Świat marketingu otwiera się na nowy wymiar niepełnosprawności

Osoby niepełnosprawne stanowią ważną target grupę

W Polsce jest ok. 3 mln osób, które posiadają oficjalne orzeczenie o niepełnosprawności, ale ich rzeczywista liczba prawdopodobnie wynosi od 4 do 7 mln. W Ameryce natomiast ok. 25% społeczeństwa żyje z jakąś formą niepełnosprawności. Te dane jasno wskazują na to, że jest to bardzo szeroka grupa konsumentów, która nie powinna być pomijana.

Potrzeba rozwoju w świecie marketingu cyfrowego

Do tej pory marketerzy skupiali się na zapewnieniu funkcji wizualnych i słuchowych. Teraz nastawienie społeczeństwa się zmienia i wraz z nakładaniem większego nacisku na sprawy związane ze zdrowiem psychicznym, rozpoczęła się również konwersacja dotycząca niepełnosprawności poznawczych. Centers for Disease Control and Prevention opublikowało dane świadczące o tym, że prawie 11% Amerykanów cierpi na tego typu zaburzenia, co sprawia, że marketerzy dostrzegają nie tylko potrzebę rozwoju swoich działań, ale i również większej edukacji w tej dziedzinie. Już 53% specjalistów na rynku amerykańskim deklaruje, że uwzględnia niepełnosprawności poznawcze przy tworzeniu treści marketingu cyfrowego. Kanały, które stanowią największe wyzwanie to m.in. mailingi oraz media społecznościowe. Barierą są duże koszty i ograniczenia technologiczne. Jednakże firmy, które decydują się na podjęcie takich działań, zauważyły polepszenie zarówno w relacjach z klientami, jak i w ogólnym odbiorze marki, którą reprezentują.

Źródło: