zmianę na rynku reklamowym w Polsce, zmianę na pozycji lidera. Analizy przewidywały, że ta zmiana wkrótce nastąpi,  podobnie jak to miało miejsce na największych rynkach europejskich, również w Polsce wydatki na reklamę internetową przewyższą te na reklamę telewizyjną.”

Podział tortu reklamowego online nie uległ istotnym zmianom. Dotychczas obserwowane trendy także się utrzymały. Istotnej zmianie nie uległ również udział poszczególnych branż w wydatkach reklamowych online.

Źródło: https://iab.org.pl/aktualnosci/


Nowy standard emisji w telewizji naziemnej


Po przejściu z technologii analogowej na cyfrową, co miało miejsce kilka lat temu, widzów telewizji naziemnej w Polsce czeka kolejna zmiana. Do 2022 roku nasz kraj zmieni standard emisji cyfrowej naziemnej na telewizję drugiej generacji. Zmiana ma polepszyć ofertę, ale może wiązać się też z koniecznością wymiany sprzętu.

telewizja drugiej generacji
Zmiana standardu emisji telewizji cyfrowej nastąpi w Polsce do 2022 roku. Dzięki niej na multipleksach będzie mogło być więcej kanałów albo będą mogły one mieć lepszą jakość.

Niektórzy użytkownicy będą musieli wymienić telewizory
– muszą one mieć możliwość odbioru naziemnej telewizji cyfrowej drugiej generacji.

Prace nad wprowadzeniem naziemnej telewizji cyfrowej drugiej generacji trwają w całej Europie.

Źródło: https://businessinsider.com.pl


Google Ads wprowadza korekty sezonowości dla smart bidding


Google Ads wprowadza korekty sezonowości, które pozwolą na inteligentne określanie stawek w kampaniach search oraz display. 

Google Ads

Strategie Smart Bidding automatycznie ustalają stawki aby pomóc reklamodawcom poprawić ich skuteczność kampanii Google Ads. 

Smart Bidding uwzględniając sezonowość, może napotkać problem w przypadku sytuacji nie wpisujących się w regularne wzorce sezonowości – np. gdy reklamodawca będzie chciał wydać na reklamy więcej. 

Od teraz reklamodawcy mogą tworzyć korekty sezonowości, wykonując następujące czynności:

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Ads.
  2. W prawym górnym rogu kliknij ikonę Narzędzia.
  3. Z menu rozwijanego wybierz Strategie ustalania stawek w „Wspólnej bibliotece”.
  4. W sekcji „Strategie ustalania stawek” kliknij Zaawansowane opcje kontroli.
  5. Wybierz opcję Dostosowania sezonowości u góry.
  6. Aby utworzyć nową korektę sezonowości, kliknij niebieski symbol plus.
  7. Nadaj swojemu dostosowaniu nazwę i opis, podaj daty rozpoczęcia i zakończenia wydarzenia oraz wybierz zakres i urządzenia.
  8. Dostosuj współczynnik konwersji, aby odzwierciedlić szacowaną zmianę współczynnika konwersji.
  9. Kliknij Zapisz.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com


Instagram podwaja reklamy w stories


Instagram podwaja reklamy w swoich Stories w ramach testu, który pokaże użytkownikom kolejno następujące po sobie reklamy. Według raportu w AdWeek, test już się rozpoczął. Instagram chce przetestować reakcje odbiorców na dwie następujące po sobie reklamy, dwóch różnych marek.

Instagram podwaja reklamy w stories

Aplikacji najbardziej zależy na uzyskaniu feedback’u od jej użytkowników, a wszystkie sposoby funkcjonowania będą uzależnione od ich wrażeń.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com


Disney+ chce powalczyć z Netflixem, także marketingowo


W listopadzie Disney uruchomi własny serwis VOD Disney+. Firma traktuje uruchomienie serwisu VOD jako plan priorytetowy, a jego celem, jest zwiększenie świadomości marki powyżej 90%. Żeby stanąć w szranki z Netflixem i Amazon Prime Video, Disney przygotowuje mocne uderzenie marketingowe.

Disney+ vs netfilix

 Plan ma obejmować aktywność offline i online, a także „znaczącą” obsługę na własnych platformach. „Będzie to traktowane jako najważniejszy produkt, który firma wprowadziła na rynek od 15 lat”- powiedział Bob Iger, dyrektor generalny Disney’a.

Kampania ma się rozpocząć już wkrótce, początkowo w USA, a później na wybranych rynkach międzynarodowych.

Źródło: https://www.marketingweek.com


Uber ostro przycina marketing


Firma Uber poinformowała o zwolnieniu 400 pracowników globalnego marketingu. Firma chce w ten sposób obniżyć koszty i usprawnić operacje. Cięcia zostały ogłoszone wewnętrznie. Przedtem zespół liczył 1200 marketerów na świecie – przy ogólnej bazie 25 tys. pracowników globalnie. Zespół marketingowy będzie teraz miał bardziej scentralizowaną obsługę.

uber zmniejsza marketing

Reorganizowany zespół  kierowany będzie przez wiceprezesa ds. performance marketing Mike’a Strickmana, który dołączył do zespołu po odejściu z TripAdvisora miesiąc temu.

Źródło: Marketing Week


Google Maps ma trzy nowe funkcje, które czynią narzędzie jeszcze bardziej użytecznym


„Google Maps” już od dawna jest niezbędnym towarzyszem każdego podróżnika, a amerykański gigant technologiczny czyni podróżowanie jeszcze prostszym. Mapy Google mogą teraz wyświetlać w aplikacji informacje o lotach i rezerwacjach hoteli.

Google Maps nowe funkcje

Oprócz przypomnienia użytkownikowi o kierunku podróży, menu pokaże także czas jej trwania, a kliknięcie określonej opcji spowoduje wyświetlenie wszystkich rezerwacji.

Nowa funkcja „Your Places” w Mapach Google jest obecnie wdrażana na Androida i iOS.

ulepszone google maps
Jednym z najprzyjemniejszych doświadczeń w trakcie podróży jest możliwość poznania lokalnej kuchni. Mapy już pozwalają użytkownikom intuicyjnie lokalizować potrawy odpowiadające ich upodobaniom – jednak nowe rozwiązanie w aplikacji pozwoli na jeszcze lepszy wgląd i podjęcie dobrej decyzji. Mapy mogą teraz wyświetlać użytkownikom popularne potrawy z konkretnej restauracji, a także ich zdjęcia oraz oceny od innych użytkowników.

Funkcje wymienione powyżej są już dostępne dla systemów iOS i Android.

Ponadto użytkownicy Map z włączonym ustawieniem historii lokalizacji mogą korzystać z funkcji o nazwie Timeline, która wyświetla wcześniej odwiedzane lokalizacje takie jak restauracje, sklepy i atrakcje, a także pozwala podzielić się listą ze znajomymi. Funkcja Timeline jest już dostępna na urządzeniach z androidem, nie potwierdzono jednak kiedy pojawi się dla urządzeń z iOS.

Źródło: https://www.express.co.uk


Filtry AR na Instagram Story dostępne dla każdego


19 sierpnia Facebook wprowadził możliwość tworzenia własnych nakładek AR na Instagram Story dla wszystkich użytkowników, w tym dla marek. Platforma Facebook Spark AR Studio umożliwia każdemu zaprojektowanie filtrów rozszerzonej rzeczywistości w sposób intuicyjny, bez potrzeby kodowania.

Filtry AR na Instagram Story

Wgrane na platformę efekty użytkownicy mogą odkrywać na kilka sposobów: 

  • W profilu twórcy: Instagram przygotował dedykowaną zakładkę w profilu użytkownika, gdzie można znaleźć wszystkie efekty, których jest autorem.
  • Poprzez Stories z użytym efektem: Gdy marka lub twórca opublikuje Story z użyciem filtra AR, pod jego nickiem pojawia się nazwa efektu. Wystarczy w nią kliknąć, by użyć tego efektu w swoim Story. Relację z własną nakładką AR warto dodać do wyróżnionych, by nie zniknęła po 24 godzinach.
  • W galerii efektów: Aby znaleźć nowe efekty AR, wystarczy wejść w opcję dodawania filtrów z poziomu kamery Instagram Story i użyć przycisku “Przeglądaj więcej efektów”, który znajduje się na końcu listy. 

