Social Media najpopularniejszym miejscem do odkrywania nowych marek i produktów przez konsumentów wg Social Media Trends: 2024 Global Report

Źródło graficzne Freepik.com

Z najnowszego raportu Social Media Trends Report, który przygotowany został przez GWI wynika, że 38% kupujących odkrywa marki i produkty za pośrednictwem reklam w mediach społecznościowych, jest to częściej niż w przypadku innych kanałów reklamowych. 37% osób odkrywa natomiast marki poprzez wyszukiwarki internetowe, a 35% poprzez reklamy telewizyjne.

Konsumenci często polegają na platformach społecznościowych, takich jak TikTok i Instagram, w celu odkrywania produktów i marek, jak i dokonywania zakupów. Liczba użytkowników korzystających z TikTok do śledzenia lub wyszukiwania informacji o produktach i markach wzrosła ponad trzykrotnie od końca 2020 roku, co odzwierciedla znaczny wzrost popularności.

Nie tylko TikTok sprzedaje

Co ciekawe biorąc pod uwagę stale rosnącą popularność, TikTok nie jest jedyną platformą, która służy do znajdowania nowych marek. Pokolenie Z wyszukuje w mediach społecznościowych różne inspiracje, w związku z tym rośnie także popularność Pinterestu. Aż 54% osób z Pokolenia Z korzysta z tej aplikacji więcej niż przeciętnie. 

Źródło:
https://www.marketingtechnews.net/news/2024/may/24/brand-discovery-via-social-media-overtakes-search-engines-and-tv-ads