Facebook uruchamia letnią serię zakupów na żywo, w okresie 21 maja do 16 lipca. Pilotażowy program będzie testowany w USA, z zamiarem wprowadzenia go na pozostałych rynkach.
Jednym ze skutków pandemii i lockdownu jest dynamiczny rozwój e-commerce oraz social commerce. Wielu konsumentów całkiem przerzuciło się na zakupy online i nawet teraz, gdy obostrzenia są luzowane, spora grupa nie myśli o powrocie do sklepów stacjonarnych. Z myślą o nich, Facebook wprowadził nową formę zakupów – Live Shopping Fridays,
Korzyści Live Shopping Fridays
Podczas Live Shopping Fridays marki będą mogły zbudować relację z klientem poprzez interaktywną prezentację swoich produktów czy opowiedzenie o trendach w nadchodzącym sezonie, Potencjalni konsumenci będą mogli zadać pytania o dopasowanie lub funkcjonalność produktu, wybrać rozmiar i finalnie dokonać zakupu. Ta ostatnia część będzie znacznie ułatwiona dzięki zakładce “Sklep” na urządzeniach mobilnych.
Wśród marek, które potwierdziły swój udział w Live Shopping Fridays znalazły się m.in. Sephora, Abercrombie & Fitch, Clinique. Pełną listę można znaleźć na stronie about.fb.com.
Są szanse, że z czasem więcej marek dostępnych na rynku, zdecyduje się na wprowadzenie live shoppingu do swojej oferty. Taka forma zakupów jest już popularna w Chinach, a badania Coresight szacują, że rynek live shopping osiągnie w tym roku przychód ponad 6 miliardów dolarów.
Źródło: https://www.marketingdive.com/news/facebook-launches-summer-livestream-shopping-series/600552/