Efekty AR na Instagram Story to ciekawa propozycja organicznych działań
w ramach kampanii zarówno we własnych kanałach social media, jak i poprzez influencerów marki. Warto przetestować ją szczególnie do promocji eventów, ponieważ w przypadku imprez łatwiej jest o wirusowe rozprzestrzenianie się tego typu contentu. 

Źródło: https://tech.fb.com


Wyniki sprzedaży tygodników i dzienników  opinii po pierwszym półroczu 2019. Spadki we wszystkich tytułach


Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (lidera sprzedaży wśród tygodników opinii minionego półrocza – Instytut Gość Media) w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 110 226 egz. Było to o 2,80 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

wyniki sprzedaży tygodnika angora

Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,72 proc. do 94 818 egz. Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 75 696 egz., po spadku o 12,50 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 39 268 egz., po spadku o15,84 proc. Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 11,16 proc. do 31 780 egz. Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 20,22 proc. do 22 152 egz. Dziennik ten zajął siódme miejsce.

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl


Facebook wprowadza łatwiejszy sposób na komunikację z potencjalnymi klientami poprzez Messenger


29 sierpnia Facebook przekazał informację o wprowadzeniu automatycznego systemu generowania leadów, który pozwoli firmom nawiązać kontakt ze swoimi potencjalnymi klientami poprzez Messenger i kontynuować proces sprzedaży poprzez inne kanały komunikacyjne.

messenger

Przedstawiona funkcja jest przeznaczona dla kampanii reklamowych, które mają na celu kontakt z klientem poprzez wiadomości na Facebooku.

Po uruchomieniu takiej reklamy, użytkownicy widzą na dole ogłoszenia przycisk „Send Message”, a po kliknięciu w niego serwis przenosi ich bezpośrednio do aplikacji Messenger. Tam użytkownik powinien odpowiedzieć na serię pytań. Może to zrobić używając automatycznych, zdefiniowanych już odpowiedzi albo wpisując dowolny tekst.

Dodatkowo, ten system daje firmom możliwość wysyłania przypomnienia i prośby do użytkowników, którzy nie udzielili odpowiedzi na zadane wcześniej przez firmę pytania.

Funkcja generowania leadów pozwala zintegrować dostępne o użytkownikach w Messengerze dane ze swoim systemem CRM. W ten sposób informacje o użytkownikach, którzy próbowali nawiązać kontakt z firmą zostają „przechwycone”. W dalszym kroku, ręcznie albo w inny zautomatyzowany sposób, firma może kontynuować procesy sprzedażowe z osobą, która już kwalifikuje się jako potencjalny klient.

Źródło: www.facebook.com


CSS Salestube – jak zaoszczędzić do 20% kosztów na Reklamach Produktowych?


W Salestube stawiamy na rozwój i długofalową pracę z klientami e-commerce. Wciąż szukamy nowych dróg i możliwości w przestrzeni reklamowej Google. W związku z tym wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, zdecydowaliśmy się jako jedni z pierwszych w Polsce na wdrożenie oraz przetestowanie nowego rozwiązania jakim jest system CSS (Comparison Shopping Service). 

