Meta ukarana grzywną za zmuszanie użytkowników do wyrażania zgody na personalizację reklam

Meta została ukarana grzywną w wysokości 400 milionów dolarów, po tym gdy irlandzki regulator prywatności stwierdził, że praktyki reklamowe i przetwarzanie danych firmy naruszają unijne przepisy dotyczące prywatności

Irlandzka Komisja Ochrony Danych stwierdziła, że ​​Meta powinna zostać ukarana dwiema grzywnami – jedną w wysokości 210 milionów euro, za naruszenie przez Facebooka ogólnego rozporządzenia Unii Europejskiej o ochronie danych (RODO) i drugą grzywną w wysokości 180 milionów euro, związaną również z naruszeniem tego samego prawa przez Instagram. Łącznie kary wynoszą 390 milionów euro.

DPC oświadczyło, że Meta musi dostosować swoje operacje przetwarzania danych do wytycznych w ciągu trzech miesięcy. Organ nadzorujący jest głównym organem regulacyjnym Meta i kilku innych amerykańskich gigantów technologicznych, których siedziby znajdują się w Irlandii.

 Decyzja DPC oznacza, że ​​Meta będzie musiała opracować wersję swoich aplikacji, która nie wykorzystuje danych osobowych do celów reklamowych, w ciągu trzech miesięcy.

Meta poinformowała w oświadczeniu, że planuje odwołać się od wyroku. Decyzja nie oznacza zakazu spersonalizowanych reklam, a firmy mogą nadal korzystać z platform Meta w celu kierowania reklam do użytkowników.

Źródło: https://www.cnbc.com/2023/01/04/meta-fined-more-than-400-million-in-ireland-over-eu-privacy-breaches.html