A w nim:
- Spotify dostrzega potencjał marketingowy w poniedziałkowej playliście „Odkryj w tym tygodniu”.
- Lidl oferuje włoskim klientom dostawę zakupów tego samego dnia. Polacy wciąż czekają.
- Wzrost wydatków na Programmatic w Europie.
- Ministerstwo Sprawiedliwości zapowiada zaostrzenie tzw. ustawy antylichwiarskiej.
- Rok 2018 oczami ekspertów influencer marketingu. Prognozy na 2019.
- Google uruchamia polskojęzyczną wersję Asystenta.
- Agencja Labcon objęła całościową obsługę komunikacyjną marki adidas.
Spotify dostrzega potencjał marketingowy w poniedziałkowej playliście „Odkryj w tym tygodniu”
Spotify ogłosił, że zamierza pozwalać różnym markom na sponsorowanie playlisty „Odkryj w tym tygodniu”. Pierwsza współpraca została nawiązana z Microsoftem, który nawiązując do sztucznej inteligencji algorytmów Spotify, dobierających nową muzykę, będzie starał się promować kampanię „Empowering Us All”.
Ta forma współpracy nie będzie w żaden sposób wpływać na dobór utworów proponowanych przez algorytmy. Chodzi po prostu o rodzaj reklam odtwarzanych między nimi.
Czemu warto zwrócić uwagę na tę formę reklamy?
Spotify ma obecnie 200 milionów aktywnych użytkowników i 87 milionów płatnych subskrybentów, a zgodnie z zapowiedziami miliony użytkowników Spotify słuchają listy odtwarzania „Odkryj w tym tygodniu”. Liczby mówią same za siebie oraz forma reklamy będzie przyjemna dla użytkowników.
Źródło https://marketingland.com
Lidl oferuje włoskim klientom dostawę zakupów tego samego dnia. Polacy wciąż czekają.
Włoski serwis e-commerce Supermercato24 ogłosił partnerstwo z siecią Lidl. Kooperacja umożliwi dyskontowi zaoferowanie klientom, którzy zrobili zakupy online, dostawy tego samego dnia.
Polscy klienci Lidla na możliwość zrobienia zakupów przez internet będą musieli jeszcze poczekać. Co jakiś czas pojawiają się głosy, że sieć przymierza się do wejścia w e-commerce w naszym kraju. Na razie to tylko plotki.
Przypomnijmy, że od grudnia br. we wszystkich sklepach sieci Lidl w Polsce można zapłacić za zakupy BLIKIEM.
Źródło https://ecommercenews.eu
Wzrost wydatków na Programmatic w Europie
Jak donosi portal eMarketer, najwięcej wydatków na ten kanał na naszym kontynencie można zaobserwować we Francji, Niemczech oraz w Wielkiej Brytanii. Według portalu kraje te podążają za trendem wyznaczonym wcześniej przez Stany Zjednoczone.
W 2018 roku udział Programmatic na powyższych europejskich rynkach (Francja, Niemcy, Wielka Brytania) wyniósł kolejno: 80%, 70%, 85%. Szacuje się, że w roku 2019 wartości te wyniosą 83%, 77%, 87%, zaś w 2020 wzrosną one do 85%, 82% oraz 89%.
Pokazuje to dynamiczny rozwój tego sposobu zakupu mediów.
Źródło: https://www.emarketer.com
Ministerstwo Sprawiedliwości zapowiada zaostrzenie tzw. ustawy antylichwiarskiej
W czwartek 14.02 podczas konferencji prasowej Ministerstwo Sprawiedliwości przedstawiło projekt ustawy antylichwiarskiej, która wprowadza maksymalny limit kosztów pożyczki, czyli marż i ubezpieczeń. Co zakłada nowe prawo? Przede wszystkim ma zaostrzyć istniejące przepisy dotyczące „chwilówek”.
Najważniejsza zmiana to limit kosztów pozaodsetkowych. Nie będą one mogły stanowić więcej niż 45 proc. wartości pożyczki w skali roku. Odsetki ustawowe nie zmienią się i będą wciąż wynosiły 10 proc. Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie kalkulatora lichwy, czyli aplikacji, która policzy koszty pożyczki i pomoże ustalić, do kiedy będziemy ją spłacać. Narzędzie będzie można pobrać bezpłatnie m.in. ze strony internetowej ministerstwa.
Zapowiedź zmian wywołała zaniepokojenie wśród zrzeszonych w Polskim Związku Instytucji Pożyczkowych przedstawicieli branży:
“Wyrażając poparcie dla działań zmierzających do ochrony praw konsumenta i walki z wyzyskiem finansowym najsłabszych – tzw. lichwą, uważamy, że nie powinno to być realizowane poprzez znaczne ograniczenie lub uniemożliwienie korzystania z usług profesjonalnych i regulowanych instytucji pożyczkowych” – można przeczytać w oficjalnym stanowisku PZIP.
Ogłoszony projekt to kolejne podejście Ministerstwa Sprawiedliwości do regulacji rynku pożyczkowego w Polsce. W jego pierwotnej wersji (z 2016 roku) założenia były tak radykalne, że w zakładanym limicie kosztów nie zmieściłyby się nie tylko „chwilówki”, ale także niektóre kredyty gotówkowe od banków.
Źródło: Money.pl, Polski Związek Instytucji Pożyczkowych
Rok 2018 oczami ekspertów influencer marketingu. Prognozy na 2019
Najciekawsze case’y w podsumowaniu ubiegłego roku według Marty Łysiak, Managing Director w Labcon, dla Wirtualnemedia.pl.
„Wydarzenie roku
Ostatnie miesiące to kampania przeciwko artykułowi 13 europejskiej dyrektywy o ochronie praw autorskich, który drastycznie może zmienić Internet jaki dziś znamy. Susan Wojcicki obawia się, że YouTube będzie musiał zablokować małych twórców i dodatkowo wyłączyć wszystkie filmy, które już znajdują się w serwisie. Do akcji dołączyli się też Polscy twórcy.
Sukces roku
Sukcesem był największy steaming w historii YouTube: walka dwóch YouTuberów, KSI vs Logan Paul. To kasowe widowisko pokazało, że co jest teraz wielkim osiągnięciem YouTube, może wiązać się z zagrożeniami, które zawisną nad przyszłością takich wydarzeń na platformie. Osobiście nie jestem wielkim fanem, ale warto o tym wspomnieć. W Polsce medialnie wygrywa kampania #sexedpl prowadzona przez Anję Rubik do której włączyli się m.in. Dorota Masłowska, Magdalena Cielecka, Maciej Stuhr, Radzimir Dębski, Maffashion czy Robert Biedroń. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na potrzebę edukacji seksualnej, która w naszym kraju, zarówno w domach, jak i szkołach, niestety nadal traktowana jest bez należytej uwagi.
Porażka roku
Ogłoszenie wycofania się Showmax’a z Polski decyzją właściciela. Szkoda bo to Showmax wyprzedził Netflix’a w kwestii wyprodukowania pierwszego polskiego serialu i miał dobrą ofertę uzupełniającą inne serwisy.
Człowiek roku
Koronacja Shane’a Dawson jako króla YouTube w 2018 roku jest niezaprzeczalna, za każdym razem, gdy umieszcza film dokumentalny internet się zatrzymuje. Kto powiedział, że format, który trwa ponad godzinę nie obejrzy się na YouTube? Jego seria “Mind of Jake Paul” miała po ponad 20 milionów obejrzeń na odcinku. Shane dotyka bardzo ważnego tematu: czy nieprzerwany “shitshow” na YouTube jest wynikiem tego jak zaprojektowana jest platforma, czy też jest coś zasadniczo nie tak z najpopularniejszymi artystami na platformie? A z innej beczki, takie ruchy podobają mi się najbardziej jak to co zrobiła Areta Szpura. Jeszcze niedawno znana jako współwłaścicielka odnoszącej międzynarodowe sukcesy polskiej marki modowej Local Heroes, wywróciła swoje życie do góry nogami. Zrezygnowała z firmy i aktywnie działa na rzecz środowiska i chce nauczyć Polaków zrozumienia i świadomości wpływu człowieka na ekologię.