Geneza systemu CSS Salestube

Geneza systemu CSS Salestube

Google stworzył program dla porównywarek cen, dzięki któremu pojawiają się one na ogólnych stronach wyników wyszukiwania. Celem tej inicjatywy jest zwiększenie konkurencji w przestrzeni reklamowej Google. Warunkiem uczestnictwa w programie Comparison Shopping Service jest między innymi posiadanie porównywarki cenowej. W tym celu stworzyliśmy własną porównywarkę https://www.price.tube/ . Witryna grupuje oferty produktów, a nasi klienci dzięki temu rozwiązaniu oprócz miejsca na stronie www, mają możliwość emisji reklam produktowych poprzez nasze narzędzia:

Jedyną zmianą, którą doświadczają potencjalni klienci, jest inny link w reklamie produktowej. Zamiast dobrze znanego „przez Google”, pojawia się nazwa naszej porównywarki CSS Salestube, klienci jednak tak samo jak dotychczas, po kliknięciu zostają przekierowani do strony produktu sprzedawcy. Wszystkie reklamy są częścią tej samej aukcji, a sprzedawca nigdy nie będzie obciążony dwukrotnie za żadną ofertę na aukcji, niezależnie od liczby usług porównywania cen z których korzysta. 

Każdy sprzedawca może pracować z tyloma CSS-ami z iloma chce. Ty sam decydujesz jaki budżet i zakres asortymentu chcesz promować u każdego z CSSów. Google zapewnia brak kanibalizacji i wzajemnego bidowania pomiędzy CSS-ami z którymi pracuje klient. Zalecamy testowanie wielu Cssów, nasz system CSS możesz przetestować nawet na 1 kampanii, np w formie testu a/b w czym pomożemy.

Źródło: własne


 

Spotify będzie dostarczał dane na temat odbiorców podcastów


Spotify for Podcasters to platforma, która dotychczas dostępna była wyłącznie w wersji beta. Umożliwia twórcom podcastów oraz współpracujących z nimi reklamodawcom zbadanie i przeanalizowanie bardziej szczegółowych danych dotyczących słuchaczy, takich jak wiek, płeć, preferencje muzyczne, czy stopień zaangażowania (np. średni czas słuchania, a także  moment startu oraz zakończenia odtwarzania podcastu).

Spotify for Podcasters

Co to oznacza dla marketerów i reklamodawców? Oznacza to dostęp do bardziej szczegółowych danych na temat słuchaczy podcastów, a co za tym idzie – stwarza to możliwość bardziej precyzyjnego docierania do nich z reklamą. Znajomość wspomnianych danych daje reklamodawcom lepszy wgląd w to, czy ich reklamy są rzeczywiście słuchane, czy też powinni skuteczniej dostosować umiejscowienie reklamy tak, aby maksymalnie wykorzystać przeznaczony na nią budżet.

Z punktu widzenia Programmatic Buying wydaje się to być kolejną okazją do precyzyjniejszego targetowania emitowanych reklam. Szczególnie, że emisja Programmatic Audio zaczyna w ostatnim czasie zataczać coraz szersze kręgi.

Źródło: https://marketingland.com


W 2019 roku rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 11,64 mld euro. 


W tym roku, w Polsce przewidywany jest znaczny wzrost wartości branży e-commerce. Prognozowany jest przyrost w wysokości 25%, co na koniec roku przełoży się na 11,64 mld euro.

wzrost wartości branży e-comerce w 2019
Nowe badanie E-commerce Foundation przewiduje, że w 2019 roku 61% procent użytkowników (77% populacji korzysta z Internetu) dokona zakupów online, wydając przy tym średnio 651,50 euro rocznie.

W ubiegłym roku  ponad 24 mln użytkowników dokonywało zakupów online. Oczekuje się, że liczba ta wzrośnie, a do 2023 roku w Polsce będzie ponad 25 mln użytkowników e-commerce.

Badania pokazują również, że to media społecznościowe są najczęściej wykorzystywanym źródłem inspiracji zakupowych. W ubiegłym roku 58%  klientów poszukiwało inspiracji korzystając z witryn i aplikacji takich jak: Facebook, Twitter czy Instagram.

Najpopularniejszymi kategoriami zakupowymi w Polsce są: odzież i akcesoria (64%), książki filmy i muzyka (54%),  bilety do kina i teatru (51%), obuwie (44%) oraz kosmetyki i pielęgnacja urody (43%).

Źródło: https://ecommercenews.eu


 

Dziękujemy