Snapchat ujawnił szereg nowych funkcji na konferencji IAB NewFronts. W nowościach pojawiło się m.in. uruchomienie reklam w ramach swojej funkcji Spotlight, First Story ad placement oraz testowanie linków sponsorowanych My AI.
First Story ad placement pozwala reklamodawcom zarezerwować pierwszy slot na reklamę wideo pomiędzy Friend Stories. W Stanach Zjednoczonych First Story oferuje potencjalny dzienny zasięg ponad 50 milionów. Wśród pierwszych partnerów nowego formatu są między innymi Louis Vuitton i Warner Brothers.
Snap ogłosił również natychmiastową dostępność reklam w swojej funkcji Spotlight dla wszystkich reklamodawców na całym świecie. Według firmy, ponad 350 milionów użytkowników ogląda treści każdego miesiąca, a oglądalność wzrosła o 170% w ciągu roku. Początkowe reklamy w Spotlight będą serwowane automatycznie, ale reklamodawcy będą mogli zarządzać ich umieszczeniem poprzez Snapchat Ads Manager.
Oprócz generowania większej atrakcyjności dla reklamodawców, Snap chce zwiększyć swoje możliwości w zakresie treści, uruchamiając Snap Star Collab Studio, który oferuje usprawniony sposób dla marek, które szukają i współpracują z twórcami platformy i osobami publicznymi. Snapchat planuje także rozwinąć dodatkowe narzędzia do wspierania współpracy, w tym rozszerzone API i większą płynność dla płatnej amplifikacji.
Snap wykorzystał NewFronts do przedstawienia swoich planów dotyczących sztucznej inteligencji i swojego chatbota, My AI. Wśród nowych przedsięwzięć w ramach technologii, firma rozpoczęła wczesne testy na linkach sponsorowanych w rozmowach My AI do promowania firm. Dodatkowo, w kwietniu Snap ogłosił, że rozszerzy swoją dostępność chatbota poza ofertę tylko dla subskrybentów i da go wszystkim użytkownikom. W tym samym czasie firma ujawniła również inne funkcje, w tym możliwości personalizacji, sugestie obiektywów AR i rekomendacje Snap Map.
źródło: https://www.marketingdive.com/news/snap-newfronts-ad-formats-myai-chatbot/649471/