Kampania / projekt roku
Dla Labcon na pewno projekt Make Up in the City dla Maybelline New York, za który dostaliśmy dwie statuetki Effie za skuteczny branded content i szerokie wykorzystanie działań z influencerami, które potrafiliśmy dobrze zmierzyć. Z polskiego podwórka kampania dla Netflixa promująca serię „Czarne Lusterko”, gdzie Netflix zaufał i zaangażował topowych YouTuberów: G.F. Darwin, Martina Stankiewicza, emce kwadrat i Krzysztofa Gonciarza.
Premiera / debiut / nowość roku
Połączenie aplikacji Musically z bardzo popularną w Chinach aplikacją Tik Tok, która zaczyna mocno działać w Europie i na pewno wypełni luki po Snapchacie. Debiutem roku jest też Rafał Gębura, zaczął swój kanał “7 metrów pod ziemią” pod koniec 2017 roku, ale to w 2018 roku pokazał konsekwencję i jakościową publicystykę na YouTubie. Co pokazuje, że widzowie YouTuba nie chcą oglądać tylko lekkich treści, challenge’y, tutoriali, filmów komediowych, ale też wartościowy content.
Trend roku
Rola influencerów w kampaniach, nie jako wsparcie, ale bardzo często jako główna oś komunikacji. Widzimy coraz więcej zintegrowanych działań pomiędzy TV/VoD a YouTubem np. program Polsat “Lepiej późno niż wcale” z Masnym, czy w kampanii Labcon dla BBC wykorzystanie Kasi Gandor i Radka Kotarskiego. Również coraz większą popularnością cieszą się formaty gdzie YouTuberzy zapraszają innych YouTuberów i przeprowadzają z nimi rozmowy, wywiady, kręcą o nich dokumenty.
Prognoza na 2019 rok
Wzrost znaczenia social mediów, w tym YouTube, w kampaniach społecznych przy naprawdę istotnych tematach. Zalążkiem tego może być akcja Anji Rubik #sexedpl. Nawet jeśli jest to tylko slacktivism, to dobrze, że influencerzy coraz chętniej angażują się w działania, które są dla nich naprawdę ważne, a przy tym ich głos jest faktycznie istotny. Nadal obszarem gdzie będzie dużo się działo to gaming i e-sport, tutaj możemy się spodziewać ciągłych wzrostów.”
Więcej informacji wypowiedzi na: https://www.wirtualnemedia.pl/
Google uruchamia polskojęzyczną wersję Asystenta
Plan uruchomienia przez Google polskojęzycznej wersję Asystenta, to wielkie zmiany w dziedzinie komunikacji i marketingu. To także nowy kierunek rozwoju technologicznego. Asystent Google pomaga w wykonywaniu codziennych zadań i umożliwia zupełnie nowy sposób interakcji z Google i ulubionymi usługami. Wysyłanie SMS lub wiadomość na Whatsapp, korzystanie z YouTube czy Spotify będzie jeszcze bardziej smart. Jesteśmy w pełni gotowi na tę rewolucję. Jako jedna z niewielu agencji (SalesTube) dołączyliśmy do grona pierwszych ekspertów z zakresu Actions on Google w Polsce. Zdobyliśmy zaawansowaną wiedzę, by wprowadzić naszych partnerów w erę asystentów.
Więcej informacji na temat asystenta na: https://assistant.google.com/
Agencja Labcon objęła całościową obsługę komunikacyjną marki adidas
Marka adidas powierzyła agencji Labcon całościową obsługę komunikacyjną na 2019 rok. Do zadań agencji będzie należało wdrażanie strategii komunikacji marki dla kluczowych kategorii produktowych. Działania obejmują m.in. współpracę z influencerami i ambasadorami marki, content management, oprawę graficzną, organizację eventów oraz media relations.
Więcej informacji na: https://nowymarketing.pl
Dziękujemy